2022. aug 04.

Milyen hosszú legyen Instagram képleírásod?

írta: Sáringer Viktória
Milyen hosszú legyen Instagram képleírásod?

phone-g829b975d8_1280.jpgAz Instagramon habár a vizualitás az elsődleges, de van lehetőség szöveget is közzétenni a fotók, videók alatt. Érdemes élni ezzel, mert ezeknek a mondatoknak nagyon fontos és hatékony szerepük van marketing szempontjából.

A szövegezés kontextust ad, információt ad át, aktivitásra ösztönöz. Mára már olyanná vált a képleírás, mint egy mikroblog, vagyis akár egész hosszú szövegeket is közzétehetünk. Összesen 2200 karakternyi helyünk van, amit sokan ki is használnak maximálisan.

Márkák és influencerek számára remek lehetőség ez a kapcsolatteremtésre követőikkel, az érdeklődőkkel.

Miért fontosak az Instagram-on a szövegezések?

A fotók és videók mindig is az első helyen állnak az Instagramon, de gyakran a leírás az, ami miatt kiemelkedő lesz a bejegyzés. A kép megragadja a figyelmet, a szöveg pedig megtartja azt.

Ennek az az oka, hogy az általad elmondott történet kontextust biztosít, személyesebbé teszi, és akár cselekvésre is ösztönözheti a követőket – például kattintsanak a bemutatkozásnál található linkre vagy írjanak kommentet.

A márkák és véleményvezérek számára a történetmesélést és a hitelességet támogató hosszabb lélegzetvételű írások nagyszerű eredményeket hozhatnak.

Természetesen az, hogy mit írsz a képaláírásba (beleértve azt is, hogy mennyit írsz), a megosztott tartalomtól, az követőktől és márkádtól függ.

Milyen hossz lesz eredményes 2022-ben?

Már hamarosan itt az év vége, így igyekszünk előre tekinteni és megjósolni, hogy milyen trendek várhatók majd az Újévben.

Az Instagramon 2021-ben az egyik legnagyobb trend az volt, hogy az alkotók és márkák kihasználták a hosszú szövegek erejét, hogy kapcsolatba léphessenek követőikkel – és várhatóan ez a tendencia 2022-ben is folytatódni fog.

De mennyire nő az Instagram-on megjelenő írások hossza? Nos, a Fohr kutatása szerint az írások átlagos hossza több mint kétszeresére nőtt 2016 óta.

2022-ben pedig azt jósoljuk, hogy hírcsatornáinkat még hosszabb szövegek töltik majd ki – hasonlóan a miniblogbejegyzésekhez.

Nézzünk egy példát!

Sarah Nicole Landry blogger rendkívül részletes szövegei gyakran 100 vagy több szóból állnak. A véleményvezér hatalmas megtérülést tapasztalt, miután elkezdett egyre részletesebb, értékesebb írásos tartalmakat közzétenni Instagram profilján. Összehasonlította, hogyan teljesítenek a rövid, frappáns leírással és a hosszú leírással rendelkező hasonló típusú posztjai és azt vette észre, hogy utóbbi esetében sokkal több aktivitást és megosztást tud elérni. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sarah Nicole Landry (@thebirdspapaya) által megosztott bejegyzés

Kinek lehet érdekes ez a tendencia?

Különösen a márkák számára jelenthet ez igazán nagyszerű lehetőséget a történetmesélésre, amely túlmutat a termékinformációkon, és sokkal erősebb kapcsolatot épít ki a közönséggel. A hosszabb írások általában nagyobb elköteleződést eredményeznek.

instagram-g7cabce5f7_1280.jpgTöbb szöveg = jobb eredmény?

A Later és Fohr tanulmánya az influencerek Instagram szövegeit vizsgálta. Megállapították, hogy minél több szöveget osztanak meg, annál jobb az elköteleződési arány. A magasabb elköteleződési arány nem csak azt jelenti, hogy a tartalom eléri a célközönséget és megmozgatja a követőket, hanem elősegíti a felfedezhetőséget is. Ennek az az oka, hogy ha az algoritmus érzékeli, hogy egy posztra sokan reagálnak, az emberek érdekesnek találják, akkor szívesebben mutatja meg több embernek, mintha mindenkit hidegen hagyna megosztásunk.

Minél nagyobb érdeklődést vált ki egy bejegyzés, annál valószínűbb, hogy megjelenik a Felfedezés oldalon vagy feljebb sorolják a követők hírfolyamában.

Hogyan kezdj bele?

A Fohr elemzése alapján érdemes azzal kezdeni, hogy a szöveg 70 szó körüli hosszát célozzuk meg. Ez elsőre soknak tűnhet, de ha sikerül elérni vele a kívánt eredményeket, akkor máris lelkesebben fogod megfogalmazni kifejezőbb, mélyebb szövegeidet.

Ez egy jó teszt is, mert amennyiben romlanak az eredmények, egyértelművé válik, hogy vagy nem jó irányból közelíted meg a szövegezést és nem jön át a téma a követőknek, vagy rajongóid szimplán nem vevők a hosszú szövegekre és neked mégis jobban teljesítenek a rövidebb szövegek. Ez teljesen célközönség függő, így a visszajelzések határozzák meg, hogyan tovább.

Forrás: https://later.com/blog/instagram-caption-length/

Szólj hozzá

tartalom szövegírás feed felmérés szöveg szöveghossz posztok marketing tippek szövegezés tartalomgyártás tartalommarketing Insta feed posztok