2024. jan 02.

Te már próbáltad az A/B tesztelést?

írta: Sáringer Viktória
Te már próbáltad az A/B tesztelést?

blog_28.pngHa hirdetni szeretnél, érdemes első körben felfedezni a Meta Hirdetéskezelőjének opcióit, így megtalálhatod a legjobb lehetőségeket márkád számára. Általánosságban elmondható, hogy egy kampányban a tervezés, tesztelés és konverzió mindig kulcsfontosságú tényező. És bizony a tesztelés nem mindig ér véget a kampány kezdete előtt, sokszor a kampány alatt, az első eredmények befutása után is szükség lehet rá. Most egy olyan hirdetési opciót ismertetünk, ami segít tesztelni, hogy mely tartalmak teljesítenek jobban.

Nézzük is!

Mi is az A/B teszt?

Az A/B teszt remek lehetőség, hogy összehasonlíts két hirdetési verziót. Ezáltal látni fogod, melyik hoz jobb eredményeket, mi rezonál jobban a célközönséggel, melyik verzióra érdemes nagyobb költségvetést fordítani.

A hirdetések között több dolog is változhat, többek között például:

  • kreatív tartalom: különböző képek, grafikai tartalmak és videók is a kísérletezés részét képezhetik
  • célzott közönség: tesztelhető, melyik célközönség számára melyik tartalom a szimpatikusabb
  • szövegezés: nem minden közönségnél vagy ajánlatnál fognak beválni ugyanazok a kulcsszavak, így tanácsos több változatot is létrehozni a felhívásokból

Mire ügyelj a tesztelés során?

Fontos, hogy a változók közül egyszerre csak egyen módosíts, különben nem lesz egyértelmű az eredmény, miért is teljesít jobban az egyik hirdetés a másiknál! A tesztelési időszak lehetőség szerint legyen hosszabb idejű, mondjuk minimum 2 hét, hogy legyen ideje futni a hirdetésnek és valós eredményeket tudj leszűrni.

Milyen előnyökkel jár a tesztelés?

Ha megtalálod a közönség által preferált hirdetési jellemzőket, akkor nem csak egyetlen kampányban nyerhetsz sokat (és spórolhatsz sokat), de ez a későbbiekre is remek iránymutató lesz! A korábbi sikeres tartalmak, szövegek és hirdetések mindig mintaként szolgálhatnak az újdonságok létrehozásakor, így minél több esélyt adva a pozitív fogadtatásra. Persze azért muszáj az optimalizálás és finomhangolás, de nem szabad elfeledkezni a már bevált receptről.

Ismétlődő hirdetéseket eredményez a tesztelés?

Felmerülhet jogosan a kérdés, hogy ha duplán hirdetjük ugyanazt, egy pici kis változtatással, akkor nem lesz-e repetatív ez a közönségünknek, amikor már másodszor látják az ismétlődő tartalmat. Lehet, hogy észre sem veszik a változtatást vagy csak az tűnik fel, hogy mintha már látták volna ezt a reklámot, ezért spamként jelölik meg, ami nagyon nem jó üzenet a hirdetési rendszernek.

Emiatt a Meta a hirdetési verziókat a célközönség más és más részének mutatja meg, amivel elkerülhető ez a kellemetlen következmény. Ezzel a rendszer biztosítja, hogy ne lássa ugyanaz a felhasználó a hirdetés mindkét verzióját, csupán az egyiket.

Hogyan érdemes kiválasztani a változót a hirdetésekben?

Fejtörést okozhat, hogy mégis mi alapján döntsük el, mit is teszteljünk le. Ugyanis sorra tesztelni az összes szövegezési verziót és tartalomformátumot nagyon sok idő, sokszor több, mint maga a kampány, amit véghez szeretnénk vinni.

Emiatt az első lépés, hogy felállítsunk egy hipotézist, és eköré szervezzük a tesztelést. Ez lehet bármilyen kijelentés, például „A rövid szövegek jobban teljesítenek, mint a hosszabb írások.” vagy: „A videós tartalmak jobb eredményeket érnek el, mint a képi tartalmak.”

A felvetés kitalálásánál ne feledkezz meg arról, hogy konkrét, releváns és a gyakorlatba átülthetető legyen! Érdemes az összetett üzleti célokat egy kicsit általánosítani és egy konkrét szituációvá alakítani. Ha a hipotézist egyértelműen meg tudod erősíteni vagy cáfolni, az máris közelebb visz a kitűzött célokhoz.

Hogyan hozz létre A/B tesztet?

A legegyszerűbb lehetőség, ha elkészíted a hirdetés egyik verzióját, majd ezt duplikálod és a másodpéldányon elvégzed a változó módosítását. Például ha más tartalommal kísérleteznél, akkor a másodpéldányban a képet videóra cseréled és így, minden más esetben egyforma beállításokkal indítod útjára a hirdetéseket.

Fontos észben tartani, hogy másodpéldány létrehozásával a hirdetési költségkeret is megduplázódik, így ennek tudatában állítsd be az időtartalom és a költségeket.

Akkor lesz igazán egyenrangú a két hirdetés és ezáltal valóban releváns és pontos a teszt, ha a két hirdetési verzió egyforma időtartam alatt, ugyanannak a célközönségnek és ugyanazzal a költségkerettel kerül beállításra.

Mikor érdemes használni az A/B tesztelést?

Elsősorban akkor jó ez a hirdetés összehasonlítási módszer a Meta ajánlásai szerint, ha a hirdetési tevékenység módosításait szeretnéd górcső alá venni, vagy ha két majdnem egyforma, de egy picit különböző stratégia közül szeretnéd megtalálni a jobb választást.

Te próbáltad már ezt a tesztelési módszert?

bruce-mars-xj8qrwvuoes-unsplash.jpgHa profin szeretnél hirdetni, akkor workshop-unkat épp Neked találtuk ki! Élő időben mutatunk meg mindent és a kérdéseket is megválaszoljuk, így garantált a tanulás és a sikerélmény!

Forrás:

https://www.facebook.com/business/help/1738164643098669

https://www.facebook.com/business/help/2358258211160819

https://www.facebook.com/business/help/1159714227408868

Szólj hozzá

kampány hirdetés tesztelés meta eredmény összehasonlítás konverzió hogyan csináld így csináld hirdetéskezelés hirdetésbeállítás hirdetéskezelő