2024. jan 24.

Mitől függ egy tartalomgyártó díjazása? – II.rész

írta: Sáringer Viktória
Mitől függ egy tartalomgyártó díjazása? – II.rész

blog_49.pngNeked van tipped, mennyit kereshetnek a véleményvezérek és tartalomgyártók? Ez általában nagy szórásban mozog és rengeteg tényezőtől függ, de most megpróbálunk az adatok segítségével utánajárni, mennyi is lehet ez a rejtélyes összeg.

A cikk előző részében ismertettük a felmérést, ami alapján ez a blogcikk is íródik, így ha még nem olvastad, érdemes átnézni ITT!

Első a partneri kapcsolat

Mielőtt egy márkával dolgoznának, az alkotók mindenekelőtt:

  • személyes érdeklődést mutatnak a márka iránt (76%),
  • igazodni szeretnének a márka termékéhez (73%)
  • és kapcsolódni szeretnének a márka értékeihez (67%).

Ezek mind nagyon fontos tényezők, hiszen ha valaki hiteles akar maradni és akár többszöri vagy hosszabb partneri kapcsolatot is felépítene, akkor nem szabad csak a fizetségre koncentrálni.

Extra bevételek

Többet kérhet el az alkotó, ha hozzájárul például, hogy a márka az alkotó tartalmát hirdetésekhez is felhasználja. Vannak, akik azért is többet számolnak, ha megosztják a cég linkjét a Bemutatkozásuknál vagy exkluzív tartalmakat készítenek.

A legfontosabb tényezők

bloghoza5.JPGBár számos tényezőt mérlegelnek a befolyásolók, mielőtt meghatározzák a pontos árat, de ezek a legfontosabb szempontok:

  • a tartalom formátuma (67%),
  • a munka és a szükséges erőforrások (66%),
  • valamint a tartalom létrehozására fordított idő (64%).

Ami nem olyan fontos a véleményvezérnek…

A spektrum másik végén az található, ami az influencereket a legkevésbé foglalkoztatja:

  • a márka elkötelezettségi aránya (38%),
  • a márka megtérülése (24%)
  • és a link elhelyezése a Bemutatkozásnál (21%).

Itt fontos kiemelni, hogy nem arra célzunk, hogy a véleményvezért nem érdekli, hogyan teljesít a márka a megosztott tartalom hatására, hanem arra, hogy az árképzésnél nem sokan veszik figyelembe, hogy alapvetően milyen eredményeket produkál egy márka az online térben. Tehát attól, hogy a márka kiváló vagy nagyon rossz elköteleződési arányt tudhat magáénak, a legtöbb esetben nem nagyon változik az ár.

Le a pontos beszabályozással!

Jó tanács a márkáknak, hogy az alkotók inkább a teljes kreatív autonómiát részesítik előnyben, mintsem a konkrét irányítást. Persze meg kell határozni pár alapvető feltételt és érdemes egy brief-et is kiküldeni az influencernek, de a túlzott szőrszálhasogatás már nem nyerő. A létrehozott tartalom is sokkal autentikusabb, ha a cégek egy kis szabad teret engednek a véleményvezérnek, hogy saját stílusára szabja a mondanivalót és a beállításokat.

Mik a célok?

A válaszadók csaknem fele (42%) főállású alkotóként szeretne megélni, míg 37% arra vágyik, hogy monetizálhassa a tartalmait, vagyis pénzt keressen velük. Fontos az alkotók számára, hogy együtt dolgozhassanak márkákkal és növeljék az elköteleződést.

Mivel az alkotók számára fontos a jövő és a további együttműködések (akár ugyanazzal a márkával, akár másik cégekkel), a legtöbben törekednek a hitelességre és az átláthatóságra. Ezek azok a tényezők, amik miatt a márkák kiválaszthatják őket a közös munkára.

A cikk harmadik részében megnézzük, milyen különbségek vannak a felületek kompenzációs arányai között. 

k4.JPGMég többet szeretnél tudni az influencer marketingről? Szerezd be legújabb könyvünket akár e-book formátumban és mélyedj el a témában! RÉSZLETEK ITT!

Forrás: Later, Creator Rates Report
https://later.com/training/creator-rates-report/

Szólj hozzá

marketing felmérés adatok eredmény alkotó díjazás véleményvezér közösségi média tartalomgyártó influencer influencer marketing influencer együttműködés