Ismét búcsút inthetünk egy fontos szerepet betöltő közösségi média elemző eszköznek...
Az Audience Insights egy olyan eszköz, amely adatokat közvetít a célközönségedről, ennek köszönhetően összehasonlíthatod őket és könnyebben megtervezheted, megszervezheted kampányaidat, amely által a célközönséged érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket indíthatsz.
Az Audience Insights olyan szűrők alapján jeleníti meg a célközönségeid adatait, mint pl.:
- demográfiai jellemzők,
- érdeklődési körök és
- magatartásminták.
Az Audience segítségével még azt is láthatod, hogy melyek a célközönséged tagjai által a Facebookon közzétett tartalmak legnépszerűbb témái. Az Audience Insights célja, hogy segítsen megtervezni a hirdetési kampányaidat a Facebookon és azon kívül is.
A Facebook natív adatok alapján az alábbi jellemzőket jeleníti meg a célközönségedről:
- életkor és nem
- kapcsolati állapot
- végzettség szintje
- munkakör
- leggyakoribb kategóriák
- oldalkedvelések
- leggyakoribb városok
- leggyakoribb országok
- leggyakoribb nyelvek
- tevékenységek gyakorisága
- készülékhasználók
A közönségadatok mellett trendeket és mutatókat is megtekinthetsz Facebook oldalad és Instagram üzleti profilod teljesítményével kapcsolatban.
Bár ez egy igen jól működő eszköz volt a hirdetési kampányok megtervezésére, júliustól mégis új alternatíva után kell néznünk!
Az Audience Insights 2021. július 1. után már nem lesz elérhető, helyette a Facebook Business Suite elemzési adatokkal foglalkozó eszközének használatára biztatnak, amellyel hozzáférhetünk a célközönségünk elemzési adataihoz a Facebookon és az Instagramon egyaránt. A célközönségre vonatkozó adatokon túl megnézhetjük a Facebook-oldalunk és az üzleti Instagram-profilunk teljesítményének trendjeit és mérőszámait is.
A Business Suite elemzési adatokkal foglalkozó eszközével többek között ezeket a célközönségre vonatkozó információkat lehet majd megtekinteni:
- Oldalkedvelések (csak a Facebookon)
- Követők (csak az Instagramon)
- Életkor
- Nem
- Leggyakoribb városok és országok
- Földrajzi hely
- Érdeklődési körök
A célközönség elemzési adatainak megtekintésén túl szűrhetjük és elmenthetjük a közönségeket, hogy aztán használhassuk őket a Hirdetéskezelőben. Fontos, hogy a Business Suite eszközt az üzleti fiókodba bejelentkezve érheted el.
A hatékonyabb célzásnak és a további adatok keresésének másik módja az „egyéni célközönségek” használata a Google Ads szolgáltatásában. Ez lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy megcélozzák azokat az embereket, akik jelenleg konkrét témákat, termékeket és megoldásokat kutatnak az interneten, vizuális vagy YouTube-videóhirdetési kampányok segítségével. Ezek az emberek bizonyos kulcsszavakat használnak, meglátogatnak bizonyos oldalakat, videókat néznek, és később a vásárlás mellett döntenek.
Van tehát alternatíva, de az átállás itt sem lesz egyszerű, így jobb, ha időben felkészülünk rá!
https://www.facebook.com/business/help/528690393907960?id=2392789791004287