Használd ki a karácsonyi vásárlási lázat hírleveleid segítségével!
Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a karácsonyi időszak mindannyiunk életében különleges helyet foglal el. Sokan már december első napjától kezdve – vagy akár ennél korábban is – karácsonyi lázban égnek, és akár hetekkel előbb elkezdik tervezgetni, hogy mivel is lepjék meg szeretteiket karácsony napján.
A legtöbb ember az ünnepek előtt vásárlási lázban ég, s sokakra nagy nyomás helyeződik, hogy kitalálja, mivel is lepje meg a számára fontos személyeket. Ezt az időszakot vállalati szempontból vétek lenne nem kihasználni. A karácsony előtti hetekben ezért különösen fontos, hogy egy olyan e-mail marketing stratégiát tudjunk kidolgozni, amivel megkönnyíthetjük az emberek ünnepi bevásárlását, és ösztönözhetjük őket arra, hogy a mi termékeinket helyezzék a karácsonyfa alá.
Jelenlegi cikkünkben ebben szeretnénk nektek segítséget nyújtani, és néhány tanáccsal ellátni benneteket, hogy karácsonyi hírleveleitek célba érjenek.
Először is kezdd a korábbi karácsonyi kampányhoz tartozó hírleveleid elemzésével!
Mielőtt létrehozod az idei ünnepi e-mail kampányodat, először is nagyon fontos, hogy vizsgáld meg a korábbi évek kampányai során tapasztalt eredményeket. Milyen sikereket, és milyen kudarcokat hoztak az elmúlt évek karácsonyi hírlevelei? Próbálj tanulni az esetleges kudarcokból, hibákból!
Ezekre a kérdésekre próbálj választ kapni a korábbi karácsonyi kampányaid elemzése során:
- Mely termékek hozták a legtöbb bevételt múlt karácsonykor? – ezeket felajánlhatod idén is a hírleveleidre feliratkozóknak
- Mely promóciók bizonyultak a legsikeresebbnek? – vedd fontolóra egy ehhez hasonló reklám-kampány elindítását
- Mely fogyasztói csoportok vásároltak tőled a legtöbbet? – fókuszálj idén erőteljesebben ezekre a szegmensekre
- Mely karácsonyi kampány ötletek vallottak kudarcot? – ezeket próbáld elkerülni az idei kampány során, vagy dolgozd át őket, hogy idén meg tudják állni a helyüket
- Milyen vásárlási szokásokat jellemezték az idei Black Friday vagy Cyber Monday promóciókat illetően a fogyasztókat? – ez adhat egy rálátást arra vonatkozóan, hogy milyen elvárásokat állíts fel az ünnepi bevásárlásokat illetően
A koronavírus hatása a vásárlásokra
Ezen kívül érdemes megvizsgálni azt is, hogy a koronavírus hogyan hatott a fogyasztók vásárlási magatartására. A MailerLite ábrája remekül alátámasztja azt, hogy egyre több ember dönt az online vásárlás mellett. Február óta folyamatos emelkedés figyelhető meg az interneten történő vásárlások számát tekintve, ami valószínűleg a jövőben is egyre inkább emelkedni fog.
Forrás: https://www.mailerlite.com/blog/merry-christmas-email-marketing
A karácsonyi kampány 3 fázisa
A karácsonyi e-mail kampányt három fázisra lehet bontani: a karácsony előtti időszakra, a karácsonyi időszakra, és a karácsony utáni időszakra.
A karácsony előtti kampányidőszak
A karácsonyi időszakban vállalatok tömkelege törekszik arra, hogy valamilyen úton-módon elérje potenciális fogyasztóit. Éppen ezért célszerű már jóval karácsony előtt elindítani a kampányt, hogy ezáltal nagyobb eséllyel el tudjuk nyerni a feliratkozók figyelmét. Habár a feliratkozót legtöbb esetben nem fogja az első tőled kapott e-mail vásárlásra késztetni, de a hírleveled segíthet abban, hogy amikor elérkezik a karácsonyi ajándékvásárlás időszaka, akkor emlékezzen rád. Az ebben a fázisban küldött e-mailek tehát leginkább ezt a célt szolgálják. Minél szorosabb kapcsolatban vagy a feliratkozóiddal, annál nagyobb eséllyel zárhatod sikerrel a karácsonyi kampány időszakot.
