Mit posztolj az Insta történetekhez? Segítünk! - PÉLDÁKKAL I. rész
Manapság már szinte mindenki ismeri a történeteket: ezek 24 óráig elérhető, általában álló helyzetű, rövid tartalmak. Használhatjuk őket a Facebook-on, Instagramon, LinkedIn-en vagy a YouTube-on. Márkaként is érdemes sztorikat megosztani, mert bizony vannak felhasználók, akik már meg sem nézik a feed-et, csak a történeteket pörgetik át.
Most ötleteket gyűjtöttünk, milyen Instagram történetekkel érhetsz el sikereket!
Miért érdemes sztorikat használni?
Csak hogy pár fontos okot említsünk:
- kapcsolatba léphetsz közönségeddel,
- megmutathatod kreativitásod és márkád személyiségét,
- vannak interaktív lehetőségek és
- olyan felhasználókhoz is eljuthatsz, akik csak a sztorikat használják.
A SproutSocial egy Twitter szavazásán a válaszadók több mint 33%-a nyilatkozott úgy, hogy hetente ötször használja az Instagram sztorikat.
No de mégis mit posztoljak?
A lehetőségek tárháza igazából végtelen – talán ezért is olyan nehéz egy konkrét ötletet megfogalmazni, mert sokszor elveszünk az inspirációk tengerében.
De azért vannak alapelvek, amire érdemes figyelni. Egy nemrégiben készült LinkedIn közvélemény kutatásban a válaszadók 52%-a nyilatkozott úgy, hogy a Stories segítségével más tartalmat, linkeket oszt meg, és kapcsolatba lép közönségével. A kulcs az elkötelezettség ösztönzése. Csakúgy, mint a hírfolyamon belüli bejegyzéseknél, az elkötelezettség számít a történetek rangsorolásakor is. Vagyis ha aktivitásra tudjuk ösztönözni közönségünket, akkor bizony könnyen lehet, hogy mi kerülünk az elsők közé a történeteknél.
Mindig vannak tippek és trükkök, amelyek segítségével fokozhatjuk az elköteleződést, például matricák használata és akár napi többszöri megosztás. De végső soron a kulcs az, hogy olyan tartalmat hozzunk létre, amellyel a közönség szívesen foglalkozik.
Merüljünk is el néhány történet ötletben!
Instagram sztori ötletek vállalkozások számára
Hozz létre egy „ezt vagy azt” szavazást!
Ez egy egyszerű, interaktív módszer az elköteleződés növelésére. Az emberek nem csak szeretik kifejezni saját véleményüket, de arra is kíváncsiak, hogy mások vajon mit gondolnak. Így dupla esélyünk van, hogy részt vesznek egy ilyen szavazáson.
Ezek a történetek általában tartalmaznak egy szavazásmatricát, így a nézők „ez” vagy „az” mellett szavazhatnak. A végtelen számú felhasználási módnak köszönhetően pedig mindig vihetünk egy kis frissességet és csavart ebbe az ötletbe.
Akár termékkutatáshoz is használhatjuk őket. A Rawson ruházati cég például ezt a formátumot használta az ügyfelek preferenciáinak jobb megértésére.
Kedvezmény népszerűsítése matricákkal
A történetek az egyik legjobb hely a korlátozott idejű kedvezmények népszerűsítésére, hiszen maga a sztori is csak átmenetileg, adott ideig érhető el. Ossz meg egy kreatív sztorit egy kedvezménnyel Insta követőidnek, akik különlegesnek érezhetik magukat az exkluzív akció miatt!
Még jobb, ha ezt párosítod egy linkkel, amely közvetlenül a termékekhez viszi a követőket. Tehát: akció, cselekvésre ösztönzés és link – ezzel a hármassal biztos a sikered!
Profi tipp: Ha UTM-kódokat használsz a Story-matricák hivatkozásaiban, nyomon is követheted a kattintásokat. Ez pedig egy nagy visszajelzés lehet arról, hogy mennyire valós az Insta történetekből érkező konverzió.
Termékbevezetés visszaszámlálással
Szeretnéd fokozni az izgalmat és egy kis felhajtást generálni a hamarosan érkező bejelentésedhez vagy egy új termék bejelentéséhez?
A visszaszámlálás matricája remek lehetőség! Ezzel akár értesítést is kérhetnek a követők, így ha például a számláló lejártakor indul a webshopodban az akció vagy akkor jelenik meg a termék, egyből értesítést kapnak majd erről és már mehetnek is vásárolni.
A chicagói Lost Girls Vintage márka egy visszaszámlálót készített ünnepi ruhaüzletének népszerűsítésére – ez különösen csábító egy exkluzív, korlátozott számú készlettel rendelkező cég számára, ahol gyorsan kell vásárolni az érdeklődőknek.
Oszd meg blogod vagy cikked tartalmát!
Van már linked a Bemutatkozásnál? Remek. No, de nem biztos, hogy mindenki ár fog klikkelni, főleg, ha nem tudják, hogy valami újdonságot is találhatnak az elhelyezett weboldalon. Az Instagramon kívül, más weboldalakon megjelent tartalmak népszerűsítésére remekül használható a sztoriknál elhelyezhető link matrica.
A link matrica segítségével blogbejegyzésekre, cikkekre, webshopra és sok másra hivatkozhatsz a történetedben.
A Figo nevű cég például kiemelt figyelmet szentel a történeteknek, a blogjukra mutató linkekkel. Ez különösen hasznos a hosszú formátumú tartalomra támaszkodó márkák számára, például a médiavállalatok számára.
Profi tipp: Hozz létre egy történetet, amelyben felteszel egy érdekes kérdést. Ezzel felkelted az érdeklődést. Ígérj választ a hivatkozás gombon, majd ha erre ráklikkelnek, irányítsd át őket a blogcikkedre, amiből megtudják a kérdésre a választ!
Tartalmak kiemelése matricákkal
A matrica kifejezés sokféle dolgot jelenthet az Instagramon – az interaktív szavazásoktól, kvízektől és kérdésdobozoktól a felkapott ünnepi GIF-ekig.
Itt és most konkrétan az aranyos grafikus matricákról beszélünk, mint amilyen az alábbi SproutsSocial történetben is található.
Ezek segítségével hangsúlyt adhatunk egy-egy tartalomnak. Vagy azt is kifejezhetjük, milyen cselekvést várunk el - például kattintást a megosztott posztra.
Te is belevágsz az Instagram történetek készítésébe?
A cikkben felsorolt ötletek mind egyszerűek és személyre szabhatók, így ha inspirációként tekintesz rájuk, remek egyedi és izgalmas történeket hozhatsz létre márkád számára.
Mindig érdemes áttekinteni az Instagram matricáinak sorát, mert időnként megjelennek újabb lehetőségek, amik még inkább hozzásegítenek a kreatív és interaktív sztorik megalkotásához.
Szerinted melyik a leghasznosabb matrica, amit az Instagram kínál?
Ha szeretnél profi lenni az Instagram kezelésében, tarts velünk kurzusainkon! ITT tudod átnézni oktatásainkat!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-story-ideas/