2021. máj 22.

Még egy nőnapi köszöntésből is lehet botrány...

írta: Sáringer Viktória
Még egy nőnapi köszöntésből is lehet botrány...

wbbb.PNGKözösségi média kommunikációnk során fontos figyelemmel kísérnünk az aktualitásokat és a világ eseményeit. A tartalomgyártást is megkönnyíti, ha beépítünk néhány jeles napot, világnapot poszttervünkbe. Ezekhez a kiemelt napokhoz akár villámakciókat, kedvezményeket, játékokat is kapcsolhatunk.

Az év egyik fontos alkalma a Nemzetközi nőnap, aminek kapcsán illendő megköszönteni a hölgyeket. Ez márkától, szektortól, nézőpontoktól teljesen független, mindenkinek ajánlott kedves gesztus közösségi média kommunikációja során.

Hozzászólásra és kattintásra ösztönözhetjük követőinket, ha egy kérdést is kapcsolunk a köszöntéshez:

nonap.PNG

Ám van olyan cég, aki még a nőnapi köszöntésből is rosszul tud kijönni. A sajtó hangos volt a Burger King esetétől, ahol nehéz eldönteni, hogy egy komoly bakiról vagy egy ötletes figyelemelhívásról volt szó. A globális étteremlánc egy része, mely az Egyesült Királyságban aktív, így köszöntötte a hölgyeket: azt tették közzé, hogy a „nőnek a konyhában van a helye”. bk.pngNagyon nem is kell magyarázni, hogy miért problémás ez a kijelentés: a nemi szerepek ilyen jellegű általánosítása nem állja meg a helyét egy cég kommunikációja során. Elsőre az is nehezen érthető, hogy ezzel mit szerettek volna és miért gondolták jó ötletnek a szöveg megosztását.

A Tweet után hamarosan érkezett a javítás, majd a bocsánatkérés, majd az eredeti üzenetet el is tüntették oldalukról. 

burger_king.PNGA cég próbálta menteni a menthetőt és arra irányítani a figyelmet, hogy az egyesült királysági éttermekben megfigyelhető a hiány a női séfekből, csupán a profi séfek 20%-a nő - ám az emberek haragját nem sikerült csökkenteni. A kommunikáció nagyon félrement, ugyanis nem igazán akadt, aki a kiírást úgy értelmezte volna, hogy ezzel a nőket bátorítják arra, hogy véghez vigyék álmaikat és séfekké válhassanak. A női séfek hiányának megoldására ösztöndíjakat ajánlanak, ám már időközben bejárta a világsajtót a Tweet és sehol sem fogadták jól a kiírást.

El kell gondolkodnunk rajta, hogy vajon tényleg senki nem volt, aki a Tweet kikerülése előtt ellenőrizte a mondanivalót és problémásnak találta volna, vagy az volt a cél, hogy beszéljenek a cégről és emiatt bevállaltak egy kis balhét is. Alapvető esetben szinte senki sem tudná, hogy a Burger King ösztöndíjakat ad néhány szerencsés hölgynek, hogy séffé válhasson, ám így, ezen problémás kijelentés következtében mégis világszerte mindenkihez eljutott a hír.wbb.png

Az is más kérdés, hogy a felhasználók válaszüzeneteiből kiderül, hogy ez a megbotránkoztató szlogen nem csak a Twitterre került ki, hanem nyomtatásban is megjelent, tehát ez egy valós kampány része, nem csak egy félresiklott közösségi média poszt. 

wb.PNGFontos, hogy mielőtt megosztunk valamit a közösségi médiában, kérjünk meg valakit, hogy olvassa át, amit kiírnánk. Így elkerülhetjük a konfliktusokat, mert lehet, hogy mi észre sem vesszük, hogy valami sértőt vagy problémásat osztanánk meg, míg másnak egyből feltűnik.

Különösen most, a koronavírus helyzetben kell körültekintőnek lennünk, mert az érzékeny témák száma rendkívül megnőtt és az emberek is sokkal feszültebbek, így könnyebben kialakulhat konfliktus akár egy ártalmatlannak tűnő kijelentés kapcsán is.

Források: https://www.todayonline.com/world/burger-king-roasted-womens-day-tweet

https://eu.usatoday.com/story/money/2021/03/08/burger-king-uk-under-fire-women-belong-kitchen-tweet/4627505001/

https://twitter.com/burgerkinguk?lang=hu

 Képernyőfotók forrásai: https://twitter.com/squidninja120/status/1369042705498730500/photo/1 

https://www.todayonline.com/world/burger-king-roasted-womens-day-tweet

https://twitter.com/burgerkinguk?lang=hu

https://twitter.com/jonRfalk/status/1369066059727257601/photo/1

https://twitter.com/BurgerKingUK/status/1369036021925638154

 

Szólj hozzá

marketing poszt tartalom botrány tippek konfliktus közösségi média konfliktuskezelés világnapok