Ezért használd a Facebook Live funkciót!
2016 elején a Facebook elindította a Facebook Live élő közvetítés lehetőségét, amelyet Mark Zuckerberg vezérigazgató maga jelentett be stílszerűen az új funkción keresztül. Úgy tűnik azonban, hogy a cégek azóta sem tudják kihasználni teljesen a funkció adta lehetőségeket.
A Facebook, mint a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformja számos lehetőséget kínál a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a közönségükkel. Az olyan eszközök, mint a Facebook Live, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy bemutassák vállalati folyamataikat, kulisszatitkaikat, és megismertessék követőikkel az adott vállalkozás mögött álló embereket.
A követők magas elérése
A Facebook Live a legkommunikatívabb és legeredményesebb módja a legfontosabb üzenetek közlésének, hiszen abban a pillanatban mutat mindent, ahogy történik, vágatlan és valóságos formában. Valódi emberek szerepelnek és beszélgetnek egymással.
A Facebook Live Simulcast funkciója ráadásul lehetővé teszi, hogy egyszerre több Facebook oldalra is élőben menjen a közvetítés. Így ugyanazt az élő videót egyidejűleg az összes kiválasztott oldalra továbbíthatjuk, mely ideális az elérés bővítéséhez.
Annak ellenére, hogy sok közösségi platform kínál élő videó funkciót, a Facebook az egyik legfejlettebb. A platform beépített értesítési rendszere tájékoztatja a felhasználókat arról, hogy egy tetszőleges oldal mikor élőzik, így emlékezteti a felhasználókat.
Nem csak élőben tekinthető meg
További nagy előnye, hogy az élő videó befejezése után a Facebook lehetőséget ad arra, hogy a videót lementsük a telefon kamerájába, ami azt jelenti, hogy későbbi lejátszáshoz és további marketing célokra is fel tudjuk használni. Ráadásul, ha az élő közvetítésnek vége, a videó a Facebook-oldalon továbbra is megtekinthető, mint bármely más bejegyzés, vagyis a tartalom nem csak az élő közvetítés idején áll rendelkezésre. Tehát, ha a leglelkesebb követőd nem tudott ráhangolódni az élő közvetítésedre, később felzárkózhat.
Sokrétű statisztika
A Facebook, mint átfogó közösségi platform, fejlett beágyazott elemzéssel rendelkezik. A szokásos Facebook Insights videó statisztikák mellett az élő elemzéseket tovább finomították, hogy információkat nyújtsanak a videót élőben nézők csúcsértékéről, a teljes elérésről, a reakciókról, a megjegyzésekről és a megosztásról. Így könnyen nyomon követhető, hogy mely tartalom működik, és mi az, ami nem.
Hosszabb videós tartalmak
Az Instagram vagy a Twitter felülete ideális a spontán rövid, élő videók készítéséhez. Az emberek ezekhez a csatornákhoz fordulnak az alkalmi és szórakoztató tartalmakért. A Facebook egyedi felületén azonban a felhasználók készek hosszabb időt tölteni élő videók megtekintésével.
Mint láthatod, rengeteg potenciális előnye van a Facebook Live-nak, mégis sokan tartanak tőle. Az élőben történő forgatás ugyanis kicsit kevesebb teret enged az irányításnak. A Live vágatlan és szerkesztetlen, viszont kiválóan alkalmas arra, hogy a közönségünket bevezessük a kulisszák mögé és növeljük cégünk hitelességét.
Te próbáltad már a Facebook Live-ot?
Forrás:
https://www.socialmediatoday.com/social-business/8-reasons-why-brands-should-be-using-facebook-live