Karácsony az e-kereskedelemben
A koronavírus a vásárlási szokásainkat nagyban átírta, s ennek hatása a karácsonyi nagybevásárlásokon is érződni fog. A "beszerzési láz" jóval hamarabb megjelent a fogyasztók körében, valamint az online eladások egyre elterjedtebbé váltak. Jogosan merülhet fel Benned a kérdés, eme rendkívüli helyzetben hogyan érdemes az ünnepekre az e-kereskedelemben felkészülnöd? 13 lépésen keresztül megmutatjuk!
1. Tervezés
Az ajándékok beszerzése a karácsonyi vásárlási szezon igen nagy szeletét teszi ki. A dekorációval, étkezéssel, italokkal és utazással foglalkozó vállalkozások is virágzásnak indulhatnak. Ha esetleg termékeid vagy szolgáltatásaid kevésbé köthetőek a karácsonyhoz, akkor se csüggedj, hiszen egyedi ajánlatok vagy kedvezmények segítségével eladásaid számát és vásárlóid céged felé kialakult bizalmát is növelheted. Az utolsó pillanatban vásárlókra ugyancsak érdemes gondolnod, hiszen, ha termékeid/szolgáltatásaid beszerzése által meg tudod szüntetni a pánikukat, számos hűséges fogyasztóra tehetsz szert.
2. Ellenőrizd, hogy weboldalad és egyéb online felületeid jól működnek-e!
Ha a márkaépítés alapköveit leraktad már, valamint az online jelenléted megfelelő eredményeket hoz, az alábbi feladatok kulcsfontosságúak lehetnek weboldalad szempontjából:
- Ellenőrizd, hogy az összes szoftvered és plug-ined naprakész legyen!
- Győződj meg róla, hogy nincsenek hibás linkjeid!
- A weboldalad ösztönözze a látogatókat vállalatod iránti elköteleződésre, illetve biztosítson jó felhasználói élményt!
- Frissítsd a tartalmaidat, ahol szükséges!
- Teszteld a kulcsfontosságú funkciókat az oldaladon: a kapcsolat gombra, a call to action-re és a tesztvásárlásra különös tekintettel.
- Legyen a weboldalad a keresőkre optimalizált!
3. Legyen oldalad mobilbarát és biztonságos!
Az okostelefont vásárlásra használók az e-kereskedelem egyre nagyobb részét teszik ki, ezért fontos, hogy fogyasztói útjuk minél gördülékenyebb legyen. Ezt biztosíthatod például egy kattintással elérhető kijelentkezéssel vagy a zavaró felugró ablakok elkerülésével. A vevőkön kívül a Google is előnyben részesíti a biztonságos weboldalakat, ezért erre is érdemes figyelmet fordítanod a félbehagyott vásárlások elkerülése érdekében.
4. Hozz létre az ajándékaidhoz útmutatót!
A vásárlók nagy része a folyamat kezdetekor nem tudja még, pontosan mit fog venni. A Google adatai szerint az okostelefon-használók 68 százaléka YouTube-on keres, ha bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy mi kerüljön a kosarába.
5. Reklámozd intenzíven ünnepi tartalmaidat!
A különböző platformjaidon legyenek elérhetőek ünnepi ajánlataid. Az adott év kiemelésére is helyezz hangsúlyt, hogy vásárlóid meggyőződhessenek arról, hogy azok még valóban élnek. Fontos, hogy látogatóid azonnal észrevegyék aktuális ajánlataidat. A visszaszámláló óra pedig régi, jól bevált módszer a sürgetésre és a cselekvésre való ösztönzésre.
6. Ünnepekkel kapcsolatos kulcsszavak használata
Ezen a területen végzett kutatásodhoz fogadd meg alábbi tanácsainkat:
- A Google keresési javaslatok, illetve a Google Trends szolgáltatás sokat segíthet az ünnepekkel kapcsolatos népszerű kulcsszavak feltárásában.
- A kapcsolódó keresések funkció szintén hasznos lehet.
7. Készíts érdekes landing oldalt!
Ha nem tudnád esetleg, mit jelent ez a kifejezés: ide "érkezik meg" vásárlód, és ezen felület segítségével tehetsz rá meggyőző első benyomást. A landing page-ed egész évben lehet aktív, feltéve, ha frissíted az éppen aktuális ünnepi ajánlatokkal.
8. Használj képeket az eladás ösztönzésére!
A képek optimalizálása mellett érdemes figyelmet fordítanod az ünnepekkel kapcsolatos kulcsszavak használatára is.
9. A pozitív visszajelzések priorizálása
Céged egyértelmű érdeke, hogy az érdeklődők először a pozitív visszajelzésekre találjanak rá termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban.
10. Egyedi értékajánlat
Kézzelfogható extra értéket kell biztosítanod, például ingyenes szállítást nagyobb méretű termékek esetén, garanciát vagy esetleg bizonyos termékekre és márkákra vonatkozó egyedi ajánlatot.
11. Motiváld látogatóidat arra, hogy reklámozzák termékeidet/szolgáltatásaidat!
Ezt úgy tudod elérni, hogy bizonyos kuponkódokat vagy ajándékokat sorsolsz ki köztük céged weboldalának ismerőseikkel történő megosztása esetén.
12. Készíts a karácsonyi ajánlataidhoz linket!
A közösségi médiában például különleges képekhez kapcsolhatod ezeket. Nagy segítséget jelenthet a LinkAssistant használata is.
13. Hirdess!
Erre kiválóan alkalmas lehet a Google Ads felülete, melyhez tartozó fiókodat bármikor meg tudod szüntetni. Adwords kampányaid szövegének azonban nagyon ütősnek kell lennie és a kulcsszavakat a célközönségedhez kell igazítanod.
Ha tanácsainkat mielőbb alkalmazod, Téged is jóval felkészültebben érhet a koronavírus által létrejövő hatványozott mértékű karácsonyi "őrület". Hozzon szerencsét Neked is a 13-as szám, kezdd el kampányodat még ma!
Források:
https://www.coastcreative.com.au/christmas-marketing-seo-for-ecommerce-websites/