2023. jan 07.

Hozz ki többet közösségi média felületeidből elemzéssel!

írta: Sáringer Viktória
Hozz ki többet közösségi média felületeidből elemzéssel!

client-ga0adc9c5b_1280.jpgMegkérdezhetünk bárkit, aki egy kicsit is beleásta magát a közösségi média marketing témakörébe és biztosan fogunk olyan tanácsot kapni, hogy figyeljük a visszajelzéseket, kövessük az elemzéseket, statisztikákat és a mérőszámok fényében módosítsunk stratégiánkon, tökéletesítsük kommunikációnkat. Ez már így sem hangzik egyszerűnek, a valóságban pedig bizony nem is könnyű értelmezni a különböző mérőszámokat és mutatókat.

Lehet, hogy hozzászólásaid és kedveléseid hónapról hónapra szaporodnak, és az új kampány hashtag-ét több mint 1000 alkalommal használták már a követők, de mégis mit jelentenek ezek a számok? És ha már megfejtetted, pontosan mit is jelentenek ezek a visszajelzések, hogyan tudod az előnyödre fordítani őket? Hogyan tudod az adatokat jól átláthatóan prezentálni cégen belül vagy akár a követők felé?

Most ezt a témát járjuk körül cikkünkben.

Fontos a kontextus

screen-shot-2022-09-14-at-11_43_34-am.pngA The Sprout Social Index™ szerint a márkák számára a közösségi média adatok leggyakrabban az értékesítési stratégia, a termékfejlesztés és a tartalomstratégia területén kerülnek felhasználásra.

A megfelelő kontextus nélkül azonban a közösségi média elemzések és az egyéb mutatók külön-külön léteznek és nem alkotnak egy egészet, nem adnak átfogó képet. Valahogy össze kell kötni őket.

Kvantitatív adattörténet

A közösségi médiában a kvantitatív adatok a mutatók mögött álló számokra utalnak, mint például az elkötelezettség, a tudatosság, a hang érvényesülése, a megtérülés és az ügyfélszolgálat.

Ezek a számok azt mutatják, pontosan, számszerűen, mennyire is vagyunk sikeresek a közösségi média térben.

Ide tartoznak a következő fontos elemek:

  • új kedvelések, megjegyzések vagy megosztások a tartalmak alatt
  • az elért aktivitás
  • a versenytársakhoz képest megemlített vagy címkézett bejegyzések
  • a közösségi média hatására létrejövő vásárlások, konkrét konverzió
  • megjegyzések és kérdések a márkával kapcsolatban, amelyekre csapatod válaszol

Ez csak néhány példa a teljesítménymutatókra. A számok azonban megtévesztőek lehetnek. Egy virális bejegyzés vagy egy márkaválság egy hónapig az egekbe emelheti a számokat (pozitív és negatív irányba is), ami irreális elvárásokat támaszthat az olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatókkal (KPI-k) kapcsolatban, mint a megjelenítések vagy elköteleződések, ha nem helyezed kontextusba az adatokat.

Analitika és mérőszámok bemutatása: miért fontos?

A vezetők és más érdekelt felek szeretik a mennyiségi adatokat. Különösen élvezik a közösségi média számainak profitra fordítását, vagy a mutatók növekedését, amelyek korrelálnak a konverziók számának növekedésével. Bár lehet, hogy először kvantitatív adatokat szeretnének látni, a minőségi adatok ugyanolyan fontosak a teljes történet bemutatásához.

Az adatok egyszerűen nem létezhetnek egyéb tényezők nélküli légüres térben. Ne feledd, hogy a minőségi adatok potenciális befolyásoló tényezőket tartalmaznak, amelyek valószínűleg hozzájárulnak a teljesítménymutatókhoz. Plusz a minőségi adatok támogathatják a meggyőzést.

A továbbiakban bemutatjuk, hogyan  prezentálhatod az adatokat a történetmesélést is segítségül hívva és egy teljes, átfogó képet átadva. Arra is kitérünk, mit kerülj el. Olvass tovább ITT!

Szólj hozzá

történet adat analitika elemzés számok adatok kpi kontextus elemzések mutatók történetmesélés teljesítménymutató mérőszámok kvantitatív adattörténet közösségi média marketingt