Mindenkinél változó, hogy mikor kezd el ajándékokat vásárolni az ünnepre, vannak, akiknél már karácsony előtt hetekkel megkezdődik a vásárlás, de vannak olyanok is, akik az utolsó pillanatban kezdenek el kétségbeesetten vásárolni. Mindenesetre a GoDaddy szerint érdemes már november első két hetében elindítani karácsonyi e-mail marketing kampányunkat.
A kampány ezen fázisában a legfontosabb, hogy a feliratkozók elé tárjuk azokat a termékeinket, amelyek esetleg érdekelhetik őket (ehhez szükséges a korában megfogalmazott kérdések elemzése), így azokat hozzá tudják adni karácsonyi kívánság-listájukhoz.
Ezt csinálta például az Apple. A vállalat a karácsony előtti időszakban rendszerint kiküldte a hírlevelére feliratkozóknak az éppen aktuális ajánlatait, ezáltal ismertetve velük, hogy milyen termékek közül válogathatnak.
Karácsonyi kampányidőszak
A következő lépés a karácsonyi kampányidőszak elindítása. A karácsony előtti kampány során kiküldött személyes ajánlatoknak köszönhetően remélhetőleg nagyjából ismerik már a feliratkozók a nekik szánt termékeidet. Itt az idő, hogy megvegyék a terméket!
A legkönnyebb módja a fogyasztóid vásárlásra való ösztönzésének az, ha kedvezményeket biztosítasz nekik a számukra érdekes termékekre vonatkozóan. Ezen túl ne felejts el lehetőséget biztosítani arra, hogy ezeket a kedvezményeket barátaikkal, családtagjaikkal is megosszák!
Karácsony utáni kampányidőszak
A karácsony vége nem jelenti a kampányidőszak végét is, hiszen az új év közeledte szintén sok bevételt hozhat vállalkozásod számára. A januári tevékenységed nagyban befolyásolhatja a hátralevő év dinamikáját.
A karácsonyt követő kampányidőszak is a különböző akciókról szól. Adj még nagyobb kedvezményeket azoknak a fogyasztóidnak, akik a karácsonyi promóciós időszak alatt nálad vásároltak. Könnyen meglehet, hogy annyira megszerették a tőled beszerzett terméket, hogy szívesen újravásárolnák azt. Az is meglehet, hogy valamelyik terméket már kinézték maguknak, de még nem jutottak el a vásárlásig. Ezen túl, az új év kezdetével az emberek sokkal inkább nyitottabbak az igazán hasznos, előnyükre váló dolgokra.
A kedvezmények biztosításán kívül a jelenlegi fázisban célszerű megköszönni a vásárlóid támogatását – akár valamilyen ajándékkal is -, hogy lássák, értékeled őket, és tájékoztatni őket arról, hogy milyen tervekkel megy neki a vállalat az új évnek.
Emellett pedig továbbra is igyekezzünk hasznos tartalmakkal ellátni a feliratkozókat, osszunk meg velük cikkeket, vagy akár videókat is, amelyeket a mindennapi életben hasznosítani tudnak.
A hírlevél tárgya
Nagyon fontos, hogy kellő energiát fektessünk abba, hogy a lehető legjobb mondatot/kifejezést fogalmazzuk meg a hírlevél tárgyában, ugyanis ez az, ami először megfogja a feliratkozót, és arra készteti, hogy megnyissa e-mailünket. Az egész hírlevél kampányunk sorsa ezen a látszólag jelentéktelen tényezőn múlik. Ha nem sikerül a levél tárgyával felkelteni a feliratkozó figyelmét, akkor az e-mail többi részét is „kukába lehet dobni”. Nagyon fontos ezért, hogy a megfogalmazott tárgy képes legyen felkelteni a feliratkozó kíváncsiságát, azáltal, hogy kiemeli termékünk/szolgáltatásunk előnyeit, vagy azzal, hogy valamilyen módon kitűnik a többi közül.
Ehhez használhatsz akár emojikat is. Azonban ahhoz, hogy megtudd, vajon érdemes-e emojikkal próbálkoznod, érdemes két különböző tárgyat gyártani a hírlevélhez, majd A/B tesztelni őket (párhuzamos tesztelés), amely segítségével fel lehet mérni, hogy a hangulatjelet tartalmazó vagy az anélküli tárggyal rendelkező e-maileket nyitották-e meg többen.
