Találd meg a legjobb közösségi média platformokat vállalkozásod számára!
A legjobb közösségi média platformokat keresed vállalkozásod számára?
Manapság a közösségi média a vállalat egyik legjövedelmezőbb marketingcsatornája lehet. Kiváló módszer a márkaismertség növelésére, a meglévő ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre és új, potenciális ügyfelek szerzésére egyaránt.
Mivel azonban több mint 65 közösségi média platform létezik, melyik nyújtja vajon a legtöbbet?
Ebben a cikkben górcső alá vesszük az 5 legnépszerűbb közösségi média platformot.
1. Facebook
Nem tagadható, hogy Mark Zuckerberg fejlesztette a jelenleg elérhető, összességében az üzleti életben legjobb közösségi média platformot.
2020 harmadik negyedévében a Facebook 21,4 milliárd dollárt és összesen 78,9 milliárd dollárt keresett 12 hónap alatt.
A Facebooknak naponta több mint 1 milliárd aktív felhasználója van. Így nem meglepő, hogy ez lett az egyik legjobb módja a célközönség megtalálására, az e -mail lista felépítésére és az új ügyfelek megszerzésére. De ez nem minden! Remek hely ugyanis arra is, hogy kapcsolatba lépjünk ügyfeleinkkel, miután felkeltettük a figyelmüket.
Sok vállalat zárt csoportokat hoz létre a platformon, ahol a fizető ügyfelek csatlakozhatnak, kölcsönhatásba léphetnek, kérdéseket tehetnek fel, és személyre szabott tapasztalatokat szerezhetnek a vállalattal kapcsolatban.
És bár a Facebook felhasználói bázisa drasztikusan lelassult az elmúlt néhány évben, nem kérdéses, hogy továbbra is az egyik legjobb közösségi média platform marad a kisvállalkozások számára.
A Facebook olyan eszköz, amely szinte minden vállalkozás számára megfelelő. Bár a fizetett hirdetések nehézkessé és drágává válhatnak, teljesen opcionálisak.
2. Instagram
Az Instagramnak 2010-es indulásától számítva két hónapon belül már több mint egymillió felhasználója volt. Most ez a szám minden nap több mint 1 milliárd felhasználóra nőtt, így ez az egyik legjobb közösségi média platform az üzleti életben.
Az Instagram a fényképek megosztásának platformjaként indult, mára viszont a videós tartalmak is nagy hangsúlyt kapnak, így a vállalatok körében is nagy népszerűségnek örvend.
Ha célközönséged fiatalabb és általában mobilról vásárol, elengedhetetlen, hogy vállalkozásod jelen legyen ezen a platformon!
3. Twitter
A Twitternek kezdettől fogva ragyogó a marketingstratégiája. A karakterkorlátozással ugyanis minden felhasználónak hangot ad, de ugyanakkor korlátozza a nagy „zajt”. Vállalkozások, újságírók, hírességek, és némely esetben még az elnökök is használják a Twittert, hogy minden nap megoszthassanak történeteket, híreket vagy humoros anekdotákat.
Ami a Twitter üzleti használatát illeti, ha rendszeresen foglalkozol a követőiddel, értékes tartalmaiddal kiemelkedsz a versenytársaidtól, ez a platform is kiváló lehet vállalkozásod számára.
Hatékony eszköz lehet a márkaismertség növelésében és a közvetlen kapcsolatteremtésben más ügyfelekkel és influencerekkel.
4. LinkedIn
A LinkedIn az első olyan modern közösségi oldal egyike, amely mai napig közkedvelt a felhasználók körében. Kizárólag a szakemberek számára kialakított platform forradalmasította az álláskeresés, - és felvétel módját. Viszont mindemellett egy kitűnő felületet kínál az egyes tartalmak megosztására is.
Egy dolgot azonban érdemes szem előtt tartani a LinkedIn-nel kapcsolatban. Nagyobb valószínűséggel találunk ezen a platformon üzleti partnereket, mint új ügyfeleket (hacsak a piacunk nem tartalmazza a B2B -t).
5. YouTube
A Youtube egy figyelemre méltó videóalapú platform. Bármelyik versenytársánál a YouTube vált az információ videón keresztüli megosztásának elsődleges platformjává.
Most havi 2 milliárd felhasználóval büszkélkedhet és olyan hellyé vált, ahová az emberek nemcsak szórakozni, hanem új dolgokat tanulni járnak. És ez az, ami olyan hatékony eszközzé teszi a vállalkozások számára.
A YouTube-bal létrehozhatsz egy videócsatornát, és teljesen más módon léphetsz kapcsolatba a felhasználóiddal, mint más közösségi média platformokon. Videó oktatóanyagokat hozhatsz létre, vizuálisan megjelenítheted a termékleírásokat, vagy személyes sajtóközleményeket adhatsz a nézőknek.
A Te vállalkozásod mely platformokon van jelen?
Forrás:
https://optinmonster.com/best-social-media-platforms-for-business/