Hirdetés – no de mégis milyen céllal?
A közösségi médiában úgy lehet a legjobb eredményeket elérni, ha összehangoljuk az organikus és fizetett tartalmakat. A hirdetések létrehozása és kezelése már magabiztos tudást igényel, hiszen itt már anyagiakról is szó van a márka renoméjának megőrzése és a konverzió szerzése mellett.
Legyen szó kampányszerű hirdetésekről vagy folyamatos, általános reklámokról, az egyik legelső és legfontosabb lépés az alapos és átfogó tervezés és a célok kitűzése. Ugyanis, ha csak úgy belevágunk és kész terv nélkül kezdünk hirdetni, nem számíthatunk nagy sikerre. Olyan ez, mintha egy nagy hálóval merítenénk a vízbe és reméljük, hogy sok halat fogunk. Lehet, hogy szerencsénk lesz és sikereket könyvelhetünk el, de lehet, hogy nagyot bukunk. Ennél sokkal jobb módszer, ha célzottan, megfontoltan igyekszünk elérni a célközönséget.
Ha tervet készítünk a legfontosabb kérdések:
- Kiket szeretnél elérni a hirdetésekkel?
- Milyen cél(ok) miatt hozod létre a hirdetéseket?
Egy tartalomtervező segíthet, hogy átláthatóan összeszedd a gondolataidat és így akár közösen is dolgozhattok a terveket, mert látjátok, ki mit tett hozzá az anyaghoz, kinek milyen ötlete van. Olyan szempontból is jó ez, ha minden egy helyen átnézhető, hogy le tudnak ellenőrizni a kollégák, ami még a legprofibbaknak is ajánlott a hibák kiküszöbölésére.
Mutatunk egy példát a tartalomtervező segédletre:
Először is kéréseket kell gyűjteni, majd ezeket átgondoltan megválaszolni.
Hogyan mutatnád be a vállalkozásodat?
Ha termékedet vagy szolgáltatásodat egy barátnak, potenciális ügyfélnek kéne bemutatnod, hogyan jellemeznéd? Különböző megszólítások, stílusok lehetnek szükségesek az egyes célcsoportok megszólítására.
Mitől lesz a TE vállalkozásod egyedi?
Hogyan tűnik ki a többi közül? Mivel vagy jobb, mint versenytársaid? Fontos ismerned a konkurencia erősségeit és gyengeségeit, hiszen a piac ismerete segít, hogy megtaláld, miben lehetsz/vagy jobb a többieknél, mi az, ami miatt hívogatóbb a te ajánlatod a potenciális vásárlóknak.
Kik az ügyfeleid?
Kiknek szeretnél értékesíteni, kiket akarsz megszólítani? Ki tartozik a célközönségedhez? Mi jellemzi az ideális ügyfelet? A pontos célközönség beazonosítása nem kis feladat, de mégis megkerülhetetlen. Ugyanis ha nem tudod, kinek akarsz eladni, akkor azt sem fogod tudni, hogyan szólítsd meg őket a legeredményesebben. Ha terméked elsősorban a 18-20 éveseknek szól, akkor a magázás, régies szóhasználat és az átfogó, 18-60 éves kor közötti célzás nem lesz célravezető, sőt.
A már körülírt célközönséged ismeretében hogyan motiválhatnád őket a vásárlásra?
Milyen érdeklődési köreik, demográfiai adataik, magatartásaik vannak? Mik a fájdalompontjaik? Fel kell mérned a célközönség igényeit, szükségleteit és fájdalom pontjait.
Mit szeretnél elmondani az embereknek a termékedről?
Mi teszi egyedivé a terméket/szolgáltatást? Hogyan tudja teljesíteni az ügyfelek igényeit, vágyait? Hogyan oldja meg a nehézségeiket? Határozd meg a fő pontokat, kifejezéseket, amik meghatározók és ezeket írd össze. A későbbiekben ezek a fogalmak segítenek majd a szövegezésben és a vizuális tartalom kiválasztásában is.
Mi a hirdetés célja?
Népszerűsíteni szeretnéd márkádat, követőket szereznél, egy új terméket mutatnál be vagy vásárlásra ösztönöznéd a célközönséget? Minden cél más-más módszert kíván, így fontos tisztán látni.
Légy Te is PROFI és készítsd el sikeres Facebook, Instagram vagy éppen TikTok hirdetéseid egyedül! Hirdetési workshopunk személyesen vagy online is elérhető, így a Neked kényelmes ütemben tanulhatod meg az aktuális hirdetési praktikákat. Mondj IGENT Te is!
Forrás: https://www.facebook.com/business/learn/lessons/business-advertising-on-facebook