Mindenesetre nézd csak meg, hogy mennyire vonzzák a szemet azok a hírlevelek, amelyek tárgya valamilyen emojit tartalmaz:
Tippek a sikeres karácsonyi hírlevél kampányhoz
Végül pedig szeretnénk ismertetni veled néhány tippet, amelyek segítenek abban, hogy egy sikeres karácsonyi e-mail marketinges kampányt tudj a hátad mögött.
- Biztosíts ingyenes szállítást!
- Szegmentáld az e-maileket! – sokkal hatékonyabb lesz a kampány, ha minél személyreszabottabb, relevánsabb információkat tudsz eljuttatni a feliratkozóidhoz. Ebben nagy segítséget jelent az, ha a célcsoportot szegmentálod, akár nem, érdeklődés vagy a vásárlási előzmények alapján.
- Optimalizáld a hírleveleket mobilra! – legtöbben a telefonjukon nyitják meg az e-maileket. Egy kutatás szerint az emberek 85%-a a mobilját használja az e-mail-jei eléréséhez, ezért nagyon fontos, hogy hírleveleid mobilra optimalizáltak legyenek, hogy ezáltal egy igényes, átlátható kép fogadja a felhasználót, amikor leveledet megnyitja.
- Biztosíts lehetőséget a megosztásra! – ahogy már feljebb is említettük, a kampány sikeressége szempontjából nagyon fontos, hogy a feliratkozó tovább tudja osztani az általad kínált kedvezményeket barátainak, rokonainak. Adj tehát lehetőséget nekik, hogy kedvenc platformjaikon keresztül meg tudják osztani az aktuális akciókat ismerőseikkel.
- Kísérletezz! – használd a korábban már ismertetett A/B tesztelést az e-mail szövegek hatékonyságának vizsgálata céljából. Ennek köszönhetően megtudhatod, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem – így javíthatsz a későbbiekben a hírlevelek szövegén.
- Visszaszámlálás – a leértékelésekhez adj időbeli keretet, ez még hatékonyabban ösztönzi a feliratkozókat a gyors vásárlásra.
- Használj GIF-eket!
- Alkalmazz call-to-actiont! – egy jó call-to-action segít abban, hogy feliratkozóid valamilyen módon reagáljanak hírleveledre. Használj figyelemfelkeltő, érzelmeket kiváltó szavakat, kifejezéseket, amelyek arra ösztönzik az olvasókat, hogy reagáljanak, tovább kattintsanak a honlapodra.
- Használj emojikat! – az emojik sokat segíthetnek abban, hogy egy kis színt vigyél az e-mailekbe, és feldobd azok hangulatát. Ezek használata természetesen függ a célcsoportodat alkotó személyektől, az általad képviselt márkától és az aktuális kampánytól – törekedj arra, hogy csak releváns hangulatjeleket illessz a hírleveleid szövegébe!
- Kínálj last-minute lehetőségeket! – valószínűleg a te célközönséged között is akad majd olyan, aki utolsó pillanatra hagyja a vásárlásokat. Nekik sokat segíthet, ha egy emlékeztető e-mailt kapnak a lejáró akciókról, vagy gyorsított szállítást is kínálhatsz nekik.
- Használj karácsonyi színeket!
A Tesco nem aprózta el – egész karácsonyi hírlevele mesés ünnepi hangulatban pompázik:
- Csempéssz humort a hírleveleidbe! – ez az időszak a jókedvről, örömről szól. Igyekezz tehát ennek megfelelő, vidám tartalmat gyártani, hogy hírleveled emlékezetes maradjon.
- Ajándékozz te is! – a karácsony az ajándékozásról szól, itt az ideje tehát, hogy te is valamivel meglepd a feliratkozókat: egy kuponkódnak, ingyenes szállítási lehetőségnek vagy akár valamilyen ingyen meglepetésnek mindenki örül.
Az Apple ezen a téren szintén jó példaként hozható fel, a cég ugyanis bizonyos termékek megvásárlása esetén ajándékkártyákat kínált fel karácsonyi kampánya keretén belül.
Itt még többet megtudhatsz arról, hogy hogyan teheted hatékonnyá karácsonyi hírlevél kampányod. Reméljük, a fent ismertetett tanácsokkal és példákkal hozzájárulhattunk ahhoz, hogy egy sikeres ünnepi kampányidőszakot tudj magad mögött.