2023. jan 05.

Hogyan működik valójában az Instagram algoritmusa? II. rész

írta: K.Klarissza
Hogyan működik valójában az Instagram algoritmusa?  II. rész

pexels-cottonbro-studio-5053851.jpgAz Instagram folyamatosan módosítja az algoritmusokat, hogy a legjobb élményt nyújthassa az alkalmazások felhasználóinak szerte a világon.

A blogcikk első részében végig mentünk azokon a változásokon, melyek 2022-ben történtek az Instagram algoritmusával, majd megnéztük, hogyan működik az algoritmus a hírfolyambejegyzéseknél és mi alapján történik a posztok rangsorolása. Ha lemaradtál erről a részről, kattints ide!

Most pedig folytassuk a sort a Reels és Story tartalmak, valamint a Felfedzés oldal algoritmusával.

Mely elköteleződések a legfontosabbak az Instagram algoritmus szempontjából?

Az elkötelezettség kulcsfontosságú, különösen, ha az Instagram algoritmusáról van szó, mely figyelembe veszi, hogy egy felhasználó mekkora valószínűséggel kommentel, kedvel egy bejegyzést, mennyi időt tölt el a megnézésével/elolvasásával és/vagy koppint az adott profilra.

Ezt szem előtt tartva, amikor a bejegyzés média elemét és szöveges részét tervezed, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Valószínűleg kedvelik vagy kommentelik majd ezt a bejegyzést?
  • Ez egy olyan bejegyzés, amelyet valaki elment és visszatér majd hozzá?
  • Tartalmaz ez a bejegyzés olyan CTA-t (például „Kattints a bioban lévő linkre!”), amely arra kér valakit, hogy koppintson a felhazsnáló profiljára?

Az ilyen típusú elköteleződést ösztönző tartalom létrehozása segíthet „feltörni” az Instagram algoritmusát.

Hogyan működik az Instagram Reels algoritmusa 2022-ben?

Az Instagram Reels algoritmus „hackelésének” ismerete óriási előnyt jelenthet bárki számára, aki az Instagramon szeretne fejlődni.

Hasonlóan a feed hírfolyam bejegyzéseihez, az Instagram aszerint helyezi előtérbe a Reels tartalmakat, hogy szerinte a megtekintő a poszt láttán nagy valószínűséggel milyen interakcióba fog lépni, ehhez pedig egy sor azonosítót használ.

Az Instagram szerint a márkáknak és az alkotóknak szórakoztató, inspiráló és/vagy kísérletező Reels tartalmakat kell létrehozniuk és olyan kreatív eszközöket kell használniuk, mint a szöveg, a kameraeffektusok vagy a különféle szűrők.

Kerüljük az alacsony felbontású, túl homályos, máshol megosztott vagy láthatóan egy másik alkalmazásból újrahasznosított Instagram Reels-ek közzétételét!  Az ilyen típusú tartalmak kisebb valószínűséggel jelennek meg a felhasználók számára. Így ehelyett azt javasoljuk, oszd meg Instagram Reels tartalmaidat a hírfolyamban, használj hashtageket a felfedezhetőség javítása érdekében és adj hozzájuk feliratokat is, hogy tartalmaid könnyebben hozzáférhetőek legyenek.

Hogyan működik az Instagram Story algoritmusa 2022-ben?

Az Instagram Story algoritmus általában a leggyakrabban használt fiókok tartalmát részesíti előnyben, nem pedig egy történet konkrét tartalmát.

Rövid élettartamuk miatt az időszerűség kevésbé fontos a történetek esetében, de kismértékben befolyásolhatja a rangsorolást, ha egy történet eléri a 10+ órát.

Ezt szem előtt tartva érdemes rendszeresen megosztani az elköteleződést ösztönző Instagram-történeteket – a szavazás, a kérdés és a különféle matricák mind nagyszerű módok az interakciók ösztönzésére.

Hogyan működik az Instagram Felfedezés algoritmusa 2022-ben?

Az Instagram Felfedezés oldala olyan tartalmakat jelenít meg, amelyről az algoritmus úgy gondolja, hogy az a tartalom a felhasználót a korábbi interakciói alapján leginkább érdekelni fogja.

Míg az Instagram főoldali hírcsatornája főként a már követett fiókokból származó tartalmakból áll, a Felfedezés hírfolyam szinte teljes egészében új fiókokból származó tartalmakat kínál.

Az Instagram szerint a Felfedezés tartalmainál a legfontosabb tényezőknek a kedvelések, a mentések és a megosztások számítanak. A Felfedezés oldal folyamatosan fejlődik, folyamatosan új témakategóriákat és speciális keresési funkciókat vezetnek be. Például most már kulcsszavak és hashtagek alapján is kereshetünk benne. Itt az algoritmus lényegében a leginkább releváns tartalmat próbálja megmutatni a felhasználók számára. 

1_2_2.png

Láthatod, hogy az algoritmusok működése egy nagyon összetett folyamat, de általánosságban elmondható, hogy az algoritmusok a rendszeres posztolást és az eredeti, kreatív, valamint az interaktivitást kiváltó posztokat és oldalakat priorizálják.

melinda_2.PNGKezdő vagy a közösségi médiában, vagy úgy érzed, lehetne többet is kihozni az oldalaidból? Gyere és lépésről-lépésre végignézünk mindent közösen!

Forrás:

https://later.com/blog/how-instagram-algorithm-works/

Szólj hozzá

feed story inspiráció ötletek algoritmus 2023 insta 2022 közösségi média posztolás hogyan csináld