2021. máj 31.

Ismét búcsút inthetünk egy fontos szerepet betöltő közösségi média elemző eszköznek...

írta: K.Klarissza
Ismét búcsút inthetünk egy fontos szerepet betöltő közösségi média elemző eszköznek...

cover_2_1.jpgAz Audience Insights egy olyan eszköz, amely adatokat közvetít a célközönségedről, ennek köszönhetően összehasonlíthatod őket és könnyebben megtervezheted, megszervezheted kampányaidat, amely által a célközönséged érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket indíthatsz.

Az Audience Insights olyan szűrők alapján jeleníti meg a célközönségeid adatait, mint pl.:

  • demográfiai jellemzők,
  • érdeklődési körök és
  • magatartásminták.

Az Audience segítségével még azt is láthatod, hogy melyek a célközönséged tagjai által a Facebookon közzétett tartalmak legnépszerűbb témái. Az Audience Insights célja, hogy segítsen megtervezni a hirdetési kampányaidat a Facebookon és azon kívül is.

A Facebook natív adatok alapján az alábbi jellemzőket jeleníti meg a célközönségedről:

  • életkor és nem
  • kapcsolati állapot
  • végzettség szintje
  • munkakör
  • leggyakoribb kategóriák
  • oldalkedvelések
  • leggyakoribb városok
  • leggyakoribb országok
  • leggyakoribb nyelvek
  • tevékenységek gyakorisága
  • készülékhasználók

A közönségadatok mellett trendeket és mutatókat is megtekinthetsz Facebook oldalad és Instagram üzleti profilod teljesítményével kapcsolatban.

Bár ez egy igen jól működő eszköz volt a hirdetési kampányok megtervezésére, júliustól mégis új alternatíva után kell néznünk!

Az Audience Insights 2021. július 1. után már nem lesz elérhető, helyette a Facebook Business Suite elemzési adatokkal foglalkozó eszközének használatára biztatnak, amellyel hozzáférhetünk a célközönségünk elemzési adataihoz a Facebookon és az Instagramon egyaránt. A célközönségre vonatkozó adatokon túl megnézhetjük a Facebook-oldalunk és az üzleti Instagram-profilunk teljesítményének trendjeit és mérőszámait is.

A Business Suite elemzési adatokkal foglalkozó eszközével többek között ezeket a célközönségre vonatkozó információkat lehet majd megtekinteni:

  • Oldalkedvelések (csak a Facebookon)
  • Követők (csak az Instagramon)
  • Életkor
  • Nem
  • Leggyakoribb városok és országok
  • Földrajzi hely
  • Érdeklődési körök

A célközönség elemzési adatainak megtekintésén túl szűrhetjük és elmenthetjük a közönségeket, hogy aztán használhassuk őket a Hirdetéskezelőben. Fontos, hogy a Business Suite eszközt az üzleti fiókodba bejelentkezve érheted el.

A hatékonyabb célzásnak és a további adatok keresésének másik módja az „egyéni célközönségek” használata a Google Ads szolgáltatásában. Ez lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy megcélozzák azokat az embereket, akik jelenleg konkrét témákat, termékeket és megoldásokat kutatnak az interneten, vizuális vagy YouTube-videóhirdetési kampányok segítségével. Ezek az emberek bizonyos kulcsszavakat használnak, meglátogatnak bizonyos oldalakat, videókat néznek, és később a vásárlás mellett döntenek.

Van tehát alternatíva, de az átállás itt sem lesz egyszerű, így jobb, ha időben felkészülünk rá!

Forrás: https://techmoran.com/2021/04/21/facebooks-audience-insights-is-going-away-soon-but-heres-a-google-ads-alternative/

https://www.facebook.com/business/help/528690393907960?id=2392789791004287

Szólj hozzá

kampány hirdetés változás újdonság elemzés újítás elemző célközönség közösségi média célzás google ads business suite Audience Insights