Így készíthetsz ütős Facebook posztokat
Egy közösségi média felületre szánt poszt megírása a legtöbbünk számára elég egyszerű dolognak tűnhet, igaz? Persze csak elsőre! Az igazság az, hogy sokan elakadnak, amikor úgy döntenek, hogy posztot írnak, különösen azok, akiknek nem tartozik a mindennapi rutinjaik közé.
A poszt megírásának első lépése, hogy meghatározzuk, milyen célt szeretnénk elérni a poszttal. Íme néhány gyakori cél, amelyet vállalkozóként el szeretnénk érni:
- Követőtábor növelése
- Márkatudatosság megteremtése
- Piacvezető szerep megszerzése
- Értékesítés
A közösségi média az azonnali megosztásról, a közönséggel való kapcsolatteremtésről és a követőkkel való kapcsolatépítésről szól. Jelentős hatással lehet a sikerre, értékestésre, a hírnévre, valamint az ügyfélkapcsolatokra, ezért elengedhetetlen, hogy vállalkozásunk a közösségi média adta lehetőségeket teljes mértékben kihasználja.
Íme néhány módszer, hogy közösségi média posztjaink megmozgassák követőinket.
1. Nyereményjátékok, kedvezmények
A nyereményjátékok ereje abban rejlik, hogy megkérheted a követőidet, hogy tegyenek valamit a kedvezményért, nyereményért cserébe, például kommenteljenek valamit a posztod alá, válaszoljanak egy adott kérdésre és/vagy jelöljék meg kommentben egy ismerősüket.
Az ilyen típusú posztok nagyon könnyen megragadják a figyelmet, hiszen természetünkből adódóan az emberben benne van a versengés és mindenki szereti azt a fajta izgalmat, hogy nyerhet valamit. Fontos azonban, hogy alaposan nézzünk utána a nyereményszabályzatoknak, mert a nem megfelelő nyereményjáték miatt akár sok álmatlan éjszakát is okozhatunk magunknak.
2. Interaktivitást kiváltó posztok
Az interakció kiváltásának másik nagyszerű módja a kérdések feltevése. Legyen szó akár arról, hogy egy termékkel kapcsolatban kérdezed meg követőid véleményét, vagy olyan kérdéseket teszel közzé, amelyekre a válaszlehetőségeket már előre megadtad, a kérdésfeltevés mindig arra készteti az embert, hogy megadja/megkeresse a választ. Másrészt ez mindkét fél számára értéket nyújt és segíthet abban, hogy több emberrel szemben is bizalmat alakíts ki.
3. Oktató jellegű posztok
Ha nagy követőtáborra törekszünk, a szórakoztató tartalmak létrehozása és közzététele általában meghozza a sikert. De az informatív vagy oktató jellegű posztokkal való próbálkozás is jó megoldásnak bizonyul arra, hogy elnyerjük ügyfeleink bizalmát, követőket szerezzünk és díjmentesen értéket szolgáltassunk nekik. A poszt lehet rövid vagy hosszú, mindaddig, amíg valami értékes információt adunk, ami valakinek hasznosnak bizonyul. Az ilyen típusú bejegyzések tartalmazhatnak szakmai ismereteket, a Te tapasztalataidat, tippeket, trükköket és így tovább.
4. Hírek
A hírposztok írása különbözik más cikkek vagy tájékoztató cikkek írásától, mivel a hírposztok különleges módon mutatják be az információkat. Fontos, hogy korlátozott szómennyiségben minden lényeges információt át tudjunk adni, és a tényeket tömören, lényegre törően fogalmazzuk meg célközönségünk számára. Ezt szem előtt tartva mi más lehetne jobb módja a folyamatos tartalomszolgáltatásnak, mint a hírek közlése. Ez lehet akár belső hír a vállalatról, vagy külső hír arról, hogy mi történik a világban, vagy a saját iparágunkban. A hírek közlésekor hozzáadhatjuk a saját nézőpontunkat és kifejthetjük a véleményünket.
5. Videós tartalmak
A videós formátumon keresztül meggyőző történetek elmesélése századunk egyik leglátványosabb és legsikeresebb módszere. A videó hihetetlen módon képes megérinteni az érzelmeinket azáltal, hogy mind a vizuális, mind a halló érzékszervünket aktiválja.
Manapság, ha vetünk egy pillantást bármelyik közösségi médiaplatformra, globális márkákat, kisvállalkozásokat és piacvezető influencereket látunk, akik videós tartalmakon keresztül versengenek a figyelmünkért. Nem meglepő, hogy a videó az egyik legsikeresebb marketingcsatornává vált. Videók közül a leghatékonyabbak a demóvideók, a márkaismertető videók, az élő videók, az ajánló videók és a promóciós videók.
A történetmesélésen keresztüli kommunikációval a vállalkozások szórakoztató és informatív tartalommal is ötvözhetik az üzeneteiket, így sokkal valószínűbbé válik, hogy hamarabb és tartósabban kiépül a bizalom és gyorsabban meghozza a várt sikereket.
Te melyik pontot alkalmazod az öt közül?
Forrás: https://medium.com/contentyze/how-to-write-an-engaging-social-media-post-in-2021-582dbd3a72d4