Milyen influencer marketing eszközökre van szükséged 2022-ben? II. rész
Cikkünk első részében átnéztük, mit is jelentenek az influencer marketinghez használható online eszközök, miért van ezekre szüksége márkádnak és hogy általánosságban véve, mire is kell figyeli, amikor a céljaidnak megfelelő szoftvert választasz. Ha még nem olvastad, klikk ide!
Ebben a cikkben összeállítottunk egy listát a legjobb influencer marketing eszközökről, amelyek segítségével elkezdheted Te is az együttműködéseket.
Vágjunk is bele!
Influencer marketing eszközök a közösségi meghallgatáshoz
A közösségi meghallgatás (social listening) nagyszerű módja annak, hogy potenciális véleményvezéreket találj a márkádhoz. Kövesd nyomon a beszélgetéseket, hogy azonosítsd azokat a befolyásos embereket, akik szeretik a márkádat, vagy jobb alternatívát kínálnak azoknak, akik elégedetlenek a versenytársaiddal.
Ez azért fontos, mert egyszerűbb egy olyan influencerrel együttműködni, aki már ismeri és kedveli a márkát, hiszen ilyenkor a véleményvezér esetében már megalapozott a hitelesség a közönség felé. Ugye, mennyivel jobban hangzik, ha egy közös munkát úgy harangoz be a véleményvezér, hogy évek óta használja a márkát, és végre van közös projekt is, mintha azt mondaná, még nem ismeri és most szerzi csupán első benyomásait. Persze utóbbival sincs gond, de érdemes kihasználni, ha találunk olyan influencert, aki a közös munkától és szponzorációtól függetlenül, őszintén is rajong márkánkért, termékünkért.
Ilyen célokra jó választás lehet a Sprout Social vagy a Brandwatch.
Influencer marketing eszközök az azonosításhoz
A márka megfelelő véleményvezéreinek azonosítása kulcsfontosságú a sikeres kampányok lefolytatásában. Egyes eszközök szűrőket és elköteleződési elemzéseket kínálnak több millió véleményvezér számára, ami megkönnyíti az azonosítási folyamatot. Így nem kell minden egyes szimpatikus influencernek magadnak utánajárni, kapsz egy átfogó képet a szoftverek segítségével. A CreatorIQ és Heepsy segíthet ebben.
Influencer marketing eszközök a tájékoztatáshoz
Nehéz lehet rávenni a véleményvezéreket, hogy válaszoljanak az e-mailjeidre. Márkák ezrei versengenek a figyelmükért, és a bemutatóidnak ki kell tűnniük. A véleményvezér eszközök segítségével automatizálhatod ezt a folyamatot, és személyre szabhatod üzeneteidet a válaszadási arány növelése érdekében.
A Pitchbox és NinjaOutreach kínál ilyen lehetőséget.
Influencer marketing eszközök a menedzsment számára
Az influencer kapcsolatok és kampányok kezelése gondot okozhat, különösen akkor, ha több alkotóval dolgozol együtt különböző platformokon. Az influencer marketing menedzsment szoftver segíthet röviden kiosztani a feladatokat, nyomon követni a kommunikációt, figyelni az előrehaladást, elemezni az eredményeket és így tovább.
Erre a célra választható az Influencity vagy az Upfluence is.
Marketplace influencer marketing eszközök
Ez ideális azon márkák számára, akik influencereket vagy már kész, csomagként megvásárolható szolgáltatásokat szeretnének vásárolni. Gyorsabb és költséghatékonyabb, ha van egy projekt a fejedben, és nem baj, ha nagyobb szabadságot kapnak az alkotók.
Alkotói szolgáltatások vásárlásához használhatod a Collabstr vagy Trend.io felületét. Itt a "hungary" vagy ehhez hasonló szűrőkre keresve a magyar véleményvezéreket is megtalálhatjuk. A másik jó opció, ha erre specializálódott közösségi média csoportokban kutatjuk fel a véleményvezéreket, akár a munka alapvető feltételeinek kiírásával is kérhetjük a jelentkezéseket.
Influencer marketing ügynökségek
Az influencer marketing ügynökségek menedzselt influencer marketing szolgáltatásokat kínálnak. Ezek a vállalatok jellemzően meglévő véleményvezér kapcsolatokkal rendelkeznek, és hozzáféréssel rendelkeznek az iparágvezető eszközökhöz. És bár drágábbak, a munka nagy részét átvállalják, Neked kevesebb feladatod lesz.
Használj Te is influencer marketing eszközöket az okos döntések meghozatalához és a kampányeredmények javításához!
Egy influencer marketing kampány lebonyolítása sok munkát igényel. A véleményvezérekhez kapcsolódó marketing eszközök segíthetnek abban, hogy energiádat és erőforrásaidat oda összpontosítsd, ahol igazán számít. Találd meg gyorsabban a megfelelő véleményvezéreket, automatizáld a tájékoztatási folyamatot, kezeld a kampányokat és a kifizetéseket, kövesd nyomon az előrehaladást és így tovább. Te is belevágsz?
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/influencer-marketing-tools/