Berobbanhat a TikTok az e-kereskedelembe!
Nagy meglepetésekkel készül a TikTok! Olyan e-kereskedelmi funkciókat tesztelnek ugyanis jelenleg, amelyekkel megsokszorozhatjuk cégünk bevételét.
Ahhoz, hogy megértsük, mi is van készülőben, vegyük szemügyre alaposan az alkalmazás kínai változatát, a Douyint! A Douyin ugyanannak az anyavállalatnak, a ByteDance Kft.-nek a tulajdonában áll, mint a TikTok és gyakran tesztelnek rajta keresztül olyan funkciókat, amelyek végül a TikTokba is bekerülnek. Az utóbbi időben a Douyin egy jelentősebb változtatással bővült: létrehozták az alkalmazáson belüli online vásárlás lehetőségét.
Alig egy év alatt a Douyin rövid videós szolgáltatásból egy kiterjedt online piactérré alakult át. 2020-ban az alkalmazáson keresztül mintegy 26 milliárd dollár értékben adtak el sminkeket, ruhákat és egyéb árucikkeket. Ez a szám nagyjából Izland GDP-jének felel meg. A Douyin most 2022-ig több mint 185 milliárd dollár értékű eladást szeretne véghez vinni a platformon.
Hamarosan a TikTok is átveheti ugyanezeket a funkciókat. Egy szóvivő szerint az e-kereskedelmi ajánlatokat és partnerségeket tesztelték és továbbra is nyitottak arra, hogy a jövőben többet tegyenek az ügy érdekében. Az Egyesült Államokban a TikTok már most is az óriásmárkák marketing célpontja, akik hirdetéseket tesznek közzé az alkalmazásban és szponzorált influencer tartalmakat helyeznek el a videós platformon. A TikTok olyan cégekkel is összeállt, mint a Walmart vagy a Shopify, hogy az e-kereskedelemben is kipróbálja magát. A rövid videókon és élő közvetítéseken keresztül a rajongókat harmadik fél által értékesített termékek megvásárlására mutató linkekkel csábítják. Az elv hasonló ahhoz, amit a Facebook és az Instagram csinál a Shop funkcióival: összekapcsolja a felhasználókat a kiskereskedőkkel.
Ezután, ha a TikTok követi a Douyin e-kereskedelmi törekvéseit, az alkalmazás további funkciókkal bővülhet, beleértve az alkalmazáson belüli üzletek piacterét, ügyfélszolgálati személyzetet és akár beépített fizetési funkciókat is.
Amikor például a Douyinon élő közvetítéseit nézzük, a kereskedők és az influencerek ugyanazon a képernyőn egy lebegő ablakban megjelenítik az általuk reklámozott termékeket. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy élő közvetítések nézése közben, megtöltsék a bevásárlókosarukat. Az alkalmazáson keresztül üzenetet is küldhetünk az ügyfélszolgálatnak és fizethetünk a Douyin-hoz kapcsolódó hitelkártyával.
A ByteDance alapítója, Zhang Yiming maga is az élő közvetítéses vásárlást nevezte a következő "nagy áttörésnek". A vállalat jelenleg épp egy mérnöki csapat összeállításán dolgozik Szingapúrban.
Lehetséges, hogy a TikTok nem fogja utánozni a Douyint, vagy óvatosabban fog belevágni a vásárlásba. Mindenesetre az alkalmazás már most nagyon sok felhasználóval bír, az e-kereskedelem hatására pedig még nagyobb népszerűségnek örvendhet a piacon.
Forrás: https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2021-05-11/could-tiktok-jump-into-e-commerce