6 módszer, amivel az alkotók meghatározzák a márkastratégiákat
Manapság már a tartalomgyártók mindennaposak a közösségi felületeken. Sokat segíthetnek cégeknek is, hogy elérjék üzleti céljaikat. Ha megfelelő alkotókat választunk, akkor konverziót is elérhetünk.
Most bemutatunk 6 pontot, amivel az alkotók segíthetnek a cégeknek elérni üzleti céljaikat:
1. Nagyobb elköteleződés generálása
Az alkotók gyakran magasabb organikus elköteleződési arányt érnek el, mint a márkák. Ennek oka a hitelességük és az, hogy az emberek jobban tudnak azonosulni velük, mint a cégekkel, márkákkal.
Például, bár a Subway impozáns TikTok-jelenlétre tett szert, az alkotó, Ben Mofitt több mint 221 000 kedvelést és több mint 2300 megjegyzést gyűjtött össze a szendvicsgyártó cégről szóló videójával.
@benmofitt Ez mindig megfog �� #subway #fypシ ♬ Mmmmmm mmmmm - Ben Mofitt
Új partnerségek kialakításakor keress olyan alkotókat, akiknek jó elköteleződési aránya van, ez segít a mutatók magasabb szintre emelésében.
Íme a követők száma és az elköteleződési arányok, amelyekre figyelni kell, hogy az alkotói tartalom jelentős közönséghez jusson el:
2. Érj el új közönséget
A közösségi médiában mindenkinek van valami. Végtelen számú szubkultúrát találhatsz, amelyek összekapcsolják az embereket a közös érdeklődési körök és hobbik alapján. Ahhoz, hogy kapcsolatba léphess egy új közösséggel, alakíts ki alkotói partnerséget valakivel, akit már megbízható forrásnak tekintenek. Ha egy olyan személyt találsz, akit az adott szubkultúra elismer, már egy pozitív kezdést könyvelhetsz el.
3. A közösségek erősítése a közösségi média térben
A márkaközösség olyan emberekből áll, akik követik a márka összes tartalmát a közösségi oldalakon, megosztják termékeit, szolgáltatásait és tartalmait másokkal, és szívesen látják, amit a cég csinál.
Az alkotókkal együttműködve elmélyítheted és kiterjesztheted azt az érzelmi kapcsolatot, amelyet ezek az emberek éreznek a márkáddal.
A Sprout Social Creator Economy jelentése szerint: „A sikeres alkotók nem csak tartalmat adnak ki, hanem inspirálják a közösségeket. Összehozzák az embereket közös érdeklődési körök, hobbik és identitások köré.”
tips from a professional chef pic.twitter.com/4eU0Diwuei
— BuzzFeed Food (@BuzzFeedFood) September 23, 2022
A BuzzFeed Food Spotlight sorozatában például a szakácsokból lett alkotóktól kapnak főzési tippeket a felhasználók. A videók humanizálják a BuzzFeed márkáját, és megerősítik a kötelékeket közösségükben.
Keresd meg közösségednek szakértő alkotóit, akik segíthetnek összehozni márkáddal az embereket.
4. Növeld a bevételt
Az fogyasztók körülbelül 98%-a közösségi médiában létrejövő vásárlást tervez 2022-ben. A mai hozzáértő közösségi felhasználók azonban igényesek, és bizalmat kell kialakítaniuk egy márkával, mielőtt vásárolnának valamit.
Az alkotók könnyebben nyerik el a fogyasztók bizalmát, mint a márkák. Az alkotó őszinte véleménye erőteljes motiváció lehet a vásárlási döntések meghozatalakor, hiszen neki nincs oka valótlant állítani vagy jobb színben feltüntetni egy márkát, terméket. Ellenben egy márka sosem fogja kommunikálni a gyengeségeit, csak a pozitív dolgokat tárja fel. Az alkotók ugyan lehet, hogy mindkét oldalt megvizsgálják, de mégis hozzájárulnak a vásárlási döntéshez, mert mindenki tud mérlegelni az összes információ birtokában.
5. A márkaértékek népszerűsítése
Elengedhetetlen, hogy olyan alkotókkal dolgozz együtt, akik igazodnak a márkád értékeihez. A Sprout Social Index™ szerint a vállalati személyes értékekhez való igazodás 74%-kal fontosabb a fogyasztók számára, mint 2021-ben.
A fogyasztói preferenciákat minden tekintetben a közös értékek táplálják, beleértve az alkotókat is, akikkel együtt dolgozol. A Te értékeidet megtestesítő alkotókkal együttműködve hitelesebbé teheted márkád, és javíthatod imázsod is.
@relauren you heard me... a refillable candle! � use the link in my bio to learn more & take the fragrance quiz. use lauren15 to save 15%! #thenewwaytocandle #candleresponsibly #refill #sustainability ♬ Au Revoir - Sweet After Tears
A Notes egy újratölthető gyertyákkal foglalkozó cég, amely egy alkotóval, ReLaurennel együttműködve népszerűsítette gyertyáit. ReLauren a fenntarthatósági tartalomra specializálódott, és egyszerű tippeket ad az embereknek, hogy életük kevésbé legyen káros a bolygóra nézve. Ez a partnerség segít a Notes számára hitelessé válni a fenntarthatósági térben.
6. Változtasd meg a márkádról alkotott képet
Ha egy közösségi média válság kellős közepén találod magad, vagy negatív márkaimázs ellen küzdesz, igazítsd a márkádat azokhoz az alkotókhoz, akik képviselik azokat az értékeket, amelyeket megtestesíteni szeretnél. Ez különösen akkor hasznos, ha rebrand-et tervezel és új demográfiai csoportot próbálsz elérni, vagy fejlődni szeretnél, hogy megfelelj a mai fogyasztói elvárásoknak.
Például amikor a Victoria's Secret elindította a VS Collective-et, ügyeltek arra, hogy olyan alapító tagokat válasszanak, akik megkérdőjelezték az irreális szépségszabványokat. Ezek az alkotók, aktivisták, sportolók és előadók képviselték az „új Victoria’s Secretet”, a fehérneműcég frissített változatát.
Az alkotók jelentős szerepet játszhatnak abban, hogy megváltoztassák a márkáddal kapcsolatos közvéleményt. Te is tervezel a jövőben együttműködéseket?
Ha szeretnél mindent megtudni az influencerekről és az új generációs platformokról válaszd könyvünket vagy oktatásainkat!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/digital-content-creators/