2022. nov 05.

Hogyan értékesíts az Instagramon: Útmutató vállalkozások számára I.rész LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE

írta: Sáringer Viktória
Hogyan értékesíts az Instagramon: Útmutató vállalkozások számára I.rész LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE

pexels-andrea-piacquadio-11780360.jpgAz Instagramon történő értékesítés nem olyan egyszerű, mint termékfotókat közzétenni és várni a vásárlókat. Ha rajongóidat és követőidet tényleges ügyfelekké szeretnéd tenni, akkor stratégiára lesz szükséged. Most segítünk, miért és hogyan vágj bele az eladásra az Instagram felületén.

Miért érdemes a vállalkozásoknak termékeket eladni az Instagramon?

Nem vagy meggyőződve arról, hogy az Instagram a megfelelő felület számodra?

Ennek a három nyomós indoknak elegendő motivációnak kell lennie ahhoz, hogy elkezdd árulni a termékeket a platformon:

1. Az emberek az Instagramon ismernek meg, keresnek, fedeznek fel új termékeket

Mivel az Instagram egy vizuális médium, nem meglepő, hogy a vásárlók 70%-a a platformon kutat a termékek között. Az üzleti profil megléte jó első lépés, de szükség van akár egy boltra is, amelyet az emberek felkereshetnek, hogy tájékozódjanak a termékekről.

2. A fiatalabb fogyasztók elvárják, hogy jelen légy az Instagramon

Amikor a Z generáció marketingjéről van szó, fontos észben tartani, hogy a fiatalabb fogyasztók az Instagramra támaszkodnak, hogy felfedezzék a márkákat és kapcsolatba lépjenek velük. És a Te jelenléted (vagy annak hiánya) a felületen nagy hatással lehet a Z generációs vásárlási magatartására. Ha szeretnéd megszerezni ezen korosztály figyelmét és konverziót elérni, ki kell törnöd a megszokottból és a Facebook mellett más felületeken is jelen kell lenned!

3. Versenytársaid az Instagramon árulnak

Mivel több mint 200 millió vállalkozás van jelen az Instagramon, bölcs dolog feltételezni, hogy konkurenciáid már marketing tevékenységet folytatnak a platformon. Tehát ne késlekedj Te sem!

Az alapok

Az Instagramon történő értékesítés megkezdéséhez Instagram üzleti profillal kell rendelkezned. Személyes Instagram fiókod néhány lépésben üzleti Instagram fiókká alakíthatod. Ez azért is jó, mert több lehetőség nyílik meg vállalkozásod számára és rengeteg adathoz, elemzéshez hozzáférsz majd, melyek a személyes profiloknak nem elérhetők.

Mielőtt még utánjárnál, hogy számodra elérhető-e az Instagram bolt opciója, az első és legfontosabb feladat a hirdetési szabályzat átnézése. A Meta szigorú a hirdetések tekintetében és a nem tudás nem mentesít a lehetséges problémák és következmények alól. Így a hirdetési szabályzatot ismerni kell, amennyiben bármelyik Meta felületen értékesítenél fizetett hirdetések segítségével.

Létrehozhatsz boltot a Facebook és az Instagram felületén is.

Melyek az Instagramon történő értékesítés legjobb gyakorlatai?

A termékek Instagramon történő értékesítésében nincs mindenkire érvényes megközelítés. Ennek ellenére egyes stratégiák célravezetőbbek lehetnek, mint mások, attól függően, hogy ki a célközönséged és mivel foglalkozol, mit értékesítesz. Például teljesen más szempontok érvényesek a termékeket és a szolgáltatásokat árulókra, vagy akár az iparágak között is lehetnek nagy különbségek.

Most megosztunk pár alapvető gyakorlatot, amin mindenkinek érdemes elgondolkoznia és a saját cégére és célközönségére szabni.

Add el magad a Bemutatkozásnál!

Sokan nem tartják fontosnak, hogy a Bemutatkozásnál rendelkezésre álló pár karaktert kitöltsék. Ám ha valaki rámegy profilunkra, központi helyen látja majd nevünket, bemutatkozó szövegünket, a linket és a Highlight-okat. Tehát az első benyomásnak fontos része, hogy mi szerepel itt. Hashtag-ekkel és emojikkal is feldobhatjuk szövegünket, hogy még inkább odairányítsuk a figyelmet.

  • Ha van Instagram boltod, akkor érdemes lehet ezt is megemlíteni, vagy valamilyen call-to-action-t alkalmazni.
  • Találj ki egy hashtag-et márkádhoz, hogy a felhasználók által generált tartalmakat könnyedén átláthasd. Ezt is írd bele bemutatkozásodba.
  • Mindenképp egy olyan linket ossz meg, ami nyomonkövethető! Az átkattintásokat mérni kell. Ha több felületre is irányítanád az embereket, válaszd a linkösszesítő oldalakat (pl. Linktree).

Rendszeres posztolás

Az Instagram telített piac, és ha azt szeretnéd, hogy az emberek észrevegyék a márkádat, rendszeresen posztolnod kell.

No de mégis mit takar az, hogy rendszeresen? Ez is cégenként eltérő lehet és függ a célközönség aktivitásától is. A legjobb módszer, ha kitapasztalod, hol van az arany középút! Ne áraszd el a felhasználókat spamszerű tartalomesővel és ne is tűnj el hosszabb időszakokra.

Ne feledkezz meg az Instagram történetekről sem!

Ne csak a terméket áruld

Ez ellentmondásosnak tűnhet, de hallgass meg minket: az Instagramon történő értékesítés egyik leghatékonyabb stratégiája, ha nem az eladásra koncentrálunk.

Az emberek nem kedvelik a reklámokat és azt meg pláne nem, hogyha mást sem látnak egy cégtől, csak hogy vedd meg ezt vagy azt. Ez unalmassá válik, idegesíteni kezdi őket és inkább nem követnek minket. Épp emiatt lazítsd fel a posztokat más tartalmakkal is: például tippek, tanácsok, valamilyen érték átadása, idézetek, mémek – nagyon sok a lehetőség.

A mai vásárlók azt várják a márkáktól, hogy megmutassák személyiségüket.

Például a Suavecito Pomade rendszeresen tesz közzé fotókat termékeiről, de könnyed tartalmakat is szór a hírfolyamában, például mémeket és kutyafotókat.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Suavecito Pomade (@suavecitopomade) által megosztott bejegyzés

Te is szeretnél sikereket elérni az Instagram értékesítési lehetőségeivel? Tarts velünk cikkünk második részében, ahol további gyakorlati tippeket adunk, amik hozzásegítenek üzleti céljaid eléréséhez!

dsc_4171_v_1200kicsi.jpg

 

Hogy ne maradj le a folytatásról, kövesd be Facebook-oldalunkat ITT! 

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/selling-on-instagram/

Szólj hozzá

hirdetés reklám hirdetések online marketing értékesítés útmutató vállalkozás fogyasztók célközönség insta vállalkozóknak üzleti lehetőségek közösségi média marketing hogyan csináld üzleti célok értékesítés az instagramon