2025. feb 26.

A legújabb 2025-ös social media statisztikák, amiket ismerned kell!

írta: Rózsa K.
A legújabb 2025-ös social media statisztikák, amiket ismerned kell!

1_3_4.pngA Föld népessége valamennyivel több, mint 8,2 milliárd. Ha ezt olvasod, akkor Te egyike vagy azon közel 5,6 milliárd egyénnek (a népesség 67,9%-a), akik internetfelhasználók is egyben, de a blog témáját tekintve sanszos, hogy ebből legalább egyszer hozzájárulsz a mintegy 5,24 milliárd közösségi média felhasználói fiókhoz is, ami a népességhez viszonyítva 63,9%-ot tesz ki.  

Európai tekintetben ennél még magasabb a százalékos arány, az itt élő 745 millió közül ember közül a 93% (693 millió) internetfelhasználó és a 74,2% (553 millió) közösségi média felhasználó között egyaránt tudhatod magad. Ebben a cikkben az utóbbira vonatkozó statisztikákra helyezzük a hangsúlyt, bemutatjuk a DataReportal idei Digital 2025 Globális Áttekintő Jelentését, ami a We Are Social és a Meltwater meglátásaival kiegészítve készült, az online piac és a vásárlási szokások tekintetében. 

Mit kell tudni a felhasználói szokásokról?

A világszerte legtöbbet meglátogatott weboldalak és a használt alkalmazások típusát tekintve a chat és üzenetváltás (94,5%) éppen csak, hogy megelőzi a közösségi hálózatokat (94,4%). Utána stabilan a keresőmotorok és internetes portálok állnak (82,3%), majd újra szorosan közel egymáshoz az e-mail (75%) és az online vásárlás áll (74,9%). A korosztályok szerint vezetnek a közösségi platformok a 16-24 és 25-34 évesek körében. Az e-mail használat adatai pedig azt mutatják, hogy a 16 éven felüli havi felhasználók aránya hazánkban 91,9%-os, ami 16%-kal több a globális szintnél (75%). 2_2_3.pngA 2024. szeptembere és novembere között felmért weboldallátogatási adatok szerint az első helyen álló Google.com-ot követően nyolc darab üzenetküldési és közösségi média platform is benne van az első húszban: 2. helyen YouTube.com, 3. helyen Facebook.com, 4. helyen Instagram.com, 5. helyen WhatsApp.com, 6. helyen X.com, 9. helyen Reddit.com, 15. helyen TikTok.com, 20. helyen LinkedIn.com. Ebből említésre méltó a Reddit magas helyezése, ez nem véletlen, hiszen a platform egyre növekvő felhasználói bázissal rendelkezik – ahogy ezt a jelentésben szereplő 2024. novemberi adatok is mutatják, ekkor a hatodik helyen szerepelt. A TikTok hátrébb lévő helyezése sejteti, hogy azt inkább telefonfon használják az emberek. Fontos megjegyezni, hogy ezek a bemutatott adatok egy bizonyos időszak állásátt mutatják, de talán kellő képet festenek az első húsz leggyakoribb weboldal sorrendjének jellegéről. 

A mobilon eltöltött idő arányait nézve, annak 35,1%-át teszik ki a közösségi platformok és majdnem ugyanennyit a szórakoztató alkalmazások (32,7%). A top mobil applikációknál – szintén a 2024. szeptember és november közötti időszakban – nem meglepően a YouTube, a TikTok, a Facebook és az Instagram mind az első tízben szerepel, ami a havi aktív felhasználók számát, a teljes eltöltött időt és a letöltéseket illeti. Az utóbbi kategóriában érdekes, hogy a letöltések között 5. helyen szerepel a 2023. nyarán induló Threads, és 10. helyen a Telegram is felkerült a listára. A 7. helyen említésre méltó még a CapCut, ami széles körben használt videószerkesztő applikáció – szinte az összes itt említett felületen találkozni a segítségével készített (leginkább short form) tartalmakkal. A vizsgált időszakban a feltörekvő appok tekintetében a Threads és a Telegram mellett feltűnik továbbá a Bluesky Social, valamint a ChatGPT és a Google Gemini egyaránt.

Hogyan használjuk a közösségi médiát? 

Globálisan nézve 4%-ot nőtt a közösségi média felhasználóinak száma, míg Európában 1,4%-kal csökkent, ami egyedüli tendencia a további régiókhoz mérten. A Magyarországi viszonylatokat illetően az mondható el, hogy a lakosság 94,1%-a használja az internetet, valamint a lakossághoz viszonyítva 72,9% a közösségi média felhasználók aránya, több, mint 7 millió fővel. 3_1_4.pngAz átlagos napi használat 2 óra 21 perc, ami az előző évhez képest 2 perc csökkenést mutat (-1,3%). Magyarországon ennél kevesebb, 1 óra 48 perc, ami megegyezik az olaszországi és franciaországi átlaggal. Ez a magyarországi online töltött idő arányának 29,1%-a. A napi használat időbeli csökkenésével szemben világszerte a havonta használt közösségi média profilok átlagos száma 6,8 db, ami viszont növekedett 2,3%-kal – ahogy erre fentebb a letöltési adatok is utalhatnak (Treads, Telegram, Bluesky Social). Ez a profilszám hazánkban átlagosan eggyel kevesebb (5,76).

