2022. júl 14.

Használd a YouTube elemzéseit marketing stratégiád javításához!

írta: Sáringer Viktória
Használd a YouTube elemzéseit marketing stratégiád javításához!

pexels-liza-summer-6347720.jpgEgy jó és fejlődőképes YouTube csatorna felépítése a közönség megértésével kezdődik. Olyan videókat készítesz, amelyeket a közönséged imád? A csatornád rengeteg nézőt vonz? Honnan jönnek ezek a nézők? Rengeteg kérdés merülhet fel, amikor YouTube jelenlétedet próbálod építeni. És az egyik legjobb hely, ahol választ kaphatsz ezekre a kérdésekre, a YouTube elemzések.

A YouTube elemző eszköze rengeteg adatot kínál, amelyek mindent elmondanak, amit csatornád és tartalmaid teljesítményéről tudni kell. Elsőre talán picit soknak is tűnhet az információ és nem is tudod, mihez kezdj vele. Most segítünk néhány hasznos tudnivalóval, hogy ne vessz el az elemzések tengerében, hanem előnyödre fordíthasd az így kinyert adatokat.

Miért olyan fontos a YouTube elemzések figyelembevétele?

A YouTube algoritmusa kiszámíthatatlan, és a platformon a verseny teljesen kiélezett. Bármi, amit megtehetsz csatornád teljesítményének optimalizálása érdekében, előnyt jelent.

A YouTube analitikával a következőket tekintheted meg:

  • A legjobban teljesítő videók a nézettség, a nézési idő, a közönség és az elköteleződés tekintetében
  • A célközönséged számára releváns tartalomtémák (úgy mint útmutatók, oktatóanyagok, vlogok, webináriumok)
  • Hogyan befolyásolják a videó részletei, például az indexképek, a címek és a videó hossza a videó teljesítményét
Röviden: a YouTube Analytics részletes útitervet nyújthat a videós marketing stratégia kivitelezéséhez.

A YouTube Analytics használata

Kezdjük a YouTube elemzések elérésének folyamatával. Hozzáférhetsz a YouTube Studio oldalán az asztali böngésződben vagy a mobilalkalmazással.

A YouTube Analytics elérése asztali számítógépen

A YouTube elemzőeszköz eléréséhez közvetlenül a studio.youtube.com webhelyről jelentkezhetsz be. Rákattinthatsz a profilod ikonjára is a YouTube fiókodban és kiválaszthatod a „YouTube Studio” lehetőséget.

A YouTube Studio irányítópultján kattints az „Analytics/Elemzések” lehetőségre. Ez áttekintést ad csatornád teljesítményéről. A „Speciális mód” vagy a „Továbbiak megtekintése” lehetőségre kattintva részletesebb YouTube csatorna elemzési információkat kaphatsz.

A YouTube Analytics elérése mobilon

Ha mobileszközön szeretnéd megtekinteni YouTube elemzéseidet, használnod kell a YouTube Studio alkalmazást. Töltsd le az alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból és jelentkezz be fiókodba. Máris láthatod az elemzéseket.

A YouTube Analytics általános jelentései

A YouTube elemző eszköze nagy és szinte mindenre kiterjed. Különféle mutatókat követ csatorna, tartalom és közönség szintjén. Ez egy kicsit megfélemlítheti a kezdőket. Ám a YouTube Analytics általános jelentései egyszerű módszert jelenthetnek a statisztikák széles skálájának feltárására.

Csatorna áttekintés

A csatorna áttekintő jelentés az első, amit a YouTube elemzési irányítópulton látsz. Ahogy a neve is sugallja, ez áttekintést ad YouTube csatornád elemzéséről az elmúlt 28 napban.

Az Áttekintés lapon a következő mutatókat tekintheted meg:

  • Megtekintések: Ez azt mutatja, hogy a csatornád összesen mekkora nézettséget ért el.
  • Nézési idő: Ez azt jeleníti meg, hogy az emberek összesen hány órát nézték a videóidat.
  • Feliratkozók: Elárulja, hány új feliratkozót szerzett a csatorna az adott időszakban.
Az egyes mutatók alatt azt is láthatod, hogy a szám hogyan viszonyul a korábbi időszakokhoz, így azonnal megállapíthatod, hogy növekedésről vagy csökkenésről van-e szó. Láthatod például, hogy a szokásosnál magasabb-e a feliratkozók száma. Ennek oka lehet egy nemrég közzétett nagysikerű videó vagy a marketing tevékenységedben tett módosítások.

Valós idejű jelentés

Itt nincs meglepetés. Ez a jelentés a legutóbbi videóid megtekintéseinek becsült adatait mutatja, beleértve az emberek valós idejű megtekintését is. Ha gyakran teszel ki új videós tartalmakat, ez a jelentés tájékoztathat arról, ha valamelyik új videónál tapasztalható ugrás az elköteleződésben.

A valós idejű jelentés két grafikont jelenít meg: az egyik óráról órára, a másik pedig percről percre mutat adatokat. Mindkét grafikon a nézők helyi időzónájára vonatkozik.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/youtube-analytics/

Szólj hozzá

marketing statisztika youtube videó stratégia analitika adatok marketingstratégia videós marketing