2024. jan 22.

Tudtad? A Facebookon van a legtöbb közösségi kereskedelmi vásárló!

írta: Sáringer Viktória
Tudtad? A Facebookon van a legtöbb közösségi kereskedelmi vásárló!

blog_2.pngManapság már nehéz lépést tartani és kiigazodni a közösségi média világában. Rengeteg platform, különböző célközönségek, eltérő tartalomelvárások, marketingstratégiák… Most egy kicsit jobban belemélyedünk a hazánkban egyik legnépszerűbb közösségi média felület, a Facebook statisztikai adataiba. Sorra veszünk néhány szempontot, amit marketingesként vagy márkaként érdemes tudnunk a felületről. A Facebook-on való jelenlét minden cégnek ajánlott, így mielőtt elveszünk a közösségi hálók rengetegében, ismerjük ki ezt a közösségi oldalt és alakítsunk ki itt megfontolt, tervezett jelenlétet.

Kezdjük is!

Naponta több mint 500 millió ember használja a történeteket

A Facebook belső adatai szerint naponta félmilliárd ember használja a Facebook Storiest. Ez a platform ezen szolgáltatásának népszerűségét egyértelműen megmutatja, és hasznos eszközzé teszi a márkák számára a közönség bevonására. Ha még nem vágtál bele a történetek készítésébe, érdemes lehet! Ugyanis ezeknek nem csak Facebook-on, de Instagram-on is hasznát veheted. Amennyiben videós sztorikat készítesz, úgy a TikTok és a YouTube Shorts is egy jó lehetőség a tartalom újrafelhasználására.

A Facebook Messenger több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik

Legalább 1 milliárd ember használja a Facebook Messengert. És ez miért fontos egy márkának? Nem csupán azért, mert ügyfélszolgálati célokra használhatod a Facebook adta lehetőségeket, de bizony hirdetni is lehet a Messengeren, amivel így nagy közönséget érhetsz el.

Előnyben a rövid formátumú videók

Az algoritmusok előnyben részesítik ezt a formátumot, így ilyen típusú tartalmak segíthetnek a láthatóság és az elkötelezettség növelésében. A márkák nem engedhetik meg maguknak, hogy ezt a rövid formátumú videós tartalmat háttérbe szorítsák.

Jelen van közönséged a Facebook-on?

Kíváncsi vagy, hogy a megfelelő közönséget éred-e el a Facebook-on? Mi van akkor, ha a megcélzott demográfiai csoport nincs is a platformon? Máris elárulunk néhány Facebook statisztikát, amelyekből megtudhatod a platform demográfiai adatait!

A 25-34 év közötti felhasználók képviselik a Facebook legnagyobb közönségét

Annak ellenére, hogy a platform látszólag „régebbi” hálózatként ismert, az Egyesült Államokban a Facebook felhasználók 23,7%-a 25 és 34 év közötti. Ráadásul a platformot nagyobb arányban használják a 44 év alattiak.

screen-shot-2023-02-07-at-5_29_43-pm.png

A tinik körében a használat meredeken csökkent

Azt fontos észben tartani, hogy a platform népszerűsége a tizenévesek körében jelentősen visszaesett. 2022-ben csak a tinédzserek 32%-a használta a Facebook-ot. Ez meredek csökkenést jelent ahhoz a 71%-hoz képest, akik 2014 és 2015 között használták a platformot. Így a fiatalabb korosztály célzásakor érdemes lehet másik felületeken (is) próbálkozni.

screen-shot-2023-02-07-at-5_36_09-pm.png

A Facebooknak több férfi felhasználója van, mint nő

A Facebook jelenleg csak férfiakra és nőkre korlátozza a jelentéstételt. Az adatok alapján pedig a platformon magasabb a férfi felhasználók aránya (56,6%), mint a női felhasználóké (43,4%).

Indiában a legnagyobb a Facebook közönség

Míg a Facebook-ot jelentős mértékben használják a különböző országokban, Indiában van a legtöbb felhasználó. A legfrissebb jelentések szerint 329,65 millió Facebook felhasználó van Indiában. Ezután az Egyesült Államok következik 179,65 millió felhasználóval. Ezeknek az adatoknak a fényében fenntartásokkal kell kezelni az átfogó statisztikákat, összesen hány felhasználó van a felületen és hány embert érhetünk el tartalmainkkal, hirdetéseinkkel.

A Facebookon van a legtöbb közösségi kereskedelmi vásárló

Az eMarketer szerint a Facebook büszkélkedhet a legtöbb közösségi kereskedelmi vásárlóval. Itt a közösségi média kereskedelem vásárlói azokat a 14 év feletti felhasználókat jelentik, akik legalább egyszer vásároltak már a platformon. 2023-ra az Egyesült Államokban a közösségi kereskedelemben vásárlóknak száma várhatóan 65,7%-re nő.

Online vásárláskor az amerikai fogyasztók 19%-a a Facebookon kezdi el a keresést

Ugyanez a jelentés megállapította, hogy egyes amerikai fogyasztók a közösségi médiában való kereséssel kezdik online vásárlási útjukat. A YouTube mellett a Facebook a második legnépszerűbb közösségi média platform, amelyet online vásárláskor keresésre használnak. Tehát a megfelelő Facebook eszközök és marketingstratégia segíthet a vásárlások számának növelésében a platformon keresztül.

Hogyan befolyásolják ezek a Facebook statisztikák a közösségi média stratégiádat?

Ezek a kulcsfontosságú Facebook statisztikák némi képet adnak arról, hogy a platform jelenleg hol tart a közösségi média területén. Mint ilyen, ezeket felhasználhatod stratégiád felülvizsgálatára és fejlesztésére. A statisztikai adatok rávilágíthatnak, mire érdemes prioritást fektetni, mi szorul inkább háttérbe, hol a legaktívabb a célközönség és így tovább. Természetesen a fontos döntésekhez saját Facebook adataidat és statisztikáidat is át kell nézni és figyelembe kell venni.

Csökken a Facebook aktivitás?

Tapasztalhatunk csökkenést az elérésben és az aktivitásban, ami mögött sok ok állhat az algoritmustól kezdve a hibás stratégiáig. Így mindenképp utána kell járni, mi az, ami beválik és jó eredményeket produkál és mi az, amivel nem értünk el sikereket. Kísérletezéssel, teszteléssel és tapasztalatszerzéssel folyamatosan alkalmazkodhatunk a mindig változó felület elvárásaihoz és a közönség igényeihez, így relevánsak tudunk maradni.

A Facebook továbbra is egy fontos közösségi platform?

A Facebook továbbra is a legnagyobb közösségi média platform, aminek továbbra is növekszik a havi aktív felhasználó száma. Mint ilyen, továbbra is rendkívül releváns platform a márkák értékesítéséhez.

Mi várható a Facebookon 2023-ban?

melinda_2.PNG2023-ban valószínűleg látni fogjuk, hogy a Facebook még újabb opciókat vezet be és bizony a változások várhatóan idén sem fognak elmaradni. Már most kénytelen mindenki megbarátkozni az új oldalélménnyel és a Creator Studio megszüntetésével, a Business Suite térnyerésével és ezáltal a megváltozott menedzselési felülettel. Ha Neked is nehézséget okoz, hogy megfejtsd az újításokat, tarts velünk Facebook worksop-unkon, ahol előben megmutatjuk, mit, hol és hogyan állíthatsz be, így garantáltan menni fog később egyedül is!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/

Szólj hozzá

statisztika stratégia ötletek adatok tippek tanácsok fogyasztók demográfia aktivitás közösségi média így csináld stratégiakészítés