Mit posztolj az Insta történetekhez? Segítünk! - PÉLDÁKKAL III. rész
A közösségi médiába való tartalomgyártásnak vannak könnyebb és nehezebb pillanatai. Egyszer csak jön az ihlet és rengeteg új, friss, kreatív tartalommal tudunk előállni – máskor pedig csak nézzük a monitort és agyalunk, de semmi jó nem jut eszünkbe.
Cikksorozatunkban most az ilyen alkotói válságokra igyekszünk megoldást nyújtani és pár érdekes ötlettel és példával inspirációt adni.
Az első és második részben már megnéztünk néhány remek tippet, most még ezt a gyűjteményt egészítjük ki. Ha most úgy érzed, nincs szükséged ezekre a tippekre, mentsd le gyűjteményünket arra az esetre, ha Te is kifogynál az ötletekből.
Kezdjük is!
A köszönet követőidnek is jár!
Az elköteleződések, a követők és a konverziók nem csupán mérőszámok – a rajongók által végrehajtott műveletek. Ne feledkezz meg róla, hogy nem tartanál ott, ahol, ha nincsenek követőid. Sokszor nem elég, ha tisztában vagy vele, mennyit is köszönhetsz a követőbázisodnak, érdemes néha ezt meg is fogalmazni számukra.
Ha új mérföldkövet érsz el – az új követők számának elérésétől a termék kiárusításáig –, köszönd meg nekik történetedben, mint ahogy a Lost Girls Vintage is tette a példaként hozott képernyőfotón.
Ossz meg felemelő vagy inspiráló tartalmat!
Tudjuk-tudjuk, az idézetes oldalak és inspirációs, motivációs blogok már tele vannak ilyesmivel. Miért kéne neked is beépíteni kommunikációdba? Mert az inspiráló sztori tartalom megosztása érzelmes, felemelő pillanatokat teremt. Arról nem is beszélve, hogy nagyon felpörgeti a megosztásokat, mert az ilyesmit az emberek szívesen megosztják saját oldalukon is.
Na és persze arról se feledkezzünk meg, milyen nehéz évek vannak a hátunk mögött és bizony napjainkban is sok problémával kell megküzdeni a mindennapokban. Emiatt sokak számára a közösségi média olyan, mint egy mentsvár, ahová feltöltődni járnak, inspirálódni, megkönnyebbülni, nevetni, elfeledkezni a gondokról és bajokról, hinni a jóban. Így a kedves, érzelmes posztokkal nem lőhetsz mellé.
Az inspiráló tartalom lehet olyan egyszerű is, mint bátorító idézetek megosztása. De mélyebbre is mehetsz, és megoszthatsz emberi diadaltörténeteket. Ez a történet például a Lurie Gyermekkórházból egy volt beteget mutat be, aki pénzt gyűjt a kórház számára.
Elő a cuki állatokkal!
Van egy olyan mondás, hogy állatokkal és gyerekekkel mindent el lehet adni. És ez bizony nem is áll messze a valóságtól! Itt az ideje, hogy a Te közösségi média kommunikációdban is megjelenjen a cukiság faktor. Ha a célod az, hogy virális tartalmat hozz létre, akkor is érdemes a kiskedvencek felé fordulni – őket szívesen nézik, kedvelik, kommentelik, megosztják vagy akár le is mentik későbbre.
Ha már próbáltad feldobni kommunikációddal háziállatokkal és jó eredményeket értél el, akkor akár rendszeresítheted is a négylábú sztárok szerepeltetését.
Ha a felhasználói tartalmakat is felpörgetnéd, akkor ösztönözd arra közönséged, hogy ők is osszák meg kedvenceiket! Önmagában ennyi nem feltétlen elég, de ha egy kis kihívást, vagy játékot is kapcsolsz a kéréshez, akkor jó esély van rá, hogy lesznek résztvevők.
A Figo például létrehozott egy interaktív történetsablont, amely arra ösztönözte a rajongókat, hogy osszák meg kedvenceiket és a velük kapcsolatos információkat is.
Középpontban a nosztalgia!
