2021. sze 07.

5 módszer a márkaépítés és értékesítés növelésére a közösségi médiában

írta: K.Klarissza
5 módszer a márkaépítés és értékesítés növelésére a közösségi médiában

cover_5_1.jpegA közösségi média nagyszerű eszköz arra, hogy a márkák a közönségükkel közvetlenebb módon tartsák a kapcsolatot, miközben az értékesítési tevékenységeiket is növelik.

Az alábbiakban ehhez szeretnék 5 tippet mutatni.

1. Tervezz előre!

Márkád bevezetésekor ne feledd, hogy webhelyed csak egy lesz a sok marketingcsatorna közül. Számos online eszközre lesz emellett szükséged, hogy maximalizáld a láthatóságot, és ezek mindegyike az értékesítési csatorna egy másik részét képezik.

Ezt figyelembe véve a következetesség kulcsfontosságú, és e megközelítés részeként olyan márkanevet kell keresned, amely az összes nagyobb közösségi média platformon megállja majd a helyét.

2. Állandó márkaimázs kialakítása

A márkanéven kívül a márka vizuális identitása (logó és színek) egy másik hatékony módszer a márka felismerésének növelésére és szélesebb körben való megismertetésére.

image4.pngAz emberek rendkívül vizuálisak, vizuális asszociációkon keresztül emlékezünk és ismerünk fel dolgokat. Ennek az az oka, hogy agyunk sokkal könnyebben tudja megtartani a vizuális információkat, mint a szövegeseket.

Ahol figyelembe kell ezt a tényt venned:

  • Profilkép
  • Marketingcsatornáid és eseményeid
  • Közösségi média grafikák
  • Hirdetések

3. Használj azonos vizuális elemeket!

Az emberek általában azért érkeznek a közösségi platformokra, hogy megnézzék barátaik és családtagjaik legújabb bejegyzéseit, azonban a terméklinkek és promóciók megszakítják eme tevékenységüket.

Itt az erős és következetes márkaidentitás segíthet abban, hogy a felhasználók kényelmesebben és magabiztosabban érezzék magukat azon az oldalon, amelyre a bejegyzésből rákattintottak.

image3.pngPéldául ebben az Instagram hirdetésben az UPRIGHT ugyanazokat a vizuális elemeket használja a hirdetésben és a linkelt landing oldalon egyaránt.

A következetesség fenntartásával nemcsak megerősíted a márkanevet, de a felhasználók számára is nagyobb biztonságot nyújt, hogy pontosan ugyanazokkal a színekkel, elemekkel, betűtípusokkal találkoznak az értékesítői oldalon is.

4. Használd fel újra a tartalmaidat! 

A tartalom újbóli felhasználása az egyik leghatékonyabb módszer a csatornák közötti márkafelismerhetőség létrehozására, de ahelyett, hogy ugyanazt a tartalmat újra felhasználnád a lehető legtöbb csatornán, próbálj ki ennél kreatívabb megközelítést!

Az egyes platformok eltérőek, ahogy a különféle platformok felhasználói is, ezért a tartalom vonzerejének maximalizálása érdekében érdemes néhány bevált gyakorlatot figyelembe venni.

Például:

  • Hosszabb formátumú tartalmakat tegyél közzé a blogodban!
  • A blog tartalmából ragadd ki a vizuális információkat és tedd közzé a Facebookon, az Instagramon és/vagy a YouTube-on!
  • Kulcsfontosságú információkból egy gyors infógrafika mehet a Pinterestre!

5. Legyen a márkád személyre szabott!

A marketing személyre szabása azt jelenti, hogy különböző felhasználói élményeket biztosítunk az egyes személyek korábbi interakciói alapján.

A közösségi média értékesítési csatornájának személyre szabását többféleképpen is használhatod. Az egyik legnyilvánvalóbb módszer a Facebook Pixel használata, amely adatokat rögzít azokról az emberekről, akik meglátogatják a webhelyedet és interakcióba lépnek vele, majd lehetővé teszik, hogy személyre szabott promóciókkal érd el őket, konkrét cselekedeteik alapján.

A közösségi média platformok elősegíthetik a márka felismerhetőségét és a közvetlen értékesítést. Gondold végig az összes közösségi média funkciót és próbálj válaszolni az alábbi kérdésre: „Hogyan járul hozzá az általános márkaimázsomhoz és hogyan segít növelni a márkaismertségemet?”

Az összkép figyelembevétele nagy hatással lehet a márkaépítésre és az értékesítés növelésére.

Forrás:

https://www.socialmediatoday.com/news/5-ways-to-improve-your-social-media-branding-and-sales-efforts/605608/

Szólj hozzá

branding értékesítés tippek tanácsok sales márkaépítés közösségi média posztok közösségi média kommunikáció