2021. máj 20.

2021 legmenőbb Facebook-trendjei

írta: Sáringer Viktória
2021 legmenőbb Facebook-trendjei

bruno-emmanuelle-azsk_6imt3i-unsplash.jpgA Facebook egy olyan platform, ami folyton változik, fejlődik – és ez azt is jelenti, hogy stratégiánkat rendszeresen módosítanunk, alakítanunk kell, hogy a legújabb aktualitásoknak, trendeknek megfelelő legyen és így a maximumot hozhassuk ki a felületen végzett kommunikációnkból.

Most összegyűjtöttük azokat a trendeket, amiket érdemes beépíteni 2021-ben marketingtervünkbe.

1. Facebook Bolt

Az egyik új, gyorsan növekvő trend a Facebook saját vásárlási felülete. Ez sok új ajtót nyit meg a vállalkozások számára. Így már az e-kereskedelem teljes erőbedobással beköszönt a Facebook-ra és a felhasználóknak el sem kell hagyniuk a felületet, hogy vásárolni tudjanak. A felületre feltölthetjük termékeinket, az emberek megnézhetik őket, elolvashatják a leírásokat, véleményeket márkánkról és meg is vehetik a választott terméket. Így lecsökken az út a termék első megpillantásától a vásárlási döntés meghozásáig és csupán egyetlen felületen végbe is megy az egész folyamat. Az inspirációtól az informálódáson át a konkrét vásárlásig és fizetésig.

A Facebook-on a vásárlási élmény hasonló, mintha egy webshopon vásárolnának az emberek. A felépítés is emlékeztet egy webshopra, viszont mégsem kell linkekre átkattintani, kilépni a közösségi oldalról. A termékek fotón való megjelölése megkönnyíti az embereknek, hogy megvegyék, ami tetszik. Kategóriák is létrehozhatók, így is leegyszerűsítve, hogy a vásárló megtalálja az adott terméktípust, amit keres és ne kelljen időt töltenie azzal, hogy több száz termék közül próbálja megtalálni azt, amit szeretne.

2. Felhasználói tartalmak

A felhasználók által létrehozott tartalmak (UCG, User-generated content) már egy ideje népszerűek a közösségi médiában és sok cég aktívan alkalmazza ezeket marketingtevékenysége során. Nagyszerű lehetőséget biztosítanak, hogy fenntartsd az emberek érdeklődését, kapcsolatot alakíts ki velük. Természetesen szükséged van a felhasználó engedélyére, hogy megjelenítsd posztját oldaladon, így erről ne feledkezz meg!gabrielle-henderson-1dmnn6gbbwq-unsplash.jpg

A felhasználók tartalmai őszinték, hitelesek és megmutatják a profilodat böngészőknek, hogy mennyien használják, kedvelik termékeidet. Ennél jobb ajánlásra nincs is szükséged!

Ha nehezen megy, hogy megtaláld a felhasználók bejegyzéseit, fotóit, amiket fel tudnál használni, találj ki egy márkádhoz kapcsolódó keresőcímkét! Így az emberek ezt tudják alkalmazni bejegyzéseiknél, Te pedig könnyen rátalálhatsz a posztokra.

3. Hosszú szövegek

A Facebook-on nem feltétlen szeretnek az emberek hosszabb lélegzetvételű szövegeket olvasni, mégis egyre nő a trend, hogy minél több információt adjunk át egy bejegyzésben vagy hirdetésben az embereknek. A hosszabb szövegek is tudnak sikeresek lenni, de itt fontos, hogy már az elején ragadjuk meg a figyelmet és kínáljunk olyan értéket, ami miatt a felhasználók továbbolvasnak. Ezenkívül érdemes a szöveget tagolással, emojikkal fellazítani, hogy könnyebben olvasható, fogyasztható legyen. Tegyünk felsorolásokat a szövegbe, ahol gondolatjel helyett színes hangulatjeleket használunk, emeljünk ki kulcsszavakat hashtag-ként.

4. Chatbot

fitore-f-qks8oq4d_r0-unsplash.jpgA chatbot sem újkeletű, ám idén egyre fontosabbá válik. A Facebook Messenger felületén alkalmazhatjuk a chatbot-okat, amik megkönnyítik az ügyfélszolgálati feladatokat, segítenek, hogy az emberek minél hamarabb választ kapjanak kérdéseikre, de akár egy kreatív, ötletes játékra is használhatjuk. Nem csak szövegeket, de emojikat, GIF-eket is csempészhetünk üzeneteinkbe, ezzel is közvetlenebbé téve a kommunikációt.

A chatbot segítségével éjjel-nappal, hétvégén, ünnepnapon is a felhasználók rendelkezésére tudunk állni és informálni őket. Beprogramozhatjuk a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat, linkekkel kiegészítve, hogy még több információhoz juthassanak az érdeklődők.

5. Facebook történetek

A legtöbb márka már jelen van az Instagramon és használja a történetek funkciót, a Facebook sztorik esetében azonban nem olyan sok cég aktív. Pedig a Facebook történeteknek naponta 500 millió felhasználója van. Könnyen előfordulhat, hogy valaki rákattint a történetekre egy ismerőse posztja miatt, majd ahogy továbbhajtja a képeket és videókat, eljut márkánk történetéhez is. Ide kitehetünk képet, fotót, kollázst, animációt, Boomerang-ot, videót. A tartalmakat feldobhatjuk szöveggel, GIF-ekkel, emojikkal és hivatkozást is kapcsolhatunk hozzá.

Válassz érdekes design-okat, szemet megragadó színeket, képeket!

brooke-lark-w1b2lpqobxa-unsplash.jpg6. Facebook csoportok

A közösségépítés a marketing egy elengedhetetlen része és erre kiváló lehetőséget kínálnak a Facebook csoportok. A csoporttagok egymással beszélgethetnek, megoszthatják tapasztalataikat, feltehetik kérdéseiket és Te is közzéteheted a legújabb akciókat, az új termékeket, de akár egy még bizalmibb kapcsolatot is kialakíthatsz, ha segítségül hívod az embereket. Engedd meg, hogy segítsenek Neked legújabb terméked fejlesztésében, ismerd meg, mit szeretnének, mit preferálnak!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-trends/

Szólj hozzá

trendek marketing tartalom aktuális ötletek tippek ugc közösségi média 2021 facebook csoport user generated content Facebook chatbot facebook groups facebook sztori felhasználói tartalmak facebook bolt facebook shop mit ossz meg