2021. feb 08.

Az első lépések Facebook-oldalad létrehozása után!

írta: Sáringer Viktória
Az első lépések Facebook-oldalad létrehozása után!

Oké, sikeresen létrehoztál cégednek, márkádnak egy Facebook-oldalt. Beírtad a kötelező, alapinformációkat, beállítottál egy profilképet és borítóképet. No, de hogyan tovább? Segítünk, hogyan szerezz rajongókat, mit posztolj és mikor!

 

 

Hogy szerezd meg az első 100 követőd?


Ha nem teszel semmit, csak posztolsz, akkor bizony elég lassan fognak gyűlni a követők, nehezen fognak rátalálni oldaladra. Első lépésként csábító lehet, hogy gyorsan meghívod az összes ismerősödet – ám először tanácsos alaposan átnézni oldaladat, mindent kitöltöttél-e, és pár posztot is kitenni, hogy tudják, mire számítsanak. Ha egy teljesen üres oldalra hívod az embereket, nem fogják bekövetni. Azonban, ha mutatsz nekik egy kis ízelítőt abból, mivel foglalkozol, milyen értékeket képviselsz és mit várhatnak tőled, akkor máris szívesebben kattintanak majd a kedvelés gombra!

Ha mondjuk egy konditermed van, és végre elkészült hozzá Facebook-oldalad, akkor tölts fel pár képet és/vagy videót a konditerem belsejéről és külsejéről, hogy az emberek tudják hol van, hogy néz ki, milyen szolgáltatások, gépek vannak, ne felejtsd el kiírni a nyitvatartást, elérhetőségeket… Ha pedig kávézód van, akkor a menü megosztása segíthet odacsábítani az embereket - persze egy-két jó fotóval megspékelve.

Ajánlott legalább 3-5 posztot megosztani, mielőtt bárkit is meghívnál oldalad kedvelésére vagy elkezdenéd más módon promotálni.

Ha ezt már megtetted, és elégedett vagy az oldal kinézetével, tartalmával, akkor elkezdheted meghívni ismerőseidet. Ez egy remek Facebook-funkció: ismerőseidnek érkezni fog egy értesítés, hogy ajánlottad nekik oldaladat, és eldönthetik, hogy átkattintanak-e az oldalra, rajongóvá válnak-e vagy sem.

Hívd meg a munkatársaidat! Akikkel együtt dolgozol, biztosan szívesen követik majd a cég mindennapjait és Facebook-tevékenységét! Lehet, hogy ők is ajánlják majd ismerőseiknek az oldalt.

Promotáld Facebook-oldalad weboldaladon is! Különböző stílusok közül választhatunk, hogyan szeretnénk elhelyezni Facebook oldalunkat honlapunkon. Elhelyezhetünk kis ikonokat, betekintő ablakokat, Messengerbe irányító gombot és így tovább.

Tudasd az emberekkel e-mailben is! Persze nem arra gondolunk, hogy küldj egy körüzenetet, hogy elkészült a Facebook-oldalad, hanem hogy mondjuk módosítsd aláírásodat. A neved, beosztásod, céged alatt szerepelhet weboldalad elérhetősége is és Facebook-oldalad is egy call-to-action társaságában.

Ezenkívül a nyereményjátékokon is érdemes elgondolkodni, hiszen rajongószám növelésében ez a módszer kiemelkedik. Nem csak egyszerű kép + szöveg összetételű játékokat rendezhetsz, hanem akár komplexebb verziót is. Például a ShortStack alkalmazásban készülhet olyan játék, ahol a résztvevőknek különböző feladatokat kell teljesítenie (Youtube-feliratkozás, videó megtekintés, fotó kedvelés, stb.) a nagyobb nyerési esélyért vagy feltölthetnek egy saját képet, amire gyűjthetik ismerőseiktől a kedveléseket. A nyereményjátékokról itt olvashatsz többet, ha pedig segítségre lenne szükséged az alkalmazásalapú játékokban, szívesen elkészítjük Neked! Ehhez vedd fel velünk a kapcsolatot itt!

Ezenkívül alkalmazhatunk hirdetéseket is az egyes posztjainkra vagy a nyereményjátékokra, hogy minél több ember tudomást szerezzen cégünk Facebook-oldaláról.

Hirdetésekkel és játékokkal eljuthatunk rengeteg emberhez, de bizony lesz, aki reagál tartalmunkra, akár kommentel is, mégsem követ be minket. Ha rákattintasz a listára, hogy kik kedvelték/reagáltak a posztra, akkor a nevek mellett láthatod, hogy kedvelik-e már oldalad, és ha nem, akkor meghívhatod őket, hogy kezdjenek el követni. Ekkor a felhasználó kap egy értesítést, hogy XY oldal kéri, hogy kedvelje az oldalát, mert reagált egy posztjára.

Mikor és mit posztolj?


Az örökös kérdés, mely időnként még a képzett marketingeseknek is fejtörést okoz. A Facebook felületén változatosan kommunikálhatunk: megoszthatunk szöveget, fotót, képgalériát, videót, diavetítést, linket, Facebook-sztorikat.

A legjobb, ha felváltva használjuk a különböző poszttípusokat, és kitapasztaljuk, hogy mi az, ami szimpatikus közönségünknek. Általában ajánlatos a szövegek mellé minden esetben csatolni legalább egy linket, képet vagy videót a jobb elérés érdekében. Az elérés azt jelenti, hány felhasználóhoz jut el bejegyzésünk.

Szövegezés szempontjából a tartalom elejére kerüljön valami, ami felkelti a figyelmet, ami arra ösztönzi az embereket, hogy olvassanak tovább. Mondandónk végére pedig egy call-to-action és link is kerülhet, amennyiben a cél a weboldalra való átirányítása a látogatóknak.

A poszttípusokról itt tudhatsz meg többet.

Azzal kapcsolatban, hogy mikor is tegyünk közzé tartalmat vannak általános igazságok, de mégis minden célcsoport esetében egyedi. A legjobb esélyünk akkor van elérni a felhasználókat, ha akkor posztolunk, mikor online vannak. Persze ilyenkor nagy lehet a verseny, és egyszerre sok más tartalommal kell megküzdenünk, hogy eljuttassuk üzenetünket célközönségünkhöz. Ebben segíthet az ötletes, aktivitásra ösztönző tartalom, ugyanis a kedvelések, hozzászólások, megosztások mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy többekhez eljusson a tartalom. Amennyiben nehezen megy a tartalomgyártás, és kéne egy kis inspiráció, ajánljuk Neked 365 posztot tartalmazó kiadványunkat. 

A Facebook posztok megfelelő időzítéséhez bele kell ásni magunkat az elemzésekbe: meg kell ismernünk célcsoportunk internetezési szokásait, Facebook-felhasználási módját. Ehhez a Facebook saját elemzései is segítséget nyújtanak. Ha többet szeretnél erről megtudni, kattints ide!

Forrás: https://buffer.com/library/how-to-create-manage-facebook-business-page/

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp tippek posztok