Mi várható az Instagramon 2023-ban?
Nyakunkon az új év és bizony ilyenkor hasznos visszanézni az elmúlt évre, stratégiánkra, a sikerekre és bukásokra, illetve az átfogó statisztikákra.
Az Instagram a WGSN-nel együttműködve felmérést végzett a Z generációs felhasználókkal az Egyesült Államokban. Összesen 1200 Z generációs fiatal vett részt a felmérésben, akiknek az életkora 16 és 24 év közé esett. A kutatást 2022. októberében végezték el, így igazán friss és aktuális eredményekkel lát el minket, amik segítenek átértékelni az idei évet és ötleteket adnak, hogyan vágjunk bele 2023-ba.
Lássuk is!
Újrahasznosítás és újrafelhasználás
2023-ban a Z generációsok a saját kezükbe veszik a divatot. A fenntarthatóság kulcskérdés ezen generáció számára. Az éghajlati aggodalmak növekedésével a fenntarthatóbb ruházati megoldások teret nyernek a fast fashion-nel szemben.
A takarékos Z generáció azt tervezi, hogy visszafogja magát a vásárlásban és inkább kreatívvá válik, így előtérbe kerülnek a DIY megoldások a ruhák kapcsán. A Z generációs fogyasztók nem mentesek a növekvő költségektől, és 2023-ban többen tervezik, hogy spórolni fognak ruházatukkal.
Cselekvés
2023-ban a Z generáció többsége vásárolni fog a számukra fontos ügyek támogatása érdekében. A korcsoport egy aktivista generáció.
Míg a Z generáció bizonyos része elég idős ahhoz, hogy szavazzon, a tinédzserek olyan platformokat használnak, mint az Instagram, hogy a pénztárcájukkal is kifejezzék álláspontjaikat. Ugyanis nagyon nem mindegy számukra, hogy milyen cégeket és ügyeket támogatnak. Ezen pedig a márkáknak érdemes elgondolkozni. Egyes márkák tartózkodnak attól, hogy állást foglaljanak a fontos ügyek mellett és cselekedjenek a globális problémák megoldására, ám a fiatalok ezt már szinte elvárják.
A Z generáció tagjainak általában erős politikai nézetei vannak. Ahogy egyre több amerikai fiatal éri el a szavazati korhatárt, egyre nagyobb láthatóságra és aktivizmusra számíthatunk. 2022-ben Maxwell Frost lett az első Z generációs politikus, akit beválasztottak az Egyesült Államok Kongresszusába.
A fogyatékkal élők érdekképviselete a Z generáció egyik vezető problémája. Épp emiatt ebből a csoportból nagyon sokan követnek szívesen valamilyen fogyatékkal rendelkező influencert, hogy ezzel is támogassák őket.
Klíma és kifejező szépség
A Z generáció számára a smink- és szépségápolási termékek az önkifejezés egyik formáját jelentik. Valószínűleg több fiatal fogyasztó használ sminket személyiségének kifejezésére, mint a szépségérzet fokozására. Ezek alapján várható, hogy a Z generáció kísérletező és kifejező sminket viseljen.
Az éghajlatváltozás hatásai arra késztetik a korosztály vásárlóit, hogy védő, bőrápoló és szépségápolási termékeket is vásároljanak.
3-ból 2 Z generációs vásárló tervez olyan bőrápoló vagy szépségápolási terméket vásárolni, amelyek védenek a szélsőséges időjárástól és a napsütéstől. Az olyan problémák, mint a növekvő légszennyezettség és az intenzív UV-sugárzás ösztönzik a klímaálló termékek iránti keresletet.
Metaverzum
A metaverzumban a Z generáció új világokat építhet fel, és elvárják, hogy a digitális terekben kifejezhessék egyéniségüket. Például a Z generációs felhasználók 67%-a úgy érzi, hogy az avataroknak jobban tükrözniük kellene a különböző testtípusokat, ruházatot és bőrtónusokat a következő évben.
A virtuális influencerek valódi inspirációt kínálnak. Itt olvashatsz róluk többet!
A Z generációs közösségi média felhasználók több mint fele azt tervezi, hogy 2023-ban digitális avataroktól vagy influencerektől merítsen divat- vagy szépségápolási ihletet. A generáció számára a mesterséges intelligencia szépsége és divatja továbbra is érdekfeszítő.
A pénzügyi reneszánsz
A Z generáció közel kétharmada azt tervezi, hogy 2023-ban a közösségi médiát használja pénzszerzésre. A tartalomkészítés nem csak a teljes munkaidőben dolgozó alkotóknak szól.
