Használd a YouTube elemzéseit marketing stratégiád javításához!
Egy jó és fejlődőképes YouTube csatorna felépítése a közönség megértésével kezdődik. Olyan videókat készítesz, amelyeket a közönséged imád? A csatornád rengeteg nézőt vonz? Honnan jönnek ezek a nézők? Rengeteg kérdés merülhet fel, amikor YouTube jelenlétedet próbálod építeni. És az egyik legjobb hely, ahol választ kaphatsz ezekre a kérdésekre, a YouTube elemzések.
Miért olyan fontos a YouTube elemzések figyelembevétele?
A YouTube algoritmusa kiszámíthatatlan, és a platformon a verseny teljesen kiélezett. Bármi, amit megtehetsz csatornád teljesítményének optimalizálása érdekében, előnyt jelent.
A YouTube analitikával a következőket tekintheted meg:
- A legjobban teljesítő videók a nézettség, a nézési idő, a közönség és az elköteleződés tekintetében
- A célközönséged számára releváns tartalomtémák (úgy mint útmutatók, oktatóanyagok, vlogok, webináriumok)
- Hogyan befolyásolják a videó részletei, például az indexképek, a címek és a videó hossza a videó teljesítményét
A YouTube Analytics használata
Kezdjük a YouTube elemzések elérésének folyamatával. Hozzáférhetsz a YouTube Studio oldalán az asztali böngésződben vagy a mobilalkalmazással.
A YouTube Analytics elérése asztali számítógépen
A YouTube elemzőeszköz eléréséhez közvetlenül a studio.youtube.com webhelyről jelentkezhetsz be. Rákattinthatsz a profilod ikonjára is a YouTube fiókodban és kiválaszthatod a „YouTube Studio” lehetőséget.
A YouTube Studio irányítópultján kattints az „Analytics/Elemzések” lehetőségre. Ez áttekintést ad csatornád teljesítményéről. A „Speciális mód” vagy a „Továbbiak megtekintése” lehetőségre kattintva részletesebb YouTube csatorna elemzési információkat kaphatsz.
A YouTube Analytics elérése mobilon
Ha mobileszközön szeretnéd megtekinteni YouTube elemzéseidet, használnod kell a YouTube Studio alkalmazást. Töltsd le az alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból és jelentkezz be fiókodba. Máris láthatod az elemzéseket.
A YouTube Analytics általános jelentései
A YouTube elemző eszköze nagy és szinte mindenre kiterjed. Különféle mutatókat követ csatorna, tartalom és közönség szintjén. Ez egy kicsit megfélemlítheti a kezdőket. Ám a YouTube Analytics általános jelentései egyszerű módszert jelenthetnek a statisztikák széles skálájának feltárására.
Csatorna áttekintés
A csatorna áttekintő jelentés az első, amit a YouTube elemzési irányítópulton látsz. Ahogy a neve is sugallja, ez áttekintést ad YouTube csatornád elemzéséről az elmúlt 28 napban.
Az Áttekintés lapon a következő mutatókat tekintheted meg:
- Megtekintések: Ez azt mutatja, hogy a csatornád összesen mekkora nézettséget ért el.
- Nézési idő: Ez azt jeleníti meg, hogy az emberek összesen hány órát nézték a videóidat.
- Feliratkozók: Elárulja, hány új feliratkozót szerzett a csatorna az adott időszakban.
Valós idejű jelentés
Itt nincs meglepetés. Ez a jelentés a legutóbbi videóid megtekintéseinek becsült adatait mutatja, beleértve az emberek valós idejű megtekintését is. Ha gyakran teszel ki új videós tartalmakat, ez a jelentés tájékoztathat arról, ha valamelyik új videónál tapasztalható ugrás az elköteleződésben.
A valós idejű jelentés két grafikont jelenít meg: az egyik óráról órára, a másik pedig percről percre mutat adatokat. Mindkét grafikon a nézők helyi időzónájára vonatkozik.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/youtube-analytics/