2021. nov 08.

Nem a mennyiség számít a közösségi médiában?

írta: Sáringer Viktória
Nem a mennyiség számít a közösségi médiában?

laura-chouette-ymqxoxmlxby-unsplash.jpgArról sokszor olvashatunk, hogy milyen gyakran érdemes tartalmakat közzétennünk közösségi oldalainkon. Azonban nem ezen van a hangsúly! Nem az számít, milyen gyakorisággal posztolunk, hanem a következetesség és az érték jut fontos szerephez.

Posztolhatsz naponta vagy akár naponta többször is, ha ezt közönséged nem találja hasznosnak, inspirálónak, cselekvésre ösztönzőnek, akkor nem lesznek aktívak és nem fognak követni.

Ha nehezen találod meg, milyen irányba indulj el közösségi média bejegyzéseiddel, akkor a legjobb helyen jársz, mert most néhány tippel segítünk!

Kérdezd meg közönséged!

Készíts szavazást, kérdés boxot Instagram sztoriban vagy a Facebook-on egy posztban kérj javaslatokat követőidtől, mit látnának szívesen oldalaidon. Egészen meglepő eredmények születhetnek, ha közönségünk visszajelez jelenlegi kommunikációnkkal kapcsolatban és ez segíthet, merre induljunk a továbbiakban.

Megkérdezhetjük például, hogy inkább videós tartalmat látnak szívesen vagy képeket? Legyen heti egy recept vagy inkább koncentráljunk az inspirációs képekre? Jobban kedvelik a termékekről készült fotókat vagy a használatot bemutató videók tetszenek inkább?

Mit mondanak az elemzések?

Ha belenézel az elemzésekbe, láthatod, milyen típusú tartalmak teljesítenek a legjobban. Az emberek a képgalériákra klikkelnek? A videókat hány másodpercig nézik meg? Milyen poszttípus az, amit szívesen megosztanak? Mennyire aktivizálják magukat egy-egy játék, kérdés esetén? A termékekről készült képeket vagy az inspirációs fotókat kedvelik a legtöbben? Hányan reagáltak a kollégákról kitett bejegyzésre?

laura-chouette-lyfwriwoj9c-unsplash.jpgEzek az adatok mind visszajeleznek nekünk, hogy mi az, ami működik és mi az, amire nem vevő a közönségünk. Lehet, hogy mi imádjuk a mémeket és szerintünk nagyon poénos kis képeket gyártunk közösségi oldalunkra, de ha az emberek erre nem reagálnak, akkor vagy változtatnunk kell a stíluson vagy elengednünk ezt az irányt.

Ne feledjük, márkánknak nem csak a mi ízlésünket és stílusunkat kell továbbadni, hanem közönségünk, célcsoportunk igényeinek is meg kell felelni.

Azt is vegyük figyelembe, hogy az egyes platfomokon vannak-e különbségek az eredmények tekintetében. Előfordulhat, hogy az Instagramon odavannak a rövid videóinkért, míg a Facebook-on senki sem nézi meg őket. Ebben az esetben az adott közösségi felületre kell szabnunk kommunikációnkat – nem minden esetben működik az, hogy ugyanaz a tartalmat használjuk fel több formában, több közösségi oldalon.

Mit csinál a konkurencia?

Ha tetszik, ha nem, bizony érdemes ránézni a versenytársak közösségi média kommunikációjára. Így képet kapunk arról, ők miket osztanak meg és ezzel milyen eredményeket érnek el. Ha nagyban egyezik a célközönségünk, akkor sokat tanulhatunk mások sikereiből és bukásaiból is.

Mire koncentrál konkurenciánk: termékbemutatók, ügyfélszolgálat vagy akciók? Milyen poszttípusokkal érnek el sikereket és mi az, ami alulmarad teljesítményben?

Kétirányú kommunikáció

A közösségi média nagyban különbözik a korábban ismert médiumoktól. Például a tévé és újsághirdetések esetében a nézőknek nincs lehetősége direkt módon, közvetlenül visszacsatolni, ám a közösségi médiában ez minden további nélkül lehetséges. Itt kommunikációnk nem egyirányú, hanem kölcsönös a felhasználókkal.

volodymyr-hryshchenko-v5vqwc9gyeu-unsplash.jpgEzt használjuk ki és igyekezzünk kapcsolatot létrehozni az emberekkel, kezdeményezzünk beszélgetéseket, tegyünk fel kérdéseket, csináljunk játékokat, kvízeket! Valahogy mozdítsuk ki a felhasználókat a némaság és a passzivitás burkából és ösztönözzük arra őket, hogy kommunikálni akarjanak velünk.

Ha az emberek reagálnak a posztokra, kommentelnek, megosztanak, az azt jelenti, hogy jó úton járunk, felkeltettük az érdeklődésüket.

A következetességre ne csak posztolás terén figyeljünk, hanem bizony a közönséggel való kapcsolat apropóján is. Próbáljunk meg tartós, hosszútávú kapcsolatot létrehozni a felhasználókkal. Ehhez jó ötlet egy Facebook csoport létrehozása is, ahol még közvetlenebb kapcsolat alakulhat ki és még rendszeresebb lehet a kommunikáció márkánk és közönségünk között.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/get-more-social-media-followers/

Szólj hozzá

kommunikáció közönség célcsoport konkurencia következetesség célközönség elemzések céltudatosság Facebook versenytársak Instagram közösségi média kommunikáció kétirányú kommunikáció