Közösségi média újdonságok, változások 2021 elején
2021-ben sem lassít le a közösségi média, a platformok folyamatosan dolgoznak az újításokon, fejlesztéseken. Most összegyűjtöttünk pár újdonságot a TikTok, Facebook, LinkedIn és Youtube felületéről, melyet nem árt, ha tudsz!
A TikTok-ra új opció kerül: itt is lehet már kérdezni
Az Instagram egyik sztoriknál elérhető funkciója a kérdések feltevésére alkalmas matrica. Ez nagyszerűen aktivizálja a követőbázist, szuper interaktív sztorikat lehet így alkotni. Most a TikTok is bevezeti ezt a lehetőséget, ezzel is növelve az aktivitást a tartalomgyártók és követőik között. A felhasználók által feltett kérdésekre videós formában lehet válaszolni. Néhány TikTok-profilon már elérhető ez az újítás: a komment szekció mellett fog feltűnni egy kis kérdező ikon, ahová beírhatjuk, amit tudni szeretnénk. Ami nagy különbség az Instagram kérdezőmatricájához képest, hogy a TikTok-on a felhasználók láthatják, hogy milyen kérdések érkeztek eddig és kedveléssel szavazhatnak arra, mely kérdés érdekli őket is. Így a tartalomgyártó is jól láthatja, hogy mik azok az információk, amik a legtöbbeket érdekelnek, és ennek megfelelően reagálhat. És az is elkerülhető, hogy ezerszer bekerüljön a kalapba ugyanaz a kérdés, mert ha a felhasználók egy kis időt szánnak rá, átpörgethetik a listát, megnézve, hogy már bekerült-e az adott kérdés.
Ezzel az újtással már nem csak az élő adások folyamán lehet kérdezni, hanem bármikor. Azt is eléri, hogy a felhasználók gyakrabban látogassanak vissza a tartalomkészítő oldalára, hátha válaszolt már a kérdésekre, így több szempontból is növeli az aktivitást, és segít szoros kapcsolatot kiépíteni.
Hasznos tudni erről a nagyszerű opcióról, mert lehet, hogy hamarosan már hazánkban is széles körben elérhető lesz, és a TikTok-on aktív influencerek, márkák is kihasználhatják a lehetőséget.
A Facebook felületéről eltűnik az Our Story
A Facebook Our Story része igazából egy bemutatkozás, ami korábban fotóval ellátott, kiemelt helyen látható volt Facebook-oldaladon telefonról és számítógépről nézve is.
Az Our Story 2017 óta elérhető funkció, a célja pedig az, hogy még többet elárulhassanak magukról a márkák. Itt inkább a miérteken van a hangsúly, ahol elmesélhetjük márkánk történetét.
Január 28-tól már nem lesz elérhető ez a rész, így amennyiben fontos információt tartalmaz, tanácsos még most kimentened a tudnivalókat, és mondjuk egy rögzített posztban az oldal tetején elhelyezni. Így a profilodra látogatók azonnal látják majd a lényeges tudnivalókat.
A LinkedIn-en is megjelenik a Swipe-Up funkció
Az Instagram és a Facebook sztorik miatt már ismerős lehet az a koncepció, hogy amennyiben egy történeten linket helyezünk el, a felhasználók a képernyő felhúzásával léphetnek át a belinkelt webfelületre. Ez a Swipe-Up opció az Instán korlátozott, mert csak a tízezret meghaladó követőbázissal rendelkezők használhatják. A LinkedIn esetében sem mindenkinek elérhető: az oldalak használhatják, illetve olyan tagok, akiknek legalább ötezer követője van.
Természetesen elemzési adatok is járnak majd az újdonsághoz, hogy követhessük a felhasználók tevékenységét.
A Youtube-on megjelenik a termékmegjelölés
Már tavaly októberben megérkeztek az első hírek arról, hogy a Youtube egy új funkción dolgozik, amely lehetővé teszi a tartalomkészítők számára, hogy termékeket jelöljenek meg a videókban. Ez egy direkt vásárlási lehetőséget kínálna, vagyis egyből innen meg is lehetne venni a bemutatott termékeket. Jelenleg már a tesztelési fázisba lépett ez az újítás, és néhány amerikai tartalomgyártónak elérhető.
Nem csak a Youtube, de minden közösségi platform azon dolgozik, hogy egyre több és változatosabb lehetőségeket kínáljon a vásárlóknak, hiszen a járványhelyzet miatt az e-kereskedelem hihetetlen gyors ütemben népszerűsödik, és muszáj tartani a lépést az igényekkel. Tehát hamarosan arra számíthatunk, hogy minden közösségi felületen csupán pár kattintással már vásárolhatunk is.
https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-swipe-up-links-to-linkedin-stories/593277/