2021. aug 29.

Organikus elérés az Instagramon – Lehetséges!

írta: Sáringer Viktória
Organikus elérés az Instagramon – Lehetséges!

pexels-kat-jayne-736842.jpgSzeretnéd felpörgetni Insta posztjaid elérését? Azon gondolkozol, hogyan érhetnél el több embert organikusan, fizetett posztok nélkül?

Segítünk! 

Most hoztunk pár tippet, hogyan tudod kihozni a maximumot organikus Instagram posztjaidból.

Miért fontos az elérés és az aktivitás?

Az Instagram az egyik legjobb közösségi média oldal, ha felhasználói elérésről és aktivitásról van szó. 2021-ben világszerte több mind 1 billió aktív felhasználó található a felületen. Hatalmas a merítési lehetőség, hogy elérjük célközönségünket.

Ráadásul az Instagram algoritmusa jutalmazza az aktivitást, több esélye van a posztnak organikusan terjedni. Így hát érdemes időt szentelnünk posztjaink tökéletesítésére és arra, hogy stratégiánkon dolgozzunk ahelyett, hogy követők, kedvelések és kommentek vásárlására pazarolnánk az időt és a pénzt. Ugyanis ezeket felismeri a platform és ez nem fogja segíteni, hogy minél többekhez eljusson a bejegyzés és bizony konverziót sem fog hozni. Nem utolsó sorban pedig nem is mutat jól, ha nyilvánvalóan kamu profilok ’aktívak’ márkánk profilján.

Nézzük is tippjeinket!

1. Képgaléria a sima képekkel szemben

A képgaléria egy posztolási lehetőség a feed-ben, ami 2-10 képet és/vagy videót tartalmazhat. A felhasználók ujjukkal lapozhatnak a tartalmak között. Alul a kis pontok is árulkodnak a képek mennyiségéről, de a tartalom jobb felső sarkában is láthatjuk éppen hányadik képnél, videónál járunk a maximumból. Már csak ha a profilon jár valaki is tudja, ha egy posztban több tartalom rejtőzik, mert ezt egy kis jel jelzi a jobb felső sarokban.

galeria.PNG

A képgaléria lehetővé teszi, hogy egy poszton belül többet mutass és emellett az esélyt is megnöveli, hogy eljuss a felhasználókhoz.

Hogy hogyan?

Ha a felhasználó nem reagál az első képre a képfolyamban, akkor az app megmutathatja neki mégegyszer ugyanazt a galériát egy másik képpel: második vagy ahányadik az algoritmus szerint érdekes lehet a felhasználónak.

Mit ne csinálj?

Ne posztold ugyanazt a képet többször egy galériába (még akkor se, ha nem 100%-ban ugyanaz, csak 99%-ban). Ezért nem rajong az algoritmus.

jakob-owens-r-8kkjaztn0-unsplash.jpgMit csinálj?

Helyezd legelőre a legjobb, legérdekesebb képet, ami képes megragadni a figyelmet és rávenni az embereket arra, hogy olvassanak, lapozzanak vagy valamilyen módon aktivitást mutassanak! Olyan tartalmat helyezz előre, ami illik feed-ed stílusához. Ha videót teszel előre, állíts be borítóképet, ne az automatikus, esetleg elmosott kezdőkép jelenjen meg profilodon.

Akár olyan sorozatot is készíthetsz galériához, ahol egy szöveg fut végig az egészen, mindenhol csak pár infó és így végiglapozva teljesedik ki az egész egyben. Ez biztosítja, hogy aki elkezdi lapozni a galéria képeit, végigmegy rajtuk és elidőzik a poszt felett, ami szintén egy pozitív visszajelzés az algoritmusnak.

2. Rugaszkodj el a megszokott címektől!

A képcím egy nagyon fontos eleme a feed-bejegyzéseknek. És bizony sokszor okoz komoly fejtörést, hogy mégis mit írjunk ide. Ne tudjuk le a dolgot egy pár emojival, legyünk kreatívak és találjunk ki egy frappáns címet és szöveget. A cím, vagy első egy-két mondat a főszereplő, mert ez az, ami megfogja az embert, felkelti az érdeklődést és arra biztat, hogy olvasson tovább, időzzön a poszttal.

Aktivitásnak számít, ha a tovább gombra kattintanak, hogy a teljes szöveget lássák, így jó ötlet, ha elég hosszú ehhez a szöveged. 

Mit ne csinálj?

Ne árulj zsákbamacskát. A címhez kapcsolódjon a szöveg is és tartsd be amit ígérsz: ha azt ígéred, hogy valamilyen problémára adsz megoldást, találjanak a felhasználók értéket a szövegben! Ha megtéveszted őket, akkor legközelebb nem fognak továbbolvasni.

Mit csinálj?

Használj emojikat, tag-eket és hashtag-eket, oszd fel a szöveget több részletre, hogy jól átlátható, könnyen fogyasztható legyen és megtörd a monotonitást.

3. Állítsd össze a hashtag-eket!

A keresőcímkéket azért használjuk a közösségi média térben, hogy minél több új felhasználót érjünk el, akik érdeklődnek az adott kulcsszó iránt, mert ez a kulcsfogalom kapcsolódik cégünkhöz, márkánkhoz, tevékenységünkhöz, így jó eséllyel a poszt is felkelti majd az érdeklődését és akár így új felhasználók is felfedezhetik márkánkat.

Ahhoz, hogy ki tudd használni az összes lehetőséget, állíts össze egy listát a hashtag-ekből, amik szerepeljenek minden posztodnál és egy olyat is, amiben a címkék specifikusak az egyes termékekre, témákra és ezeket ötvözve alkalmazd.

sincerely-media-teqmys5i-ec-unsplash.jpgHogy milyen hashtag-eken érdemes elgondolkozni? 

  • Trendi keresőcímkék – amik nagyon felkapottak, ám itt nehéz lehet érvényesülni és néha ha túl népszerűek, akkor spam kategóriába is kerülhetnek.
  • Közepesen felkapott címék – ez az arany középút, mert népszerű keresések, mégis van esélyed, hogy megjelenj, mert azért nem több millió poszt van ellátva velük.
  • Szektorra specifikus keresőcímkék – mi az, ami konkrétan szektorodhoz tartozik? Milyen hashtagek népszerűek a hasonló profiloknál, mint a tiéd?
  • Saját hashtag-ek – hozz létre saját keresőcímkéket is és ezek mindig szerepeljenek! Mindenképp legyen ott a márkanév például vagy az adott termék neve címkeként is.

Mit ne csinálj?

Ne csak folyton ugyanazokat a keresőcímkéket másold be, amik között 90%-ban csak trendi keresőcímkék vannak és ne feledkezz meg a tiltólistára került címkék sorát is átböngészni, mert ezekkel csak feleslegesen foglalod el a helyet.

Mit csinálj?

Használd a címkéket változatosan, minden típusból egy kicsit, az általánostól az egészen specifikusig! Így maximalizálhatod az elért emberek számát. Nézd meg, milyen keresőcímkéket használnak versenytársaid, akár hozzád hasonló külföldi cégek és inspirálódj! Magyar címkéket is használj, mert az angol keresőszavak maximum like gyűjtésre jók, de valódi konverziót csak a célpiacod hozhat. Amennyiben külföldre értékesítesz, a célország nyelvét részesítsd előnyben.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/ 

Szólj hozzá

galéria címkék reach képgaléria algoritmus insta aktivitás elérés interaktivitás képleírás hashtag carousel szövegezés hashtag marketing instagram algoritmus enagagement