2021. feb 22.

5 tipp a konverzió eléréséhez a közösségi médiában

írta: Sáringer Viktória
5 tipp a konverzió eléréséhez a közösségi médiában

isaac-smith-6entpvppl6i-unsplash.jpgÚgy érzed, itt az ideje változtatni közösségi média stratégiádon, hogy még több konverziót, eladást zsebelhess be? Nem tudod, milyen eszközök segítségével tudnál kapcsolatot kialakítani, beszélgetést kezdeményezni a felhasználókkal?

Most megmutatjuk, hogyan növelheted a várakozást, az izgalmat egy-egy termék vagy szolgáltatás iránt a Facebook és az Instagram felületén.

1. Első és legfontosabb lépés: döntsd el, mi az, amit promótálni, eladni szeretnél!

Ahhoz, hogy az emberek meg akarják venni termékeidet, szolgáltatásaidat, elengedhetetlen a bizalom felépítése, az érdeklődés kiváltása. Ehhez el kell érned, hogy a felhasználók izgatottak legyenek márkád iránt, várják az újdonságokat.

Kezdj el agyalni, milyen termék vagy szolgáltatás az, amire fókuszálni fogsz! Nem minden esetben jó stratégia, ha össze-vissza, mindenről posztolsz business profiljaidon. Ehelyett inkább koncentrálj a végső célra, tartsd végig szem előtt, és ez határozza meg, hogyan építed fel kommunikációdat. Mi az, amit promotálni szeretnél? A következő hetekben mire irányítod majd a figyelmet?

2. Miért mondhatnak nemet?

Ha már körvonalazódott benned, mit fogsz ajánlani az embereknek, akkor itt az ideje megvizsgálni minden egyes lehetőséget, amiért a potenciális ügyfelek, vásárlók elutasíthatják az ajánlatot. Gondold át, a célközönséged vajon milyen kivetnivalókat találhat a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban! Ehhez persze elengedhetetlen megérteni a célzott személyek gondolkodásmódját, világnézetét, és hogy tudjuk ezt akár módosítani is. Lehet, a célközönséged azt gondolja, nincs elég pénze, ideje, tudása, felkészültsége, hogy éljen az ajánlatoddal. De kommunikációd során biztosíthatod őket arról, hogy bizony minden szempontból megfelelőek és nekik való, amit kínálsz. Ha nem érzik úgy, készen állnak egy oktatásra tőled, mert nem tudnak még eleget, akkor ideje megnyugtatni az embereket, Te majd végig segíted őket és fel tudnak zárkózni!

austin-distel-wd1lrb9oeeo-unsplash.jpg3. Kérj visszajelzést közönségedtől!

Egy másik jó módszer az érdeklődés, izgalom fokozására, ha célközönségedet is bevonod a termék vagy szolgáltatás tökéletesítésének folyamatába. Itt lehet egészen egyszerű dolog is, amiről mondjuk szavazhatnak az emberek: ez a piros vagy inkább az élénk rózsaszín legyen a termék színe? Melyik szlogen a szimpatikusabb? Mi a fő szempont, amit figyelembe veszel x termék vásárlásánál? Ezek a kérdések megjelenhetnek Facebook-oldaladon, de akár egy zárt Facebook-csoportban is, ahol közönséged nyugodtan kifejtheti véleményét!

Az emberek szeretnek dönteni, szavazni, véleményt formálni és sokkal szívesebben csapnak le egy olyan termékre, mely az ő „segítségükkel” jött létre vagy egy olyan szolgáltatásra, ahol figyelembe vették a kéréseiket. Itt fontos jól átgondolni a megfogalmazásmódot, a felajánlott lehetőségeket, nehogy konfliktus alakuljon ki.

4. Törj ki a megszokottból!

Az egyik legjobb módja, hogy bizonyítsuk, termékünk, szolgáltatásunk tényleg jó, márkánk megérdemli a bizalmat, ha ezt nem csak mi mondjuk, hanem mások is. Nem véletlen a szájreklám, az influencer marketing sikere, hiszen az embereknek mérvadó, ha egy harmadik fél őszintén, pártatlanul véleményez. Épp ezért sokan vásárlás előtt rákeresnek termékekre, szolgáltatásokra, cégekre és elolvassák a véleményeket, megnézik a megjelenéseket.

Hogy minél többekhez jusson el üzeneted, jelenj meg olyan platformokon is, ahol új célközönségeket érhetsz el! Mondjuk egy influencer Youtube-csatornáján, egy podcastben, egy blogon. Vagy készíts élő videókat a Facebookon, Instagramon másokkal.

scott-graham-5fnmwej4taa-unsplash.jpgTémaként remek, ha elmondod tapasztalataidat a más cégekkel, a korábbi ügyfelekkel való munkáról és megosztod, hogy mondjuk miért jobb nekik, hogy részt vettek oktatásodon, mennyit fejlődtek, mit értek el a befektetett idővel, pénzzel. Vagyis milyen eredmények azok, amiket elérhet valaki a segítségeddel, hogyan változik pozitív irányba az élete, a mindennapjai, ha megveszi termékedet.

Nem kell azonnal, erőteljesen az eladásra koncentrálni, hanem problémákat felvázolni, ismertetni, hogyan tud a te terméked/szolgáltatásod ezeken segíteni, milyen pluszokat nyújt.

5. Térjünk rá a termékre, szolgáltatásra!

Említsük meg termékünket, szolgáltatásunkat, de ne erőltessük az emberekre! Ahelyett, hogy folyton csak arra kérnéd az embereket, hogy vásároljanak, inkább fókuszálj az elért eredményekre, megoldható problémákra, pozitív hatásokra és mintegy mellékesen kerüljön oda termékünk neve is. Ez sokkal jobban beválik, mintha számtalan posztot szentelünk a termék leírásának. A bloggerek már régóta alkalmazzák ezt a technikát, hogy így irányítsák a figyelmet a termékekre, melyek bevételéből kapnak bizonyos százalékot a reklámozásért.

Tippek

  • Az egyik véglet az, amikor folyton eladni akarsz, a másik pedig az, amikor szinte sosem kerül említésre semmi, amit eladnál. Meg kell találni az arany középutat a két véglet között! Először is fontos tudatni az emberekkel, mi az, amivel foglalkozol, amit értékesítesz – ha nem árulod el nekik, hogy konkrétan mi is terméked, szolgáltatásod, akkor nem lesz ismerős nekik, nem barátkoznak meg vele és nem is fognak később izgatottak lenni, hogy lecsaphatnak rá.
  • Ne posztolj mindenről a Facebookon, mert összezavarhatja az embereket, ha túl sok minden kerül terítékre és lekerülhet a fókusz arról, ami a legfontosabb most, amit a leginkább szeretnél eladni.
  • Ne értékesíts egyszerre túl sok mindent! Mindig egy-két termék kerüljön rivaldafénybe.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-strategy-5-steps-to-sales-and-conversions/

Szólj hozzá