Ez nem fekete mágia! Halloweeni hírlevél tippjeink
A haloweeni hangulat megteremtése a fogyasztók jelentős része számára a dekorációkkal, jelmezekkel és vicces ételekkel való készülődést jelenti, melyeket a leárazások és promóciók "kísértésében" szereznek be kedvenc üzleteikből. Ezen időszak kiemelkedően jó lehetőséget adhat arra, hogy hírleveled által legkiválóbb ajánlataiddal "elvarázsold" potenciális vevőidet.
De hogy melyek a kísértetiesen jó e-mailek legfőbb elemei? Megmutatjuk!
1. Tárgymező
A sikeres e-mailek egyik legfőbb tulajdonsága, hogy a tárgy felkelti az olvasók figyelmét. Ezt el tudod érni a kínált árengedményed kiemelésével vagy az ajánlat időkorláthoz kötöttségének kihangsúlyozásával. Ha titokzatos címet adsz e-mailednek, például "Rémisztően jó dolgok várnak Rád!", szintén felkeltheti célközönséged érdeklődését, és kattintásra ösztönözheti őket.
2. Írj kreatív szövegeket!
Ha elkötelezett vásárlókra szeretnél szert tenni, mutasd meg, milyen emberközeli és szerethető a vállalatod! A magyar nyelv gazdagsága lehetővé teszi, hogy kreatívan megmutasd érdeklődőid számára az értékesítendő terméked vagy szolgáltatásod mellett vállalatod személyiségét is! Süss el néhány poént e-maileidben, de vigyázz, nehogy tartalmaid a rémisztő érdeklődés helyett rémületet és felháborodást váltsanak ki érdeklődőidből!
3. Ne használj túl hosszú reklámszövegeket!
Egy kutatás szerint a fogyasztók mindössze 11,1 másodpercet fordítanak egy e-mail elolvasására. Ezért fontos, hogy légy lényegre törő, és érdeklődőid figyelmét keltsd fel, hogy aztán linkedre kattintva landing oldaladon megtalálják kibővített formában a közölt információkat.
4. A halloween témája termékeidnél is jelenjen meg!
Mindig jó ötlet az aktuális ünnep témáját a termékkínálatod esetében is felhasználni. Erre mutatunk is két lehetséges variációt:
- Hozz létre halloweennel kapcsolatos termékeket!
vagy
- Termékkínálatod ijesztő darabjait halloweeni ajánlatok keretében mutasd be potenciális vásárlóidnak!
5. Call to action – Cselekvésre felhívás
És most jöjjön a lényeg: semmiképp ne "temesd el" call to action gombodat! Legyen jól látható és az olvasók figyelmét irányítsa oda!
6. A lényegre törő szövegek titka
Az érdeklődők nem töltenek sok időt az e-mailek elolvasásával, ezért lényeges, hogy azonnal kiemeld, mi is pontosan e-mailed célja. Szintén biztosítsd őket arról, hogy egyértelmű legyen számukra, linkedre kattintásuk által milyen tartalomhoz jutnak hozzá. Ne kelljen a sorok között olvasniuk, mert az könnyen vezethet csalódottsághoz.
7. Ne hígítsd fel a gombok sorát!
A kevesebb néha több! A cselekvésre ösztönző gomb a későbbi esetleges vásárlás szempontjából e-mailed legvégső és egyben leglényegesebb lépése, ezért fontos, hogy csak annyit alkalmazz belőle, amennyi feltétlenül szükséges, ellenkező esetben sajnos rendkívül zavaró hatást kelthetsz.
Ha több választási lehetőséget szeretnél biztosítani olvasóid számára, fontos, hogy ezen gombok között hierarchiát állíts fel. Erre alkalmas lehet, ha különböző színeket használsz: a lényegesebb tartalmakat emeld ki élénkebb színekkel!
8. Tervezd meg az e-mailedet!
A figyelem megragadását színek, illetve képek segítségével érheted el. Emellett ne feledkezz meg arról, miért is küldesz halloweenhez kapcsolódó e-mailt: hogy az ünnep által kínált lehetőséget kreativitásod által megragadd elkötelezett vásárlók szerzésére. Ezért fontos, hogy az alkalomhoz illő üzeneted kitűnjön a többi e-mailed közül.
9. Alkalmazz halloween stílusú betűket és színeket!
A szezonális promóciók titka, hogy csak az év bizonyos periódusaiban alkalmazott képi világgal rendelkeznek. A halloween témájához az alábbi e-mail is kapcsolódik, amely az alkalom termékkínálat által történő egyértelművé tétele mellett hangsúlyt helyez a vállalatra is.
Ha megfogadod tanácsainkat, a varázslatos halloweeni hangulatot nemcsak érdeklődőid számára alapozhatod meg, hanem Téged is hatalmába keríthetnek ezen érzések. A szórakoztató és egyben lényegre törő szöveg megírása azonban olykor igen sok munkával járhat. De vigyázz, tartalmad ne legyen legkisebb mértékben sem félrevezető, nehogy cukor helyett csínyt kapjanak Tőled olvasóid! ;)
Források:
https://www.sendinblue.com/blog/halloween-email-marketing-tips/
https://www.litmus.com/blog/email-attention-spans-increasing-infographic/
https://reallygoodemails.com/emails/click-your-treat-and-earn-3x-points
https://reallygoodemails.com/emails/so-delicious-its-scary-shop-halloween-treats