Érdemes márkaként jelen lenni a BeReal felületén?
A BeReal napi aktív felhasználószáma eléri a 10 milliót, ami jól mutatja, hogy mennyire népszerű az újdonságnak számító közösségi média felület. Egy évvel ezelőtt ez a szám mindössze 10.000 volt, így a növekedés egyértelmű. Ismerd meg az alkalmazást és tudd meg, márkaként érdemes-e elgondolkodni a jelenléten!
BeReal
A felkapott alkalmazás minden nap véletlenszerű időpontban üzenetet küld az összes felhasználónak, amelyben arra kéri az embereket, hogy osszanak meg egy fotót arról, amit csinálnak. Mindezt ott és akkor. Egy 2 perces időkorlátot adnak a közzétételre, így nincs idő másra, mint kattintani a fotókat. Egyszerre készül kép a telefon első és hátsó kamerájával, így nem csak szelfit kell közzétennünk, de azt is meg kell mutatni, éppen hol vagyunk, milyen a környezetünk.
Az alkalmazásban nincsenek szűrők, filterek, szerkesztési vagy válogatási lehetőségek.
Miért lett hirtelen ilyen népszerű?
A BeReal nem idén jelent meg, mégis most válik egyre inkább népszerűvé, ami abból is látszik, hogy az igazán nagy platfomok (mint a TikTok, Instagram vagy Snapchat) mind igyekeznek hasonló funkciókat kidolgozni.
Érdekes megfigyelni az alkalmazás növekedését és a „valódi élet” megközelítésének népszerűségét, ami azt mutatja, hogy az embereknek elege lett a felhasználók irreális online ábrázolásából. Tökéletes testek, hófehér fogak, élénk színek, beállított termékek, szerkesztett háttér, átgondolt és megkomponált fotók – mindez gyönyörű és esztétikus, de nem a valóságot tükrözi.
A közösségi oldalakon általában egy személy életének kiemelt mozzanatait, legjobb pillanatait tekinthetjük meg. Szinte senki sem posztol rossz fotókat, kócos hajat, rendetlenséget, szomorúságot.
Ez negatív önértékeléshez és később a mentális egészség romlásához is vezethet. A hírességekkel és a cégekkel kezdődött a tökéletesség látszata, már azonban ez már egy általános trenddé nőtte ki magát és az idealizált valóság lett a norma a közösségi oldalak legtöbbjén.
Márkáknak milyen lehetőségeket rejt?
Egyes márkák kísérleteznek a BeReal-el, például a Chipotle, amely exkluzív promóciós kódok megosztására használja az alkalmazást.
A cég magyarázata szerint:
Amikor a Chipotle áprilisban csatlakozott a BeReal-hez (az egyik első nagy márka, amely ezt megtette), egy hétig újrafelhasználható promóciós kódokat osztott meg bejegyzéseiben. Az első 100 ember, aki használja a promóciót, ingyenes előételt kap. Ezeket a kódokat rendszeresen kevesebb mint egy perc alatt beváltották.
Ez persze lehet csupán az újdonság miatt, de érdekes felhasználása a formátumnak az elköteleződés javítására.
Talán a felhasználók nyitottak lesznek az ilyenekre, ha nem tolakodnak bele a promóciós posztok túlságosan a felhasználói élménybe. Mivel már a többi nagy platformon a csapból is reklám folyik, így a BeReal-en még ki lehet tűnni a tömegből és talán nem zavarja annyira a felhasználókat néhány hirdetés.
A felület jó módja lehet a kapcsolatépítésnek és akár új közönségek elérésének is. Mivel egyre populárisabb az app, egyre több márka figyel oda, és fontolgatja, hogy valamilyen módon konverziót szerezzen, a felület adottságait a lehető legjobban kihasználva.
Érdemes észben tartani, hogy a BeReal jelenleg nem engedélyezi a formális reklámozást, vagyis hirdetési lehetőség nincs. Azonban még a jövőben szóba jöhet ilyesmi, mivel az alkalmazás folyamatosan bővül, és egy fenntarthatóbb üzleti modell felépítésére törekszik.
Most hallottál először a BeReal-ről? Nem ismerős a Clubhouse, a Twith vagy a Stereo? Legújabb könyvünkben sorra vesszük az újgenerációs közösségi média felületeket és felkészítünk az ezután is érkező trendekre. Feladatokkal, esettanulmányokkal ki tudod alakítani jelenlétedet ezeken a közösségi média felületeken is, és a fiatal generáció pontos igényeit és kommunikációs stílusát is meg tudod ismerni. Tudj meg többet ITT!
Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/bereal-rises-to-10-million-daily-active-users/630449/
https://apps.apple.com/us/app/bereal-your-friends-for-real/id1459645446