A közönség figyelmének felkeltése nem egyszerű feladat napjainkban. Amire azonban mindig támaszkodhatsz, az a közös érdeklődési kör. Célközönséged és követőid között van valami kapocs, ami összeköti őket veled is és egymással is. Lehet ez az, hogy érdeklődnek a szépségápolás iránt, ezért követik arckrémekkel foglalkozó márkád oldalát. De lehet az is, hogy egy adott korosztályba tartoznak, akiknek értékesíted termékeidet. De az is előfordulhat, hogy szolgáltatásod helyhez kötött, így a legnagyobb összekötő tényező a már meglévő és potenciális ügyfelek között, hogy földrajzilag közel vannak egymáshoz és hozzád.
Ezek mind remek kiindulópontok, hogy kihasználd a nosztalgia marketing erejét. Ugyanis mindennel kapcsolatban vissza lehet tekinteni a múltra! Például mikor készítették az első arckrémet? Mikor vált népszerűvé a bőrápolás és ezt hogy csinálták a korábbi századokban? Melyik volt az első terméked, vajon még emlékeznek a követők a régi címkére?
Vagy vegyük a korosztály szerinti hasonlóságot. Ez talán az, amihez a legtöbb mindent kapcsolhatunk. Melyik filmek, sorozatok, zenék, előadók, sportcsapatok, édességek, stb. voltak népszerűek akkoriban? Melyik az a filmzene, amire biztosan felkapják a fejüket? Melyik múltbéli képpel idézhetsz fel szép emlékeket bennük?
No és persze ne feledkezzünk meg a földrajzi helyről sem. Ha mindannyian egy környéken éltek, akkor bizony érdemes visszamenni a múltba. Vajon találsz a neten régi képeket a városodról? Vagy akár az első üzletedről? Milyen volt a régi szalonod vagy boltod? Kinek rémlik, melyik címen működött boltod évekkel ezelőtt?
De mondunk még jobbat: még csak a közös érdeklődési kört sem kell felkutatni, hiszen van valami, ami már biztosan adott. Ez pedig nem más, mint az érdeklődés márkád, terméked vagy szolgáltatásod iránt. Hiszen ezért követnek, ezért aktívak az oldaladon, ezért vásárolnak. Mutasd meg a közönségnek terméked első verzióját vagy a tervrajzokat! Milyen volt terméked címkéje évekkel ezelőtt vs. most? Hogy nézett ki üzleted kirakata az első üzleti évedben? Az elmúlt karácsonyokon milyen dekorral vártad az embereket boltodban? Melyik volt kedvenced terméked régebben és ez változott-e azóta?
Az is remek ötlet, ha megvizsgálod, volt-e már korábban virális tartalmad vagy valami, ami nagyon jól teljesített. Ezt emlékként néha újra és újra megoszthatod, hogy emlékeznek-e erre a követők vagy bátran írd oda, hogy ez a legnépszerűbb videód, amit készítettél – ez garantáltan felkelti majd az emberek kíváncsiságát.
Neked melyik tippünk a kedvenced?
Most, hogy a végére értél 3 részes sorozatunknak, már bátran meg merünk kérdezni róla, melyik tipp volt a kedvenced. Számtalan változatos témát és ötletet bejártunk tippekkel és példákkal együtt, amiből bőven meríthetsz inspirációt saját közösségi média történeteidhez.
Facebook és Instagram oldalunkon mindig újabbnál újabb tippekkel és változatos témákkal várunk, szóval ha még nem követsz minket, de szívesen IGENT mondanál még néhány közösségi média hírre és aktualitásra, akkor mindenképp légy Te is követőnk!
ITT találsz minket a Facebook-on és ITT az Instagramon. Ha pedig szeretnéd, hogy időnként elküldjük Neked legnépszerűbb és leghasznosabb cikkeink linkgyűjteményét, iratkozz fel hírlevelünkre - ezt ITT teheted meg! (Ne aggódj, nem árasztunk el spam levelekkel, 1,5-2 hetente jelentkezünk csak azokkal a tudnivalókkal, amikről nem érdemes lemaradni.)
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-story-ideas/