2021. feb 25.

Közösségi média tartalom ötletek

írta: Sáringer Viktória
Közösségi média tartalom ötletek

christopher-campbell-rdeovte7vos-unsplash.jpgÍgy kommunikálj célcsoportodnak megfelelően!

Nehézségeket okoz mindig új és kreatív közösségi média tartalmakkal előrukkolni? Szeretnéd, hogy kommunikációd mindig passzoljon célközönséged elvárásaihoz? Most egy olyan módszert mutatunk be, ami segíthet újabb tartalom ötletek generálásában és abban is, hogy még jobban kiismerd célcsoportodat!

1. Definiáld az ideális vásárlót!

Először is határozd meg, milyen tulajdonságokkal rendelkezne a tökéletes vásárló. Ez a buyer persona. Négy fontos pont van a meghatározásnál: általános adatok, specifikus adatok, problémák és szükségletek. Ehhez jó ötlet egy papíron ábrázolni a négy oszlopot és kitölteni őket.

Az általános adatokhoz tartoznak a demográfiai adatok, például a neme, a korcsoport, az érdeklődési kör tágabb értelemben. Mondjuk nő, 35-50 közötti, érdekli az egészség és wellness témaköre.

A specifikus résznél már konkretizálnunk kell a dolgokat: adjunk nevet a személynek, határozzuk meg korát, hol él, milyen végzettsége van, családos-e, van-e párja… Ötleteljünk, vajon milyen lehet az élete, adjunk hozzá egy kis történeti hátteret is. Ha nehezen megy, hogy elengedjünk fantáziánkat, csak csukjuk be picit a szemünket, és képzeljük el az ideális vásárlót, ahogy velünk szemben ül az asztalnál. Induljunk ki abból, amit elképzelünk: hogy néz ki, milyen tulajdonságai vannak!

A következő pont a problémák, melyek esetében nem szükségszerű, hogy csak termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos dolgokat sorolj fel. Mi az, ami ennek a személynek az életében nehézségeket okozhat? Például lehet, hogy keveset alszik, túl elfoglalt, kevés a szabadideje?

Az utolsó rész a szükségletek, vagyis mi az, amire szüksége van, mi az, amit a persona szeretne, akar. Például, ha keveset alszik, akkor több pihenésre van szüksége vagy ha túl elfoglalt, akkor több időre, szabadidőre, jobb időmenedzsmentre.

buyer-persona-800.png

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-content-ideas-perpetual-idea-system/

2. Határozd meg az életstílusát!

A következő lépés a lifestyle map elkészítése, ami nem más, mint az elképzelt vásárló életstílusának feltérképezése. Találj ki néhány meghatározó elemet! Itt nem kell teljesen specifikusnak lenned, inkább az általánosságokra koncentrálj. Olyan életmódhoz, életstílushoz kapcsolódó elemekre van szükséged, ami nem csak egy személyhez kapcsolódik, hanem a teljes közönségedre jellemző lehet. Például az ország mely részén él? Ne várost írj, hanem megyéket vagy országrészt. Vagy ne specifikusan azt írd, milyen fajtájú kutya tulajdonosa, csak hogy van háziállata.

lifestyle-map-for-avatar-800.png

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-content-ideas-perpetual-idea-system/

3. Mire keresnek rá?

Ezután már belevághatsz a keresési kulcsszavak feltérképezésébe is. Ehhez segítségedre lehet például a Google Keyword Planner, amit a Google Ads felüleletéről érhetsz el. Gondolkodj a már megadott információk alapján, hogy mire kereshetnek rá célközönséged tagjai! Ha mondjuk túl elfoglaltak és sosincs szabadidejük, akkor a „Hogyan osszam be jobban az időmet?”, „időmenedzsment”, „időbeosztás” kifejezések, kérdések előfordulhatnak. Kezdj el gyűjteni megfelelő kulcsszavakat és kérdéseket, mondatokat!

4. Hozz létre megfelelő címsorokat!

A keresési kulcsszavak és kérdések segítenek, hogy megfelelő címsorokat tudj kitalálni. Ezek a címsorok megragadják a figyelmet, felkeltik az érdeklődést és épp azt kínálják az embereknek, amire szükségük van. Ezek a későbbiekben a tartalomgyártásnál is hasznodra lesznek, ugyanis irányt mutatnak, miről szóljanak tartalmaid. Alakítsd át a keresési kérdéseket: „Hogyan menedzseljem jobban az időmet?” helyett legyen az, hogy „10 hasznos tipp, hogy jobban be tudd osztani idődet!”.

Ha legalább 6 irányt megjelöltél az életstílus térképen és mindegyikhez 10 kereső kifejezést, mondatot tudtál párosítani, akkor máris van 60 potenciális tartalmi ötleted!

brooke-cagle-whwybmtn3_0-unsplash.jpgA megfogalmazásnál a SEED segítségedre lesz. A következő kulcsfogalmak alkotják: specificity (specifikusság), empathy (empátia), emotion (érzelmek) és deliver (vagyis valaminek az átadása).

Fontos, hogy specifikusan, az igényeknek megfelelően fogalmazd meg szövegedet. Empátia szempontjából hass a célcsoport problémáira és szükségleteire, értsd meg, mit és miért szeretnének, és erre nyújts megoldást. Az is lényeges, hogy válts ki érzelmet! Ha a headline elolvasása után az emberek nem éreznek semmit, akkor nagy eséllyel nem fognak érkezni a várt eredmények. Az empátia és az érzelmek azok, amik miatt az emberek kattintani fognak vagy továbbolvasni. És ezután jön, hogy valamit át is kell adnod, valamit mutatnod kell. Ha van egy remek címsorod, de ezt nem támasztja alá egy megfelelő tartalom, az nem túl jó.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-content-ideas-perpetual-idea-system/

 

Szólj hozzá