Miért érdemes jelen lenni márkaként a TikTokon is?
Sokan úgy érzik, hogy a TikTok-on csak az új évezred szülöttei vannak fent aktívan, ezért nem is érdekes marketing szempontból. Most hozunk pár okot, amit érdemes fontolóra venned.
Először is: az alapok
A TikTok nem más, mint a Musical.ly nevű applikáció utódja, egy közösségi média platform, amit telefonos applikációról és számítógépről is elérhetünk. Lehetőséget ad rövid videók létrehozására, megosztására és felfedezésére. Tudunk reagálni mások tartalmaira, követni, kommentelni, megosztani, üzenni, közös videókat készíteni, a beérkező kommentekre videóban reagálni. Az app központi eleme a For You Page, ami hasonló, mint az Instagram 'Felfedezés' felülete- olyan tartalmakat mutat nekünk az algoritmus, amiről úgy gondolja, hogy érdekel minket.
Az algoritmus működéséről itt még többet megtudhatsz.
Miért légy jelen Te is?
Sokunk óvatos a digitális marketing lehetőségeivel és ragaszkodunk azokhoz, amik már beváltak. Általában se időnk, se költségkeretünk nincs arra, hogy egy újabb felületet is megfelelően tudjunk menedzselni - főleg, ha nem tudjuk, hogy lesz-e egyáltalán megtérülés.
Azonban jó döntés, ha nem zárkózunk el teljesen az újtól, és figyelmet szentelünk a trendekre és a növekvő, egyre népszerűsödő platformokra. Ugyanis lehet, hogy a megszokott utak egy idő után megváltoznak, és nem hozzák már a kellő eredményeket, és akkor hirtelen, kapokodva nehéz lesz majd alkalmazkodni az újdonsághoz, ami már csak nekünk az, hiszen jó ideje jelen van, és jó ideje fontos.
A következő okok sem utolsók, amikor az a kérdés, hogy beépítsd-e a TikTok-ot marketing stratégiádba:
A TikTok a világ egyik legnagyobb közösségi média platformja
Habár a platform még nem túl idős, mégis hatalmas népszerűségnek örvend. Több, mint 1 milliárd letöltésnél tart a Google Play-en, 28 millió értékelésnél is 4,5 csillagot tudhat magáénak.
Nem csak világszerte, de hazánkban is rendkívül populáris az app, és egyre többen megismerik, egyre többen vannak, akik rendszeresen használják. Sok emberhez juttathatod el az üzenetedet a TikTok segítségével, és amennyiben úgy gondolod, hogy célközönséged is megtalálható az alkalmazásban és arculatodhoz is passzol a felületen történő aktivitás, akkor sikereket érhetsz el.
Marketing, de mégsem
A TikTok egyik varázsa, hogy lehetőség van úgy bemutatni és építeni márkádat, hogy az ne legyen direkt módon reklám. A hirdetések ellen sokan védekeznek, elhatárolódnak, azonban egy trend vagy egy humoros, kreatív kis videó által is célba érhet a mondanivaló.
Ráadásul a fiatalok nagyrészének már alap, hogy reklámblokkoló szoftvereket, programokat alkalmaz, így a hirdetések el sem jutnak hozzájuk - azonban az organikus tartalmak igen.
Közösségépítés
A közösségi média felületeken korábban nehezen elképzelhető volt, hogy valódi közösség jöjjön létre általuk, azonban ma már ez erőteljesen változik. Módosultak a felhasználói szokások, igények, a viselkedés - sok esetben előtérbe kerül a közösség gondolata az egyén helyett. Erre példaként említhetjük a Facebook csoportokat, melyekből több, mint 400 millió található a felületen, számuk folyamatosan nő és a legkülönbözőbb témákat ölelik fel. Például alakulnak ‘kibeszélő’ jellegű csoportok tévéműsorokhoz, sorozatokhoz, rajongói csoportok hírességekhez, inspirációs és információ, tudáscserélő csoportok a legkülönfélébb témákban, legyen az kézművesség, kötés, lakásdekoráció, barkácsolás, főzés, kertészkedés… És habár a TikTokon nincsenek csoportok, jól látható, hogy a felület célja, hogy hasonló gondolkodású emberek egymásra találjanak. Ebben részt vesz az algoritmus, ugyanis a tevékenységünk alapján mutat tartalmakat, így például a kommentek között sokszor látunk olyat, amire úgy érezzük, mintha mi írtuk volna - mert lehet, hogy valaki a világ túloldalán épp ugyanolyan videókat néz, mint mi, mert hasonlít az ízlésünk.
Felhasználói tartalmak
Hozz létre saját TikTok-trendet vagy működj együtt influencerekkel! Így belecsempészheted terméked, szolgáltatásod, márkád nevét vagy üzenetét mások videóiba is, nem csak a sajátodba! Ezzel szélesebb körben tud eljutni az emberekhez, és amennyiben előállsz egy frappáns trenddel, és virálissá válik, akár százezrek is láthatják az ehhez készült TikTok-videókat.
A felhasználók sokszor rendkívül kreatív, humoros megoldásokkal rukkolnak elő:
@wendys this is just impressive ##wendys ##art ##artwork ##fanart ##streaks @kobe_t1
♬ original sound - Wendys
A videós tartalom a marketing következő fázisa
Már egy ideje érezzük, hogy a videós tartalmak átveszik az irányítást, hiszen szárnyal a Youtube, Twitch, TikTok - ezekben az a közös, hogy központban az audiovizuális tartalmak állnak és számtalan influencer, akik az adott felületre vonzzák rajongóikat. Az emberek 2020-ban már több időt szánnak naponta videók nézésre, mint korábban. A márkáknak pedig alkalmazkodni kell és bekapcsolódni a videókészítésbe olyan tartalmakkal, amik felkeltik a célközönség figyelmét és arculathoz illeszkedően tudják kifejezni mondanivalójukat.
Forrás:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zhiliaoapp.musically&hl=hu&gl=US