2021. nov 24.

Ismerjük meg közelebbről a TikTok marketinget!

írta: Sáringer Viktória
Ismerjük meg közelebbről a TikTok marketinget!

olivier-bergeron-5jszzmilcvo-unsplash.jpgA SproutSocial 3 hónapig tesztelte TikTok marketing stratégiáját és most megosztja az emberekkel, hogy mit tapasztaltak és tanultak.

A TikTok hatása tagadhatatlan – ez a legtöbbet letöltött alkalmazás a világon. Ennek ellenére sok márka még mindig vonakodik belevágni a marketingtevékenységbe a platformon.

A Sproutsocial kipróbálta magát a felületen, hogy aztán beszámoljon a tapasztalatokról. 3 hónapig tesztelték TikTok marketing stratégiájukat és most megosztják az emberekkel, hogy mit tanultak, így mi már nem követjük el a hasonló hibákat és a tapasztalatok fényében tudjuk megtervezni vagy módosítani saját stratégiánkat.

Reels-ről a TikTokra

Amikor az Instagram nyilvánosságra hozta a Reels-et, gyorsan rájöhettünk, hogy a rövid, gyors videós formátumok korszaka érkezik el a közösségi médiában. A SproutSocial csapata ezt a funkciót már alkalmazta és elsőként a legkézenfekvőbb megoldást választották a TikTok-on: átemelték a Reels videókat a TikTok-ra.

Ez egy nagyon jó gyorsteszt, mert több, különböző típusú vagy mondanivalójú, már létező videó megosztásával máris képet kaphatunk arról, hogy mi az, ami tetszik az embereknek és a tartalmak hogyan felelnek meg a platform elvárásainak.

Az Instagram Reels és TikTok kapcsán már készültek összehasonlítások, szakmai blogcikkek, így egy-két információnk már van a két platformról. Például a TikTok-on több szerkesztési lehetőség érhető el, ha videógyártásról van szó, mint a Reels-en. Az Instagram-on jobban összerakott, magasabb minőségű tartalmak tudnak jól teljesíteni, míg a TikTok-on nem olyan nagy elvárás, hogy hibátlan legyen a végeredmény. Sokkal inkább a tartalomgyártókra koncentrál a TikTok, mint a tökéletes tartalomra.

A Reels-ről a TikTok-ra való tartalom átemelés nem bonyolult, ám néhány optimalizálási lépést érdemes megfontolni. Például a zenei aláfestésnél használhatjuk a TikTok-on népszerű hanganyagokat, beállíthatunk feliratokat a videóra – sőt, ezt olyan módon is megtehetjük, hogy az alkalmazás felolvassa a szövege a nézőknek, így hangként is megjeleníthető mondandónk anélkül, hogy mikrofont kéne ragadnunk.

Mielőtt posztolunk, érdemes tájékozódnunk a TikTok hashtag-eiről, hogy meg tudjuk tervezni, mi milyen keresőcímkéket alkalmazzunk a siker érdekében.

Elemzések

A SproutSocial csapatának elsődleges célja a TikTok-kal kapcsolatban az volt, hogy növeljék ismertségüket a kulcsfontosságú célközönségek – a közösségi média menedzserek, szakemberek és digitális marketingesek – körében. Hosszútávú célok kitűzése helyett olyan teljesítménymutatókat (KPI) követtek nyomon, mint a videómegtekintések, a profilmegtekintések és a közönségnövekedés.

firmbee-com-jrh5laq-mis-unsplash_1_1.jpgMinőségi szempontból arra törekedtek, hogy megértsék, mely témák és történetmesélési stílusok vonzzák leginkább közönségüket. Ugyanis erre nincs általános recept, ez célcsoportonként eltérő, a legjobb módszer a kutatás mellett a tapasztalás. Ezt szem előtt tartva számos TikTok-ot teszteltek, amelyek a trendfelderítéstől és a legfrissebb híreken át a közösségi média marketing tippekig terjedtek.

Amit az adatok feltártak 

Négy hónap és kilenc TikTok közzététele után az lett az eredmény, hogy az egyes TikTok-ok megtekintései meglehetősen konzisztensek maradtak, és az átlag videónként 535 megtekintés körül mozgott. A Sprout legkevésbé megtekintett TikTokja azonban kissé torzítja ezeket az adatokat.

Persze mindannyian szeretnénk, ha minden videó elterjedne, virálissá válna és hatalmas sikereket érne el, de ez mindig nem fog megtörténni és bizony az alacsony teljesítmény is sokatmondó lehet. Ebben az esetben el kell gondolkodnunk, miért nem rezonál közönségünkkel a tartalom és arra kell törekednünk, hogy javítsuk a lehetséges hibákat.

A SpoutSocial legrosszabbul teljesítő videója abban különbözik a többi tartalomtól, hogy hiányzik belőle a zene, csak egy eredeti beszédhangot hallani és a videó képe nem tölti ki a képernyőt. Érdemes a TikTok-on még a beszélős videók alá is halkan betenni egy zenét és ügyeljünk arra, hogy videóink jól láthatók, a lehetőségekhez mérten kitöltik a képernyőt, így maximalizálva a felhasználói élményt.

Átlagos nézettségük kezdetben kissé meglepő volt, tekintve, hogy közönség augusztustól októberig 38%-kal nőtt, ami a TikTok „For You” (Neked) (FYP) oldalának hatásáról árulkodik. A TikTok elemzése lebontja azt, hogy az emberek ténylegesen hol nézték meg a videódat, és ebből kiderült, hogy az FYP-en nézték meg a legtöbben a tartalmakat.

Az egyik videóban a megtekintések 91%-a a FYP-től, 5%-a személyes profilnézetből származott, és mindössze 1% tette ki a követőket.

A marketingstratégia finomhangolása

Miután már többet tudunk a felületről és vannak saját tapasztalataink, elemzéseink is, könnyebben tudjuk optimalizálni a tartalmakat. Az adatok igazi kincsnek számítanak és elősegítik, hogy profivá váljunk az egyes platformok menedzselésében.

A SpoutSocial is módosított stratégiáján az elemzések ismeretében és ennek máris meglett az eredménye: csak októberben a TikTok-megjelenítéseik 121%-kal haladták meg a második negyedéves havi átlagukat, a havi aktivitások száma pedig új csúcsot ért el.

A tesztelés és alkotás sosem ér véget, mindig van valami új, amihez alkalmazkodnunk kell. A célközönség preferenciáját ismerve pedig megindulhat az új tartalmak gyártása is külön a TikTok igényeire szabva.

A TikTok-on akkor is érdemes elgondolkodnod, ha folyamatos jelenlétet nem tudsz vagy nem szeretnél. Hirdetések jelenleg ár-értéken nagyon jól teljesítenek és meglepő módon a 35 feletti generáció is fent van a felületen. További részletek is érdekelnek? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/tiktok-marketing-strategy/

Szólj hozzá

marketing teszt videó adatok marketingstratégia esettanulmány elemzések videókészítés Reels videós marketing TikTok marketing TikTok tartalmak