6 kreatív téli marketingötlet, melyet bevethetsz közösségi média felületeiden
A tél közeledtével itt a tökéletes alkalom cégünk számára, hogy különféle téli marketingötlettel kezdjük felrázni közösségi média oldalainkat!
A szezonális marketingötletektől a téli témájú hashtagekig, nincs hiány a közösségi médiában való jelenlétek fokozására ezekben a hidegebb hónapokban. Mindössze néhány friss promóciós ötletre, vonzó tartalomra, közösségimédia-tervre és saját egyedi, kreatív csavarra van szükség.
Úgy érzed, jól jönne egy kis iránymutatás? Íme 6 téli marketingötlet, amit Te is bevethetsz!
1. Szezonális tartalmak
A tél tökéletes alkalom arra, hogy kreatívkodj közösségi média tartalmaiddal és ötletelj néhány hűvösebb időjárási bejegyzésen - akár tematikus feliratok írásával, akár különféle szezonális elemek beépítésével a fotóidon.
Havas hátterek, hangulatos takarók, gőzölgő tea, kesztyűk, sálak. Ez csupán néhány szezonális marketingötlet, amelyeket finoman szétszórhatsz a fotóidon, hogy téli hangulatot idézz online felületeiden.
Arról nem is beszélve, hogy a sötétkék, a fehér, a szürke és a bézs színek használatával még inkább téli színekbe öltöztetheted tartalmaidat.
2. Téli ajándékeső
A versenyek nem csak az ünnepeknek szólnak! Köszöntsd tárt karokkal az új szezont egy téli nyereményjátékkal a közösségi média platformjaidon! Válogass egy csábító téli témájú nyereményt, legyen az egy wellness kikapcsolódás, luxus forró csoki válogatás, téli ajándékkosár vagy bármi más, amiről úgy érzed, felkelti követőid figyelmét.
Mivel a nyereményjátékkal a tél beköszöntét ünnepled, nem pedig egy konkrét ünnepet, próbálj több ilyen apró játékot elszórni a téli szezon során, hogy követőid még inkább figyeljenek oldalaidra!
3. Szezonális termékválaszték
A tél az év ideális időszaka a vállalkozások számára, hogy exkluzív, szezonális termékválasztékot hozzanak létre. Törekedj olyan termékek kibocsátására, amelyek hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleid számára a téli hónapokban.
Például, ha ruhákat árulsz, nyilván a tél a legjobb évszak a pulóverek vagy sapkák piacra dobására. Kerámiákkal kézműveskedsz? Készíts korlátozott kiadású dizájnt szezonális színtémával. Esetleg bőrápolással foglalkozol? Készíts száraz bőrre specifikus, a téli körülményeknek megfelelő gyógymódot!
Ráadásul azzal, hogy ezt a szezonális kínálatot csak korlátozott ideig árulod, sürgető érzést válthatsz ki, ami végső soron arra ösztönzi vásárlóidat, hogy ne halogassák a termék beszerzését.
4. Fotópályázat
A fotópályázat nagyszerű módja annak, hogy valóban rendkívüli képek készüljenek termékidről/szolgáltatásaidról és eközben növeld márkád ismertségét.
Pörgesd fel a téli hangulatot egy ilyen versenyen és bátorítsd követőidet, hogy a terméked mellett vagy miközben igénybe veszik szolgáltatásaidat, osszák meg a róluk készült képeket!
Kérd meg a felhasználókat, hogy a fotók feltöltése során használjanak egy általad megválasztott egyéni hashtag-et, ezáltan könnyen nyomon követheted a bejegyzéseiket!
Amint a résztvevők elkezdik megosztani ezeket a fotókat, Te tedd közzé őket újra a közösségi média felületeiden, akár posztban, akár sztoriban. Arra viszont ügyelj, hogy ehhez mindenképp szükséged lesz a fotó tulajdonosának engedélyére!
Ezáltal nemcsak ingyenes tartalmat fogsz kapni, de elősegíted közösséged elköteleződését is.
5. Kedvezménykódok
Mi lehet jobb módja a szezon köszöntésének, mint egyes termékek kiárusítása? Ez a téli promóciós ötlet magában foglalja egy téli tematikájú kedvezménykód létrehozását, megosztását a közösségi média csatornáidon és arra ösztönzi közönségedet, hogy használják ki a leárazást.
Nemcsak az eladások növekedését fogja ez eredményezni, de arra is tökéletes alkalom, hogy bármilyen szezonális készletet kihelyezz az üzletedben vagy webshopodban.
6. Téli témájú hashtagek
Akár a Facebookon, az Instagramon, a LinkedIn-en, a Twitteren vagy bármely más platformon vagy jelen, a hashtagek értékes eszközök, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Bátran használj tél témájú hashtageket a bejegyzéseidnél és meglátod, sokkal nagyobb közönség előtt nyitod ki a kapukat!
Te melyiket fogod használni?
Forrás: