Új rendszer bevezetésére készül a Google Ads - Lehet, hogy Téged is lepontoznak majd?
A Google 2021 szeptemberében bevezet egy új, pontrendszer alapú betartatási rendszert, amely a Google Ads-irányelvek visszaeső megsértőit sújtja majd. A pontrendszert 2021. szeptember 21-én kezdik el fokozatosan bevezetni – ami összesen három hónapot vesz majd igénybe – a következő irányelvekre vonatkozóan: tisztességtelen magatartás támogatása, nem engedélyezett szerek, lőfegyverek, azok alkatrészei és kapcsolódó termékek, robbanószerek, egyéb fegyverek, dohányáru reklámozása, megjelenítése stb. A pontrendszer lefedettsége idővel további irányelvekkel bővül majd és a hirdetők értesítést kapnak róla, valahányszor új irányelvek kerülnek a pontrendszer hatálya alá.
A biztonságos és pozitív hirdetési élmény a legfontosabb
A Google és a Google Ads az irányelvek betartását kéri a hirdetőitől annak érdekében, hogy közösen biztonságos és pozitív hirdetési élményt tudjanak nyújtani a felhasználóknak. A Google Ads betartatási rendszerének részeként a Google hibapontokat fog kiosztani a hirdetőknek, amennyiben tevekénységük szembemegy a meghatározott irányelvekkel. Emellett e-mailes és fiókon belüli értesítésekkel igyekeznek ösztönözni a megfelelőséget és visszafogni az ismételt irányelvsértést a hirdetők részéről.
Hogy fog működni az új pontrendszer?
A hirdetők az első irányelv megsértését követően csak figyelmeztetést kapnak. Akkor kapják csak meg első hibapontjukat, ha az irányelvek folyamatos megsértését észlelik. A hirdetők legfeljebb három hibapontot kaphatnak és minden egyes pont után fokozatosan súlyosbodó büntetéseket szabhatnak ki rájuk. Az első és a második hibapont után ideiglenes fiókfelfüggesztést alkalmaznak (az első után három-, a második után pedig hét naposat), míg a harmadik hibapont után a fiók tényleges felfüggesztése lép életbe.
A Goggle Ads hirdetési irányelveiről részletesen ide kattintva olvashatsz!
Mit tehetünk, ha felfüggesztették a fiókunkat?
Azok a hirdetők, akiknek a fiókját ideiglenesen felfüggesztették, kötelesek orvosolni a szóban forgó irányelvsértéseket, illetve benyújtani egy elismervényt, és csak ezután folytathatják a hirdetéseik megjelenítését. Az elismervény fogadása után feloldják az ideiglenes felfüggesztést, vagy három nappal az első hibapont, vagy hét nappal a második hibapont kiszabását követően. Amennyiben a hirdetők úgy vélik, hogy egy adott hibapont tévedésből került kiszabásra, megfellebbezhetik azt. A hibapontok sikeres megfellebbezése esetén a hirdetések megjelenése azonnal folytatódik. Ha a hirdetők semmilyen intézkedést nem tesznek a hibapontok elismerésére vagy megfellebbezésére, az érintett fiókok ideiglenes felfüggesztés alatt maradnak. Sikeres fellebbezés híján a hibapontok 90 napon keresztül maradnak meg a Google Ads-fiókban.
A harmadik hibapont után a felfüggesztett fiókok a továbbiakban semmilyen hirdetést nem futtathatnak, illetve nem hozhatnak létre új tartalmakat, hacsak nem fellebbezik meg sikeresen a felfüggesztést is.
Érdemes tehát alaposan átrágni magunkat a Google Ads irányelveken, mielőtt feladnánk hirdetéseinket, hogy elkerülhessük fiókunk felfüggesztését.
Forrás:
https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?visit_id=637632453005287566-3041857893&rd=1