2020. nov 11.

Így ellenőrizd az influencer együttműködés sikerességét!

írta: Sáringer Viktória
Így ellenőrizd az influencer együttműködés sikerességét!

pexels-bongkarn-thanyakij-3740381.jpgEgyre több cég vág bele az influencerekkel való közös munkába, azonban sokan még mindig annyival elintézik az eredmények ellenőrzését, hogy megnézik, valóban kikerült-e a tartalom a véleményvezér oldalára. Azonban ennél jóval több lehetőség áll rendelkezésedre, hogy felmérd, hogyan teljesít az influencerrel megvalósult kampány és kivel érdemes a jövőben is együttműködnöd. Most néhányat a legegyszerűbb módszerek közül mutatunk be.

Határozd meg a kampány céljait megfelelően!

Az első és legfontosabb lépés, mielőtt belevágsz az influencerekkel való közös munkába, hogy eldöntsd, pontosan mi is az adott kampány, reklám célja. Az együttműködések tervezést, átgondolt stratégiát igényelnek. Állíts fel célokat, mit szeretnél elérni és tisztázd a véleményvezérrel is, mi a kampány célja és mire számítasz eredményül. Fontos, hogy elvárásaid reálisak legyenek és ennek megfelelően válaszd ki a véleményvezéreket is, akikkel együtt szeretnél dolgozni. Például, ha a célod az, hogy megújult márkádról mindenki tudjon, minél szélesebb körben ismertté váljon, akkor számodra a legfontosabb az lesz, hány embert tud elérni az adott influencer bejegyzéseivel, tartalmaival. Ehhez természetesen fontos előre bekérned tőle, hogyan teljesítenek átlagosan bejegyzései és mérlegelned, kivel érdemes a leginkább együttműködni.

Elérés

pexels-burak-k-186464.jpgAz egyik legnépszerűbb eredménymérő a marketing területén. Ez azt jelenti, hogy hányan látták a reklámot, hirdetést. Ennek a bekérése a legegyszerűbb, ugyanis az influencer ezt könnyen meg tudja mutatni Neked, hiszen mind a Facebook, Instagram vagy YouTube felületén ez egyértelműen látható. Hol nyilvánosan, mindenki számára egyértelmű (YouTube), hol pedig be kell kérned az adatokat (Facebook, Instagram).

Engagement

Tökéletes magyar megfelelő talán még nincs erre a szóra, de ez írja le, hogy a reklámot hányan osztották meg, hányan reagáltak rá, kedvelték vagy kommenteltek hozzá. Ez nagyban árulkodik arról, hogy a célcsoport hogyan áll a látott tartalomhoz, tetszett-e nekik a megvalósítás. Segítségedre lehet, hogy a véleményvezér többi posztjához is tudod hasonlítani az eredményeket. Ha az elérési szám alacsony, annak számtalan oka lehet, például nem megfelelő időben való posztolás. Ha az elérés magas, de ennek ellenére az engagement alacsony, akkor lehet, hogy nem érte el a poszt a megfelelő célközönséget vagy a célközönségnek nem tetszik a tartalom. Rosszul teljesíthet egy poszt még a nem elég jó minőség, túl reklámszagú megfogalmazás miatt is.

Kattintások

Hányan kattintottak át weboldaladra? Hány felhasználó húzta fel a képernyőt, hogy megnézze, mit is kínál az influencer? Ha a cél az eladás, a weboldalra való átkattintás, akkor fontos a linkek hozzáadása, hogy a leendő vásárlók könnyen átjussanak a véleményvezér profiljáról a Te honlapodra.

Google Analytics

pexels-bongkarn-thanyakij-3740170.jpgHa sikerült elérnie az influencernek, hogy honlapodra keveredjenek a felhasználók, akkor onnantól az Analytics segítségével követheted, hogy mondjuk az Instagramról vagy YouTube-ról érkezők milyen tevékenységet folytatnak, így egy átfogó képet kaphatsz az eredményességről. Láthatod, honnan érkeznek a vásárlók, mit néznek meg honlapodon, mennyi ideig olvasnak ezt vagy azt, kosárba tesznek-e, vásárolnak-e valamit. Sőt, ezután személyreszabott reklámokat is célozhatsz a Google felületein, amit azok látnak, akik az influencer hirdetését is megnézték.

Rövidített linkek

Ha a kattintások mennyiségére és időpontjára vagy kíváncsi, a rövidített linkek is hasznosak lehetnek. Ezeken a weboldalakon általában generálhatsz egy teljesen egyedi címet, akár influencerre szabottan más-más linket is. És utána láthatod, hogy melyik linkre hányan kattintottak át és mikor, mennyi az összes átkattintás, így egy képet kaphatsz arról, melyik influencer-poszt mennyire volt sikeres.

Facebook

Megegyezés kérdése, hogy az együttműködés után, a véleményvezér által gyártott tartalmat Te továbbra is felhasználhatod-e marketing célokra, akár saját platformjaidon. Amennyiben igen, az elkészült fotóval, videóval Te magad is hirdethetsz a Facebook-on és Instagramon, így saját magad is láthatod, hogy milyen eredményeket ér el a hirdetés az influencer tartalmával a korábbi hirdetéseidhez képest. Itt persze az elért sikerek nagyban múlnak a szakértelmen is, mennyire jól állítasz be egy hirdetést.

 

Forrás: https://www.unitedinfluencers.com/6-important-tools-to-measure-influencer-marketing/

Szólj hozzá

youtube siker facebook elemzés véleményvezér instagram Facebook influencer Instagram