2021. okt 04.

Készíts posztolási tervet!

írta: Sáringer Viktória
Készíts posztolási tervet!

anastasiia-chepinska-efrnnywe8eu-unsplash.jpgAhhoz, hogy eredményesek legyünk közösségi média kommunikációnk során, érdemes kidolgoznunk egy átfogó stratégiát. Ez elősegíti, hogy hatékonyan tudjunk céljaink felé dolgozni. Egy posztolási tervvel is elő kell állnunk, vagyis el kell döntenünk, melyik platformokon mennyi bejegyzést és mikor szeretnénk megosztani.

Az, hogy hogyan is mutat majd a posztolási tervezeted, sok faktortól függ: milyen szektorba tartozik céged, kik alkotják célközönséged, milyen kampányról van szó, milyen közösségi média felületeket használsz.

Gyakoriság

Meg kell találnod az arany középutat, mert ha túl ritkán posztolsz, akkor az algoritmus kisebb eséllyel népszerűsíti majd posztjaidat és közönséged is elszokik oldaladról, elfelejtkeznek rólad. Ám ha túl sokszor teszel közzé új tartalmakat, akkor annak már spam hatása lehet, ami szintén nem jó.

Facebook oldalak esetében a napi egy poszt szokott általános esetben ajánlott lenni, szektortól függően heti 4-6 poszttal még rendben vagy. Az Instagramon napi egynél többször is posztolhatsz, főleg sztoriknál igaz, hogy nem muszáj szigorúan a napi 1-2 db-hoz tartani magadat.

Hogyan kezdj neki?

Ahhoz, hogy megtaláld, mi az a posztolási stílus és mód, amivel a leginkább elérheted célközönséged, muszáj kísérletezned, figyelned az adatokat, elemzéseket és ennek fényében alakítani terveidet.

Ha nehezen megy a helyes út megtalálása, már mindent bevetettél és mégsem jönnek a várt eredmények, akkor érdemes lehet egy közösségi média szakértővel egyeztetni, aki készíthet egy felmérést oldalaidról, tanácsokkal láthat el vagy egy ügynökség akár át is veheti a felületek kezelését. Természetesen mi magunk is megtanulhatjuk a dolgok csínját-bínját, de ehhez idő kell, gyakorlat és tapasztalat, és ha nekünk hamar kellenek az eredmények, akkor érdemesebb bevonni egy szakembert.

Minőségi tartalom

A posztolás mennyiségén kívül még a minőség is egy hangsúlyos tényező. Nem csak a kép, videó, vizuális tartalom minősége, a helyesírás, a megfelelő szövegtördelés, kiemelések alkalmazása az, amire gondolunk. Hanem bizony a tartalom milyensége. Miről szól az adott poszt? Mit árul el nekünk a vizuális tartalom és a szöveg? Összefügg a kettő? Értékes, érdekes számunkra az információ? Megragadja a figyelmet?

arnel-hasanovic-mnd-rka1o0q-unsplash_1.jpgElőre kell gondolkoznunk és inspirálódnunk, hogy megtervezhessük a témákat, amikkel építhetjük és fenntarthatjuk a kapcsolatot követőinkkel, emellett új közönségekhez is eljuthatunk. Ahhoz, hogy igazán jó ötleteket tudjunk gyűjteni, követőbázisunkat alaposan ismerni kell és egy kicsit az ő fejükkel kell gondolkoznunk. Ha nem tudjuk, kik ők, mit akarnak és miért, akkor bizony nem fogjuk tudni érdemben megszólítani őket.

Az is hasznos, ha átnézed a régebbi tartalmaidat, megkeresed, mi az ami kiválóan teljesített és ennek mintájára hozol létre új bejegyzéseket, ezeket újrahasznosítod valamilyen módon.

A tartalmak többcélú felhasználása mindenképp okos lépés, például egy fekvő Facebook-videó a YouTube-on is jó lehet, míg egy álló TikTok-videó az Instagram történeteinél, a Reelsnél, IGTV-nél is felhasználható.

A felhasználók visszajelzéseit figyelembe véve is tervezhetsz posztokat. Melyik tartalom az, ahová kommentelnek? Mi a véleményük az egyes dolgokról? Mi az, ami nem nyerte el a tetszésüket? Milyen feedback érkezik termékedre, szolgáltatásodra, ügyfélszolgálatodra?

Most azt is összegyűjtöttük, melyik tartalomtípusok a legtrendibbek napjainkban.

Élő adás

Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn – már szinte minden, rendszeresen marketing célokra használt platformon van lehetőségünk arra, hogy élő adást indítsunk. Egy felmérés szerint a 18-34 év közötti felnőttek 15%-a mondta azt, hogy naponta több élő adást is megnéz. Akár egy élő adás-sorozatot is kitalálhatunk, ahol részről részre más fontos tudnivalóval látjuk el közönségünket. Az élőzés remek lehetőség, hogy márkád értékeit és személyiségedet is egyszerre mutasd be, így céged emberibbnek, közelebbinek hat, hiszen a vásárlók azt is látják, kik dolgoznak értük.

john-mark-arnold-somviohmdgm-unsplash.jpgVideó

A vállalkozások 60%-a használ videós tartalmat marketingeszközként és 74%-uk állítja, hogy a befektetés jobban megtérül videós tartalommal, mint képpel. Ha nem fér bele a költségvetésbe, hogy egy profi videóst felbérelj, akkor se mond le erről formátumról! Már rengeteg ingyenes applikáció, weboldal van, ahol akár képekből is készíthetsz videót, animációkat alkothatsz és kreatív, egyedi design-nal ellátott videó lesz munkád végeredménye. Az egyik legjobb ilyen weboldal a Canva, ahol akár sablonokat is választhatsz, majd ezeket ízlésed szerint formálhatod a számtalan ingyenes elem segítségével.

Interaktív tartalom

Gondolj arra, milyen módon tudsz beszélgetést kezdeményezni az emberekkel! Felmérések, kérdőívek, játékok, kérdések, feladatok – mind jó választás lehet. A lényeg, hogy motiváld arra követőidet, hogy aktivizálják magukat és valamit kezdjenek bejegyzéseiddel. Nézzék meg a képet nagyban, kattintsanak a tovább gombra a teljes szöveghez, klikkeljenek a hivatkozásra/hashtag-re, nyomjanak reakciógombot a posztra, nézzék meg a videót, lapozzák végig a galériát, kommenteljenek.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/templates/social-media-plan/#week-4

Szólj hozzá

poszt tartalom posztírás posztok posztolás posztötlet poszt ötletek tartalomötletek poszttípusok