Az életkort illetően a 16-24 éves korosztály jellemzően megközelítőleg 8 platformon jelen van, azonban ez inkább a hét felé közelít a 25-34 és a 35-44 évesek körében. Habár globális szinten a férfi felhasználók (54,5%) enyhe többséget mutatnak a nőkkel szemben (45,4%), Európán belül kiegyenlített az arány. 

Ami a platformokat illeti, a különféle platformok felhasználása közötti átfedésekre jellemző, hogy 

  • a YouTube felhasználók legnagyobb arányban Instagram (77%) vagy Facebook (75,3%) felhasználók is,
  • a Facebook felhasználók a legnagyobb arányban Instagram (77,9%) felhasználók is, ami fordítva is igaz az Instagram felhasználók a legnagyobb arányban Facebook felhasználók (80,3%),
  • a TikTok felhasználók pedig egy kicsivel inkább jellemzően Facebook (82,1%), mint Instagram (80,2%) felhasználók a legnagyobb arányban.

(Akit érdekelnek a további részletek, annak érdemes megtekintenie a táblázatot a jelentés 377. oldalán. A táblázatban Kínára vonatkozó adatok nem szerepelnek.) Egy kedvenc platformokra irányuló felmérésben arra is kitértek, hogy a YouTube opciója nélkül melyiket szeretik a legtöbben, ahol az Instagram végzett az első helyen (16,6%-kal). A további sorrendet illetően váltakoznak a közösségi média appok és a főleg csevegésre használt appok.

Külön gyűjtve ezeket sorrendben így következnek: 

4_2_3.pngSM appok: Instagram > Facebook (13,1%) > TikTok (8,1%) > Douyin (7,3%) > X (3,2%) > Pinterest (1,5%) > Kuaishou (1,4%) > Xiaohongshu (1,1%). 

Üzenetküldés: WhatsApp (16%) > WeChat (8,1%) > Telegram (2,6%) > Messenger (2,4%) > Line (1,8%) > Snapchat (1,2%) > iMessage (0,9%). – Ami figyelemfelkelő, hogy a Telegram megelőzi a Messenger-t. 

A legfőbb indok, hogy miért használunk közösségi médiát továbbra is maradt a kapcsolattartás a családokkal és a barátokkal (50,8%), de a szabadidő eltöltése kapta a második legtöbb egyetértést (39%-kal). Harmadik helyen a tájékozódás, hírek olvasása áll (34,5%-kal), ami alatt szorosan követik egymást az alábbi motivációk: „Megtudni, miről beszélnek az emberek” (29,2%), „Termékek keresése megvásárlásra” (27,3%), valamint „Inspirációt szerezni ahhoz, hogy mit csináljak és mit vásároljak” (27,2%). Új emberekkel való ismerkedésre és munkával kapcsolatos networkingre és/vagy kutatásra egyező arányban, 22,1%-ban használják. Emellett olyan témák is erősítik a listát, mint a sportesemények (23,6%) és livestream-ek (23,4%) követése, valamint a kedvenc zenei előadók híreiről való tájékozódás (22,5%). A vélemények cseréjét 21,9% tartja fontos motiváló erőnek, a FOMO jelenség 19,5%-ot érint (félelem attól, hogy lemarad valamiről/kimarad valamiből), míg ennél kicsivel többen, 19,7% tér vissza, hogy hírességekről, influencerekről tájékozódjon.

A korosztályos eloszlás tekintetében (a 16 évnél idősebbek körében) az általános fő motiváló erő azonosan a család és a barátok, azonban a második helyen egészen a 35-44 éves korosztályig bezárólag a fiatalok körében a szabadidő eltöltése a második legerősebb indok, míg afelett a hírek olvasása veszi át a pozíciót. Átlagosan pedig 4 és 5 közötti indokot adnak meg a felhasználók arra a kérdésre, hogy miért térnek vissza időről időre a közösségi média felületekre. A napi használat ideje a kor előrehaladtával megegyezően csökken; az összes korosztályt illetően a nők több időt töltenek el a közösségi felületeken, mint a férfiak. 

sajat_oldal_5.pngA statisztikák további kibontásával hamarosan jelentkezünk, addig is kövesd a blogunkat! Ha szívesen olvasnál még és megismernéd az új platformokban rejlő lehetőségeket, rendeld meg előrendelésben a hamarosan megjelenő új könyvünket: A közösségi média új korszaka: új felületek, trendek és generációk.

 

 

 

 

Források: 

https://indd.adobe.com/view/9d9a68f6-38a9-4278-b61c-4506b24240b0 

https://datareportal.com/reports/digital-2025-local-country-headlines 

https://www.meltwater.com/en/global-digital-trends 

https://wearesocial.com/report-think-forward-2025/ 

Szólj hozzá

marketing statisztika aktuális ötletek friss adatok tippek felületek közösségi média 2025 posztolás