2021. máj 16.

Érj el sikereket az Instagramon! - 8 kreatív ötlet galériához

írta: Sáringer Viktória
Érj el sikereket az Instagramon! - 8 kreatív ötlet galériához

instagram-3814079_1280.pngAz Instagram galéria funkciója a felhasználók egyik kedvence. Itt lehetőség van 2-10 kép vagy videó megosztására egyetlen posztban. A tartalomtípus is váltogatható, így igazából akár 10 szabadon választott képi és/vagy videós tartalmat is feltölthetünk egy füst alatt. Ez akkor is segítségünkre lesz, ha mondjuk nem minden kép illik feed-ünkbe, a színvilág elütne a többi bejegyzéstől vagy nagyon hasonlók a képek, emiatt nem tennénk fel őket egymás mellé. Így egy posztba kerülnek és csupán egyetlen, a feed stílusához passzoló képre van szükségünk, ami elsőként szerepel majd a sorban, ugyanis csak ez az egy fog látszódni, ha valaki profilunkat nézi. A többi kép, videó csak akkor válik láthatóvá, ha rákattintanak galériánkra és végiglapozzák.

Ráadásul a galéria típusú posztok megjelenési esélyei is nagyon jók a felhasználók kezdőoldalán. Ugyanis, ha egyszer nem reagálnak rá, akkor lehet, hogy az Instagram algoritmusa mégegyszer megmutatja nekik, csak ezúttal a második, harmadik, stb. tartalmat előre helyezve.

Az Instagram algoritmusáról itt tudhatsz meg többet.

Most összegyűjtöttünk pár kreatív ötletet, hogyan használd ki a galéria nyújtotta lehetőségeket az Instagram felületén, ezzel is tökéletesítve közösségi média marketing stratégiádat!

1. Új termék

Az Instagram galéria opciója remek lehetőséget kínál az új termékek bemutatására. Például az első képre tehetsz egy apró kis részletet, ami kattintásra ösztönzi az embereket, és a képeket végiglapozva lelepleződik az új termék. Vagy megmutathatsz minden stílust, színárnyalatot külön-külön, egy-egy saját képen. Esetleg kiemelhetsz részleteket, a terméket több szögből, módon is láttathatod. Igazából a lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt. Mindenképp szuper ötlet az új terméket vagy szolgáltatást galériával promótálni, mert így egyszerre több tartalommal látod el közönséged, akik alig várják, hogy minél többet megtudjanak az újdonságról.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Smash + Tess (@smashtess) által megosztott bejegyzés

A fenti példa jól mutatja, mennyire sokoldalúan be tud mutatkozni egy termék. Nem csak maga a termék kerül központba, hanem az is, hányféleképp lehet hordani, hogy mutat a különböző modelleken.

A vásárlói vélemények, demo videók, edukációs tartalmak beépítése is jó opció.

2. Előtte-utána

Nincs is izgalmasabb, mint a változások, átalakulások, átalakítások! Az emberek nagyon szeretik az ilyen dolgokat és sok esetben egy termék vagy szolgáltatás hatásosságáról is árulkodhatnak az előtte-utána fotók, videók.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GOLDE (@golde) által megosztott bejegyzés

A hatásosság, a való életben gyakorolt hatás a lehető legjobb marketing. Ha a felhasználók látják, hogy másnál működött a termék, ők maguk is szívesebben kipróbálják majd. De ez persze nem csak arra vonatkozik, hogy egy bőrápolási termék vagy diéta működik-e, hanem így bemutathatod munkád gyümölcsét is: íme, hogy nézett ki a kanapé, mielőtt kitisztítottuk! Nézzétek, milyen csodálatos hangulatú kertet varázsoltunk ügyfelünknek!

Az fontos, hogy ne legyen feltűnő, minőségbeli különbség a két kép között. Megtévesztő lehet, ha az egyik fotón remek fényviszonyok vannak, jó szögből készült, míg a másik sötét, pixeles, előnytelen. Így az emberek elsősorban majd arra koncentrálnak, hogy mennyire különböznek a képek és észre fogják venni, hogy ez csalóka. Azonban, ha hasonló a kép minden eleme, csak a változás az, ami egyértelmű, nagyon jó hatással lehet üzletedre.

3. Ajánlások

A galéria típusú posztok azt is lehetővé teszik, hogy egy alkalommal több embernek is tanácsot tudjunk adni. Például, ha bőrápolási termékeket forgalmazol, akkor a galériában lehet egy kép a száraz, a kombinált, vízhiányos… bőrű embereknek, így mindenki megtalálja azt, amit keres.

Az a cég például a lakhely alapján ajánl megfelelő UV-védelemmel rendelkező termékeket:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Supergoop! (@supergoop) által megosztott bejegyzés

Így közvetlenül szólnak a bizonyos helyszíneken élőkhöz, de közben mégsem hagynak ki senkit, mert célközönségük minden tagjához tudnak szólni egy poszton belül.

Itt a horoszkóp alapján ajánlanak színeket:

 4. Saját történet

Márkád történetének megosztásával építheted a bizalmi kapcsolatot követőiddel. Ha ezt képekkel is ábrázolnád, akkor lehet, hogy a régi, nem profi fotók nagyon elütnének feed-ed már gondosan felépített stílusától. Amennyiben galériába rendezed a tartalmakat, csak az első képnek vagy videó borítóképnek kell illeszkednie, az utána következőknél nem fontos, hogy tarts magad az arculati színekhez, stílushoz.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Chupi Heirloom Jewelry ✨ (@chupi) által megosztott bejegyzés

5. Részletek

Közeli részletek, érdekes szögek, sokféle látásmód – a galéria segít, hogy ezeket egy poszton belül megoszthasd! Lehet, hogy a feed-ben megosztva unalmasnak találnák a felhasználók a külön képeket, ahol ugyanazon termék részleteit mutatod meg, ám galériába tömörítve csak az fogja végighajtani a képeket, videókat, akinek a kíváncsiságát már felkeltette a termék a kezdőkép alapján. Tehát nem fogják repetatívnak, unalmasnak érzékelni, mert pár másodperc alatt, gyorsan megnézhetik a részleteket. Viszont, ha külön-külön töltöd fel a képeket, lehet, hogy úgy érzik, ezt a posztot már látták, mert mondjuk a képek elég hasonlóak. Így monotonná válik számukra kommunikációd.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Erika Fox (@retroflame) által megosztott bejegyzés

6. Vásárlói vélemények

úVálaszd ki kedvenceidet a vásárlók véleményei, értékelései közül és mutasd be közösségednek! Egy márka sikere nagyban múlik a vásárlók visszajelzésein és pozitív képet mutathatsz magadról a profilodra látogatóknak, ha képgalériába gyűjtve elolvashatnak pár pozitív véleményt őszinte, független vásárlóktól.

7. Felhasználói tartalmak

Mi lehet jobb egy felhasználói tartalomnál a feed-ben? Egy posztban több! Már többször írtunk a felhasználók által készített, márkádhoz kapcsolódó tartalmak fontosságáról és bizony képgaléria formájában is jól teljesítenek.

Az ADAY „Proud Outfit Repeaters” sorozata egy kreatív ötlet, ahol a közösség tagjainak fényképei kerülnek fókuszba. Ez arra motiválja a követőket, hogy ők is posztoljanak képeket a márka ruhadarabjaiban, ezzel esélyt szerezve a hivatalos oldalra való kikerülésre.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

ADAY (@aday) által megosztott bejegyzés

8. Aktivitás

A közösségi média kommunikációban kiemelten fontos a felhasználók aktivitása. A legtöbb algoritmus azokat a tartalmakat helyezi előtérbe, melyre az emberek reagálnak valamilyen módon: kedvelnek, kommentelnek, elküldik, lementik.

Már ismerős lehet az aktivitás növelésére az a koncepció, hogy játékos posztokat alkotunk. Ez sokszor szavazás jellegű, vagyis felteszünk egy kérdést és válaszlehetőségeket adunk meg A-D-ig, vagy emojikkal lehet vélemény kifejezni. Párosíthatunk hozzá kollázst is, ahol a válaszlehetőségek szerepelnek – vagy képgalériát. Kérdezzük meg, melyik kép tetszik nekik a legjobban, melyik kép rejti a helyes választ. Ha válaszolni akarnak, akkor lapozniuk kell a tartalmak között, ami máris egy aktivitás. Ezenfelül kommentelhetnek is, hogy leírják véleményüket, válaszukat, ami már a második aktivitás, amit kiváltottunk galéria típusú Instagram poszt segítségével.

Forrás: https://later.com/blog/instagram-carousel-posts/

Szólj hozzá

marketing poszt tartalom galéria ötletek tippek vélemények aktivitás közösségi média posztok új termék ucg user generated content felhasználói tartalmak