2021. dec 21.

Közösségi média ötletek a karácsonyi időszakra

írta: K.Klarissza
Közösségi média ötletek a karácsonyi időszakra

cover_6_2.jpegA Black Friday és a Cyber Monday után sem dőlhetünk hátra, hiszen nyakunkon a karácsonyi időszak, amit már december elejétől érdemes kommunikálnunk követőink felé. 

Nézzünk néhány ötletet, amiket bevethetünk közösségi platformjainkon, ösztönözve követőinket!

1. Futtass karácsonyi nyereményjátékot!

Ez nem csak a márkaismertség növelése szempontjából jó, hanem a potenciális ügyfelek számának növelésében is.

A karácsonyi játékok olyan taktikát jelentenek, amely felpörgeti a márkát, meglévő követőidet újabbak bevonzására ösztönzi, miközben felajánlasz egy vagy több nyereményt a résztvevőknek.

Egyes márkák ingyenes termékeket, ajándékkártyákat, wellness kikapcsolódást ajánlanak követőiknek.

Itt egy példa a Benefit Cosmetics-től:

1_8_1.png

Ünnepi nyereményjátékot hirdettek az Instagramon, ingyenes termékeket kínálva, mindazon résztvevők számára, akik követték a posztban leírt követelményeket, vagyis bekövettek bizonyos közösségi média profilokat, lájkolták az adott bejegyzést és megjelölték kommentben három barátjukat.

Az ilyen bejegyzések exponenciálisan növelik az elkötelezettség szintjét, több embert vonzanak a bejegyzésed megtekintésére és ezáltal olyan felhasználókhoz is eljut a profilod, akik számára eddig ismeretlen voltál.

Azok az Instagram-fiókok, amelyek élnek a nyereményjátékok adta lehetőségekkel, 70%-kal gyorsabban növelik követőiket, mint azok, amelyek nem.

2. Használd fel vásárlóid tartalmait!

Mi lehet jobb, mint a saját követőink által létrehozott tartalmak, amelyen szerepelnek termékeink? Semmi!

Ha figyeled vásárlóid tartalmait és azokat meg is osztod céged közösségi oldalain, nem csak arra ösztönzöd követőidet, hogy eredeti tartalmakat hozzanak létre, hanem egyúttal extra megjelenést is szerzel céged számára.

Ez tulajdonképpen egy ingyen reklám Neked, amely során, ha tovább osztod ezeket a tartalmakat, nem csak termékeidet/szolgáltatásaidat mutatod meg új köntösbe bújtatva, de a vásárlóidat is láthatják a felhasználók. Ez a többi követőt ösztönözheti, motiválhatja a vásárlásra és bizalmat is növel bennük!

2_8_2.png

Ehhez egyszerűen csak kérd meg követőidet, hogy töltsenek fel bejegyzést a termékeddel, miközben megjelölnek rajta és/vagy hozzáadnak egy speciális hashtaget, mint ahogy azt a Starbucks is tette 2016 karácsonyán.

3_4_1.pngArra szólította fel követőit, hogy töltsenek fel kreatív fotókat Instagramra az új ünnepi poharaik használata közben és használják a #RedCupArt hashtag-et.

Az eredmény?

Több mint 1000 bejegyzés Instagram felhasználóktól, akik jó minőségű fotókat osztottak meg a Starbucks karácsonyi poharairól. Némelyik olyan remek volt, hogy a cég fel is töltötte a saját profiljára.

3. Fokozd az ünnepi hangulatot!

Öltöztesd ünnepi díszbe közösségi média platformjaidat és hangolódj követőiddel az ünnepekre! Advent, mikulás, ünnepi hangulat, karácsonyi sütés-főzés, ajándékvásárlás, fadíszítés?

Ossz meg követőiddel egy-egy (lehetőleg saját) fotót a fent említett témákban és kérd meg őket, hogy ők is mutassanak hasonló fotókat! Ez remek módja az interaktivitás növelésének és követőid közelebbről való megismerésének. Ezt akár egy fotópályázattal is összekötheted, ahol például az első három helyezettet díjazod valamivel.

Te melyik tippet próbálod ki idén?

Forrás:

https://crello.com/blog/5-brilliant-ideas-for-christmas-social-media-campaigns/

https://insense.pro/blog/christmas-social-media-campaigns#

Szólj hozzá

kommunikáció ünnep karácsony tél aktuális nyereményjáték karácsonyi szezonális karácsonyi tippek közösségi média kommunikáció