A 16 és 24 közötti közösségi média felhasználók 64%-a tervez bevételt szerezni egy projektből az újévben. A pénzügyi ismeretek a Z generáció kiemelt készségei közé tartoznak. Ráadásul ez a korcsoport a kezdeményezőkészségről ismert, a pénzügyi ismeretek pedig a siker felgyorsításának biztos módját jelenthetik.
A Z generáció több mint 85%-a új készség elsajátítását tervezi 2023-ban, és minden negyedik tinédzser korú közösségi média felhasználó szeretné fejleszteni pénzügyi készségeit.
Az Instagramon a tinédzserek szenvedélyprojektjeiket jövedelmezővé varázsolják. Míg a Z generáció jelentős része abban reménykedik, hogy bevételt szerezhet az Instagramon, az alkotók csaknem fele azt állítja, hogy önkifejezésre és szórakozásra készíti a tartalmakat.
Kultúra és ízek
A Z generációs közösségi média felhasználók 68%-a szívesen kipróbálná egy másik kultúra ételeit, miután felfedezte azt az interneten. Az alkotók és a virálissá váló ételközpontú tartalmak révén a fiatalok az Instagram segítségével nyitnak más kulináris kultúrák felé.
Alkotói trendek
A személyes élmények közösséget teremtenek az alkotók és a Z generációs rajongók között. A Z generációs felhasználók közel harmada várja a személyes élményeket – például az alkotói találkozókat – kedvenc influencereivel.
Várható, hogy 2023-ban a vegyes média fogja uralni a tartalomkészítést. A Z generáció pedig azt várja, hogy kedvenc influencereik a média új formái felé forduljanak. Például a korcsoporthoz tartozó követők több mint 40%-a szeretne podcasteket hallani kedvenc közösségi média alkotóitól 2023-ban.
A Rave ideje
2023 a rave éve lesz. Ez a pillanatban való tartózkodásról, az újrakapcsolódásról és az elengedésről szól, a Z generáció pedig készen áll a rave-re 2023-ban.
A zenei események a fiatalok kedvencei közé tartoznak: a Z generációs közösségi média használók 68%-a azt tervezi, hogy 2023-ban legalább egy rave-en szeretnének részt venni.
A felmérésben a Z generációs válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy 2023-ban nem angolul beszélő előadókat is tervez hallgatni. Az olyan műfajok, mint a KPOP és a latinx zene továbbra is kulturális változatosságot biztosítanak.
Mi az, ami kifejezetten fontos lesz 2023-ban?
- A privát üzenetekben rejlik a kulcs!
A Z generáció online töri meg a jeget. A Z generációs közösségi média felhasználók több mint fele jobban érzi magát, ha online és szöveges üzeneteken keresztül kommunikál, mint személyesen. Sokan nem szeretnek telefonálni és macerásnak tartják az e-mail-ezést, így a legegyszerűbb megoldást keresik: ez pedig egy privát üzenet küldése az adott felületen, ahol követik a márkát, akár az Instagram-on.
- Új szerepet tölt majd be az Instagram
Várhatóan az újévben az Instagram társkereső funkciót is be fog tölteni. Ez a platform remek az ismerkedéshez és kapcsolatépítéshez is. Ez sokkal átláthatóbb és őszintébb kapcsolatfelvételt kínál, mint az oldalra húzós randi appok. Ami jó hír a márkáknak, hogy ez még több felhasználót vonzhat a felületre.
- Mémekkel a sikerért
Amikor arról kérdezték a Z generációs felhasználókat, hogy küldte-e már mémet üzenetként, akkor majdnem a válaszadók fele igennel válaszolt. Sőt, már akár mémek is vannak arról, hogy a jó barátok mémküldözgetéssel tartják a kapcsolatot sok esetben. Cégek is alkalmazhatják, hogy kicsit lazábbra vegyél a kommunikációjukat.
- Merülj el az asztrológiában!
A Z generációt foglalkoztatja az asztrológia és a horoszkópok. Érdekesség, hogy a megkérdezett Z generációs közösségi média felhasználók csaknem fele nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy randevúznának-e valakivel, akinek nem kompatibilis az asztrológiai táblázata. Ugye, hogy ez milyen fontos és meghatározó szerepet tölt be a fiatalok számára? Emiatt érdemes lehet beépíteni a céges kommunikációba is.
Hasznosan töltenéd az év végi pihenést vagy az új évet egy kis tanulással kezdenéd? Legújabb könyvünk bevezet a legújabb közösségi platformok világába, amelyek napjaink trendjeit formálják! Ha nem szeretnél lemaradni, kattints!
Forrás: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-trends-2023