Innovatív közösségi média megoldások
A Facebook csapata készített egy elemzést, ami megvizsgálta az elmúlt időszak jelentőségteljes kampányait a felületen. Cikkünkben bemutatjuk, mely cégek és ügynökségek megoldásait emelték ki, amelyekből Te is inspirálódhatsz közösségi média kommunikációd tervezésénél.
Az ügynökségek, hirdetők folyton előretekintenek, és azon dolgoznak, hogy kreatív, innovatív megoldásokkal álljanak elő kampányaik során. A cél a kapcsolat építése, fenntartása az emberekkel, és természetesen a kitűzött célok, minél jobb eredmény elérése.
A márkáknak újra kellett gondolni a stratégiájukat a koronavírus miatt, azonban a járványhelyzet ellenére is születtek rendkívül hatásos és abszolút releváns megoldások.
Kezdeményezz beszélgetést!
Az emberek azzal a céllal használják a Facebook-ot, hogy felfedezzenek, kapcsolatot teremtsenek és kifejezzék önmagukat, gondolataikat. A kampányok, amik ezekre az igényekre építenek, gyakran kezdeményeznek beszélgetést, dialógust. Olyan kreatív megoldásokra gondolunk, amik arra ösztönzik az embereket, hogy lássák, kipróbálják az ötleteket, és azonosulni tudjanak ezekkel.
Például a Lay’s esetében arra biztatták a felhasználókat, hogy szelfiket posztoljanak, többet tudjanak meg az Operation Smile elnevezésű nonprofit szervezetről, megosszák inspiráló történeteiket és kifejezzék támogatásukat az ügyért. Ez egy vidám, egyben jótékony felhívás volt, ami egy remek kombináció a sikerhez.
Középpontban a kultúra
A Facebook platformjai napjainkban már fontos szerepet töltenek be a kultúra tekintetében is, hiszen itt látják, tapasztalják az emberek, hogy mi történik körülöttük. A Fanta interaktív kampányában a zene központba került, és arra ösztönözte a passzív hallgatókat, hogy ők maguk is aktív alkotókká váljanak.
Ha Te is szeretnél beépíteni valamilyen kultúrához kapcsolódó elemet, először gondold át, mi az, ami igazán passzolna márkád arculatához, célközönségedhez. Zene, mémek, digitális alkotások? Mi az, ami közel áll hozzád, és üzenetedet jól ki tudja fejezni? Együtt tudnál működni releváns alkotókkal, influencerekkel? Milyen ügyek vannak, amik éppen aktuálisak, és amikben részt vehetnél?
Mások szolgálatában
A Facebook platformjai mindenkit támogatnak abban, hogy egy ‘jobb világért’ felszólaljon, tegyen a változásokért. És a hirdetők nem csak hogy használhatják a hangjukat, befolyásukat, hogy felhívják a figyelmet a fontos ügyekre és ezáltal másokon segítsenek, hanem ez egy elvárás is velük szemben. A márkáknak tanácsos kivenni a részüket a társadalmi és környezeti problémák elleni harcban, akár kicsiben is. Az igazán sikeres kampányok kreatív módon világítanak rá a fontos problémákra és aktivitásra ösztökélnek.
A WWF (Nonprofit World Wildlife Fund) gondolatébresztő kampánya Halloween idején interaktív és vizuálisan egyaránt alaposan kidolgozott volt, ami már alapvetően fontos. Céljuk, hogy kiemeljék azon élőlények történeteit is, akik nem tudnak magukért felszólalni - például egy kritikusan veszélyeztetett orrszarvú faj nevében.
Amikor felépíted a kampányodat, vedd figyelembe, hogy mely problémák azok, amik nem csupán Neked, de közönségednek is fontosak!
Segíts a problémák megoldásában!
Az emberek előszeretettel használják a Facebook platformjait arra, hogy mélyebb kötődést keressenek, megosszák szenvedélyüket másokkal. Szánj rá időt, hogy megértsd, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a közösségnek, követőidnek és nyújts erre megoldást! Tippek, tanácsok, segítő megmozdulások - a lehetőségek széles skálán mozognak.
Törj ki a megszokottból!
Az emberek a Facebook felületeiken folyton meglepik egymást új módszerekkel, hogyan fejezhetik ki magukat. A Ford autómárka arra vállalkozott, hogy régóta fennálló nemi sztereotípiákat döntsön le határokat feszegető, adrenalinban gazdag kampányával. Itt különböző foglalkozású hölgyek gyorsulhattak a járművekben, egyfajta stressz levezetésként.
Ha Te is szívesen megvalósítanál hasonlót, akkor gondold át, a Te szektorodban milyen klisék léteznek, és mégis hogyan rombolhatod le az előítéleteket egy ötletes, új megoldással.
Forrás: https://www.facebook.com/business/news/insights/the-creative-behaviors-of-2020s-breakthrough-brand