Mitől függ egy tartalomgyártó díjazása? – II.rész
Neked van tipped, mennyit kereshetnek a véleményvezérek és tartalomgyártók? Ez általában nagy szórásban mozog és rengeteg tényezőtől függ, de most megpróbálunk az adatok segítségével utánajárni, mennyi is lehet ez a rejtélyes összeg.
A cikk előző részében ismertettük a felmérést, ami alapján ez a blogcikk is íródik, így ha még nem olvastad, érdemes átnézni ITT!
Első a partneri kapcsolat
Mielőtt egy márkával dolgoznának, az alkotók mindenekelőtt:
- személyes érdeklődést mutatnak a márka iránt (76%),
- igazodni szeretnének a márka termékéhez (73%)
- és kapcsolódni szeretnének a márka értékeihez (67%).
Ezek mind nagyon fontos tényezők, hiszen ha valaki hiteles akar maradni és akár többszöri vagy hosszabb partneri kapcsolatot is felépítene, akkor nem szabad csak a fizetségre koncentrálni.
Extra bevételek
Többet kérhet el az alkotó, ha hozzájárul például, hogy a márka az alkotó tartalmát hirdetésekhez is felhasználja. Vannak, akik azért is többet számolnak, ha megosztják a cég linkjét a Bemutatkozásuknál vagy exkluzív tartalmakat készítenek.
A legfontosabb tényezők
Bár számos tényezőt mérlegelnek a befolyásolók, mielőtt meghatározzák a pontos árat, de ezek a legfontosabb szempontok:
- a tartalom formátuma (67%),
- a munka és a szükséges erőforrások (66%),
- valamint a tartalom létrehozására fordított idő (64%).
Ami nem olyan fontos a véleményvezérnek…
A spektrum másik végén az található, ami az influencereket a legkevésbé foglalkoztatja:
- a márka elkötelezettségi aránya (38%),
- a márka megtérülése (24%)
- és a link elhelyezése a Bemutatkozásnál (21%).
Itt fontos kiemelni, hogy nem arra célzunk, hogy a véleményvezért nem érdekli, hogyan teljesít a márka a megosztott tartalom hatására, hanem arra, hogy az árképzésnél nem sokan veszik figyelembe, hogy alapvetően milyen eredményeket produkál egy márka az online térben. Tehát attól, hogy a márka kiváló vagy nagyon rossz elköteleződési arányt tudhat magáénak, a legtöbb esetben nem nagyon változik az ár.
Le a pontos beszabályozással!
Jó tanács a márkáknak, hogy az alkotók inkább a teljes kreatív autonómiát részesítik előnyben, mintsem a konkrét irányítást. Persze meg kell határozni pár alapvető feltételt és érdemes egy brief-et is kiküldeni az influencernek, de a túlzott szőrszálhasogatás már nem nyerő. A létrehozott tartalom is sokkal autentikusabb, ha a cégek egy kis szabad teret engednek a véleményvezérnek, hogy saját stílusára szabja a mondanivalót és a beállításokat.
Mik a célok?
A válaszadók csaknem fele (42%) főállású alkotóként szeretne megélni, míg 37% arra vágyik, hogy monetizálhassa a tartalmait, vagyis pénzt keressen velük. Fontos az alkotók számára, hogy együtt dolgozhassanak márkákkal és növeljék az elköteleződést.
Mivel az alkotók számára fontos a jövő és a további együttműködések (akár ugyanazzal a márkával, akár másik cégekkel), a legtöbben törekednek a hitelességre és az átláthatóságra. Ezek azok a tényezők, amik miatt a márkák kiválaszthatják őket a közös munkára.
A cikk harmadik részében megnézzük, milyen különbségek vannak a felületek kompenzációs arányai között.
Még többet szeretnél tudni az influencer marketingről? Szerezd be legújabb könyvünket akár e-book formátumban és mélyedj el a témában! RÉSZLETEK ITT!
Forrás: Later, Creator Rates Report
https://later.com/training/creator-rates-report/