Hogyan hozz létre erős márkastratégiát?
A vállalat márkastratégiája hosszú ideig leginkább a való élet tapasztalataira támaszkodott. Csak hogy példát is említsünk: a Target élénkpiros folyosói, a Best Buy logós pólóba öltözött munkatársak, Jimmy John roppant gyors szendvicsei – mind-mind egy nagyobb márka marketing stratégia létfontosságú részei, amelyek az üzletekbe érkező vásárlókon alapulnak.
Most, amikor az emberek a digitális csatornák felé fordulnak böngészéshez, információszerzéshez, vásárláshoz, értékeléshez és véleménykifejezéshez, a digitális márkastratégiák a marketing és kommunikációs szakemberek számára kiemelten fontossá váltak.
Szerencsére van egy hely, ahol mindkét csapat azonnal nagy hatást érhet el. Ez nem más, mint a közösségi média stratégiájuk.
A közönség elsősorban a közösségi médián keresztül ismeri meg a márkákat. A társadalmat és közösséget fókuszba helyező platformok megnyitják az ajtót a piaci részesedés és a vásárlói hűség növelése előtt.
Kezdjük az elejéről!
Mi az a márkastratégia?
A márkastratégia felvázolja, hogyan viszonyulsz a pozitív márkahírnév felépítéséhez és megőrzéséhez. Ezek a tervek elmagyarázzák, hogyan működik együtt több márkaelem a pozitív márkaérzékelés érdekében a különböző csatornákon keresztül.
Ez magában foglalja a következőket:
- A márka célja és értékei
- A márka hangja és márkaszemélyiség
- Vizuális tartalom
- A márka történetmesélése
Míg a márka marketing stratégiának minden csatornára érvényesnek kell lennie, a közösségi média lehet az, ahol életre kel az egész. Az emberek szórakoztatásért, információkért, támogatásért és egyebekért fordulnak a közösségi médiához. Egy jól dokumentált márkastratégia optimalizálhatja ezeket a pillanatokat, olyan élményeket teremtve, amelyek tartós kapcsolatokat építenek ki.
Ezek a kapcsolatok többet jelentenek, mint az azonnali gyors és egyszeri konverzió. Válság idején is erőteljes társadalmi tőkeforrásként szolgálhatnak.
Éppen ezért a márka marketing stratégia megalkotása a közösségi média marketingeseinek és a kommunikációs szakembereknek a közös feladata. Ha a két csapat együtt dolgozik, olyan stratégiát építhetnek fel, amely a jövőre nézve is védi a márkát.
Miért számít a stratégiai márkamenedzsment a közösségi oldalon?
A közösségi profilok olyanok, mint a márkastratégia bemutatóterme.
Minden új bejegyzés lehetőséget ad arra, hogy megerősítsd, ki és mi a legfontosabb a vállalkozásod számára. Az egyes bejegyzések is képesek befolyásolni a fogyasztók véleményét a márkáról.
Ezeket a hírnévépítő előnyöket nem csak a közösségi médiában való jelenléttel lehet megszerezni.
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a közösségi média jelenlétből és kommunikációból, átgondolt megközelítésre van szükséged a stratégiai márkamenedzsment három pilléréhez:
- A márka: A márka mögött meghúzódó hangnem és személyiség.
- Vizuális identitás: A kreatív design elemek, amelyek kiemelik a márkát.
- Elköteleződés: A követőkkel és potenciális rajongókkal való kapcsolatfelvétel módjai.
Ez a három pillér együtt dolgozik, hogy humanizálja a márkát, így az emberek közelebb érzik magukhoz a céget, és segít, hogy mélyebb kapcsolatokat alakíthass ki közönségeddel.
Jó időkben ezek a kapcsolatok aktív közönséghez vezethetnek, akik támogatják az új termékbevezetéseket, bejelentéseket és egyebeket. A márka szilárd hírneve abban is segíthet, hogy vállalkozásod ellenálljon a nehéz időknek. Erre pedig bizony készülni kell, mert mint ahogy a koronavírus is megmutatta, egyik napról a másikra hirtelen veszélybe kerülhet bármelyik cég.
De ez túlmutat azokon a válságokon, amelyekkel vállalkozásként szembesülhetsz. A 2022-es Sprout Social Index™ szerint a fogyasztók 71%-a szerint fontos, hogy a márkák felhívják a figyelmet és állást foglaljanak az érzékeny témákban is.
Az alaposan kidolgozott és felvázolt márkastratégia segíthet a márkáknak eligazodni új szerepükben a világ eseményeiben és kulturális pillanataiban.
Mi az a márkastratégiai keretrendszer?
Ha márkastratégia megvalósításáról van szó, minden a következetességen múlik. A következetesség nem bízható a véletlenre.
A márkastratégiai keretrendszer védőkorlátokat biztosít, amelyek segítenek az erős stratégia előnyeinek teljes kihasználásában. A márka adatainak dokumentálása egyetlen, egységes és megbízható referenciapontot adhat csapatodnak a döntéshozatalhoz.
Természetesen nem lehet megjósolni minden olyan márkaépítési döntést, amely az utadba kerül. Valójában a márkadokumentáció kézikönyvszerű megközelítése több kérdést hagyhat az embereknek, mint ahány választ ad. Ha ehelyett keretrendszert biztosítasz a kollégáknak, akkor vállalkozásod megfelelő alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy a megfelelő üzenettel megjelenjen a piacon.
Ez a keretrendszer az egész szervezetre vonatkozik, de kifejezetten meg kell erősítenie a következő stratégiákat:
- Vezetői kommunikáció
- Belső kommunikáció
- Public relations
- Közösségi média
A többcsatornás marketingstratégiának a megteremtése bizalmat ébreszt a célközönségben, ami pozitív hangulathoz vezet a vállalkozás körül.
Szeretnél többet tudni a közösségi média marketingről? Szakmailag elismert, sok éves tapasztalattal rendelkező oktatótól tanulnál, aki élő időben mutatja meg, mit és hogyan kell csinálni? KATTINTS!