2020. nov 16.

Hogyan hat a második hullám a közösségi médiára és ránk, felhasználókra?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan hat a második hullám a közösségi médiára és ránk, felhasználókra?

mmm.jpg


A koronavírus helyzet kapcsán hazánkban újabb korlátozások, szigorítások kerülnek bevezetésre, ami nagy befolyással lesz életünkre a következő hetekben. Sokaknak már elege van, hiszen hasonlón mentünk át a tavasszal is, míg mások már tudatosan készültek erre az elkerülhetetlen időszakra.

 

Hogyan hat a járványhelyzet a közösségi média felhasználásra?

A közösségi médiának sok oldala megmutatkozik jelen helyzetben. Ahogy március és április tájékán is láthattuk, az egyik legfontosabb funkció, mely kimagaslott mind közül, az információszerzés, -megosztás volt és várhatóan ezúttal is ez lesz a legtöbbek számára elsődleges. Ugyanis miért várnánk meg az esti híradót, vagy a reggeli újságot, ha bármikor, bármilyen hírt megtudhatunk az internet segítségével. Napjainkban egy új információ akár percek leforgása alatt is bejárhatja a világot, hála az online lehetőségeknek, a digitális világnak. És jóval egyszerűbb az online újságok, hírportálok böngészése helyett követni Facebook-oldalukat, ahonnan folyamatosan tájékozódhatunk.

Mivel a szigorítások arra sarkallnak, hogy több időt töltsünk otthon, a négy fal között, így a közösségi média felhasználás mértéke is várhatóan nőni fog a legtöbb háztartásban. A közösségi platformokat sokan munka vagy tanulás céljából is rendszeresen, napi szinten fogják használni és emellett a szórakozás központú, konkrét céllal nem rendelkező online idő növekedése is várható, emiatt fontos, hogy tudatosan digitális detoxot tartsunk:

Óvatosan, mit hiszünk el!

pexels-joshua-miranda-3989901.jpgA közösségi média nagyszerű hírforrás, azonban emellett sajnos könnyen elterjedhetnek segítségével az álhírek is. Egy hírt, történetet útjára engedhet bárki, akinek van közösségi média profilja. Sajnos manapság még az sem kell, hogy valós legyen a profil, akár egy tegnap létrehozott fake felhasználótól is indulhatnak információk. Sokan meg sem nézik, ki írja, nem néznek utána a dolog forrásának, valóságalapjának. Csupán rákattintanak a megosztás gombra, így az ismerőseikhez is eljut a fake news, majd, ha még valaki megosztja, az ő ismerőseihez és így tovább. Pár óra leforgása alatt hazánkban is elérhető a több ezres megosztottság egy poszt esetében.

Ha elég meghökkentő a poszt, akkor az is előfordulhat, hogy egyes hírportálok is lehozzák a bejegyzést, amivel még inkább valósnak állítják be az igazolhatatlan információt. Ez a gyors terjedés jó ügyekért nagyszerű, azonban rendkívül káros, ha nem hiteles a forrás és hamis információk jutnak el több száz vagy ezer emberhez. És valószínűleg még ha ki is derül, hogy az infó nem valós, ez nem fog eljutni mindenkihez, aki látta az eredeti posztot. Vagyis lehet, hogy sokan abban a hitben maradnak, hogy valós volt az állítás, akkor is, ha később leközlik a javításokat.

A közösségi térben megjelenő hamis koronavírushoz kapcsolódó hírekről itt tájékozódhatsz.

A közösség ereje

A közösségi médiának rengeteg pozitív hatása is van, például a közösségépítő ereje. A nehéz helyzet rávilágított arra idén, hogy létezik valós, őszinte összefogás és ez akár a közösségi platformok segítségével is megvalósulhat. A Fishing on Orfű esetéről itt írtunk.

Az is fontos, hogy a felületek is fejlődnek az új igényeknek megfelelően. Népszerűvé vált, hogy nagyobb márkák, véleményvezérek, sokak által követett oldalak és profilok kis, helyi márkákat promótálnak, akiket még a nagy cégeknél is nehezebben érint a járványhelyzet. Ennek apropóján megjelent az Instagram funkció, ahol márkákat lehet betaggelni, így létrehozva támogató célú Sztorit számukra.

Ugyanígy a Facebook-on pedig az az új funkció jelent meg, ahol a nézők csillagokat küldhetnek az élő adásban lévőknek, melyekért az előadó pénzbeli juttatást kap. Ez a Facebook Stars, amiről itt tudhatsz meg többet.

A humor igenis segít!

1587854882-hfedguhni_md.pngA tavaszi történések, a karantén, a korlátozások és maga az egész helyzet, ami a koronavírushoz köthető számtalan jó humorral megáldott embert ihletett meg. És szerencsénkre ezek az emberek ötleteiket mém formájában meg is mutatták nekünk!

A humor, a nevetés sokat segít a nehéz helyzetekben, emiatt összegyűjtöttük Nektek a legnépszerűbb koronavírus mémeket.

Első fejezet: koronavírus mémek

Második fejezet: Egy kis nevetés sosem árt!

1-detox-csomag-v-4.JPG

 

A digitális detoxban mi is tudunk segíteni közel 200 tippel, javaslattal és kihívással Digitális detox kihívás öröknaptárunkban, amelyet tinédzsereknek és felnőtteknek egyaránt javaslunk. Naponta-két naponta egy-egy játékos feladat, kihívás végrehajtásával máris okosabban, tudatosabban és hatékonyabban tudjuk kezelni a közösségi média felületeinket, no meg jobban visszamegyünk a való világba is... Nézd meg ITT a lehetőségeket!

 

Forrás: https://business.instagram.com/blog/supporting-small-businesses-on-instagram?locale=hu_HU

 

Szólj hozzá

mém járvány fake news koronavírus