2024. már 12.

Kövesd nyomon a teljesítménymutatókat!

írta: Sáringer Viktória
Kövesd nyomon a teljesítménymutatókat!

blogd.pngA TikToktól a Facebookig a közösségi média globális használata 4,89 milliárd emberrel virágkorát éli. Gondolj csak bele: ez a világ teljes népességének több mint fele! És bár a felhasználók nem mindegyike használja a közösségi médiát a vállalkozásokkal való kapcsolattartásra, jelentős részük igen.

A statisztikák szerint a közösségi média létfontosságú szerepet tölt be a vállalkozások marketing tevékenységében:

  • Az internetezők naponta átlagosan 151 percet töltenek a közösségi médiában.
  • Az előrejelzések szerint a közösségi médiában való hirdetésre fordított összes kiadás idén eléri a 268 milliárd dollárt.
  • Több fogyasztó számol be arról, hogy egy célzott hirdetésből talált terméket (49%), mint egy márka organikus bejegyzéséből (40%).

De annak megértéséhez, hogy a közösségi média konkrétan hogyan befolyásolja vállalkozásodat, nyomon kell követned a megfelelő közösségi média mutatókat és KPI-ket.

Most cikkünkben bevezetünk a KPI-k világába és elmondjuk, miért is olyan fontosak!

Mi az a KPI?

A KPI a fő teljesítménymutatót jelenti. Ez egy üzleti kifejezés, ami nem korlátozódik a közösségi média marketingjére.

A KPI-k azok a számok, amelyeket megnézhetsz, hogy megtudd, működik-e a stratégia, és eléred-e céljaidat. A mutatók és a KPI-k azonban önmagukban nem mondják el a teljes történetet: ez több KPI kombinációja, amely segít megállapítani, hogy milyen úton haladsz a kitűzött célok felé.

A KPI-knek közvetlenül kapcsolódniuk kell üzleti céljaiddal.

Mik a céljaid?

Először is meg kell határozni a közösségi média célokat! Mit szeretnél elérni stratégiáddal? Legyen egyetértés a vállalat igazgatója, az értékesítés, illetve marketingcsapat között, hogy milyen kitűzött célokat szeretne a cég elérni. Meg kell állapodni a részletekben és az időt, illetve költségvetést érintő kérdésekben. Fontos, hogy mindig releváns és reális célokat tűzz ki!

Például, ha céged igyekszik növelni közönségét és márkaismertségét, akkor a közösségi média céloknál szerepelnie kell az elérésnek, amivel minél több emberhez eljuthat a cég híre és minél többen ismerhetik meg a márkát, a kínálatot.

De ha céged több lead-et és magasabb értékesítési számokat szeretne generálni, a közösségi média céloknál a konverziónak kell kiemelt szerepet betöltenie, vagyis nem elég, ha sokakhoz eljut a cég híre, de a megfelelő célközönséghez kell szólni a megfelelő tartalommal és ajánlattal, hogy abból valós érdeklődés, vásárlás is létrejöhessen.

Hol tart a cég?

Ha egy viszonylag új startup-nál dolgozol, az értékesítés fontos. De az elérésre és az elkötelezettségre, valamint a közösség felépítésére való összpontosítás a legjobb választás a hosszútávú közösségi média és az üzleti növekedés szempontjából. Az induló vállalkozásoknak érvényesülni kell a piacon, ezért kulcsfontosságúak a KPI-k és a vásárlói visszajelzéseket jellemző mutatók.

A megalapozottabb vállalkozások ezzel szemben jobban összpontosíthatnak a konverziókra.

Nem minden mérőszám KPI

Ne feledd: a KPI-k lehetnek mérőszámok, de nem minden mérőszám KPI. A közösségi média mutatóinak egész sorát figyelemmel kísérheted általános teljesítményed meghatározásához, de nem minden esetben számít az összes adat.

A KPI-k közvetlenül összefüggenek a vállalkozás eredményével. Elég csak néhányat kiemelni, amik valóban segíthetnek megérteni, hogy a közösségi médiában tett erőfeszítések kifizetődők-e, vagyis segítenek-e elérni a cég által kitűzött célokat.

A kevesebb néha több, ugyanis könnyen elveszhetsz az adatok és statisztikák rengetegében.

Például, ha üzleti céljaid a közösségi médiában történő értékesítésre összpontosítanak, akkor figyelemmel kell kísérned az olyan mutatókat, mint a követők száma és a webes forgalom. A KPI-k azonban a platformonkénti eladások számáról, a teljes bevételről vagy az tevékenységekhez kapcsolódó költségekről fognak beszámolni.

Miért kövesd TE is a KPI-ket?

  • A KPI-k lehetővé teszik, hogy konkrét célokat tűzz ki közösségi média tevékenységeddel kapcsolatban. Azáltal, hogy figyelemmel kíséred a KPI-kat, megtudhatod, hogy mennyire közelítesz ezekhez a célokhoz. Ha szükséges, így időben módosítható a stratégia, akár a kampány közben is.
  • Ha a KPI-k követésével észreveszed, hogy szükséges módosítani, akkor a hatékonyság érdekében optimalizálhatod a kampányokat. Megtudhatod, mi az, ami jól működik és mi az, ami nem teljesít jól. Ez segít az optimalizálásban és a későbbiekben is hasznos ismeret.
  • A KPI-k segítségével átfogó képet kaphatsz arról, hogyan teljesítenek tartalmaid a közösségi média térben.
  • A KPI-k alapján megalapozott döntéseket hozhatsz, adatvezérelt stratégiával pedig sikereket érhetsz el. Az adatok segítségével valós időben mérheted a fejlődést és az eredményeket, és ezek alapján alakíthatod ki stratégiádat.
  • A mélyebb betekintésben is hasznosnak bizonyulnak a KPI-k, általuk többet tudhatsz meg közönségedről, igényeikről és arról, mi tetszik nekik.
  • A pontos és időszerű adatokkal gyorsan felismerhetők a trendek, a megváltozott fogyasztói igények vagy viselkedés, így hamar tudsz alkalmazkodni.

A legfontosabb, hogy ne csak vaktában posztolj, mert a célzás nélküli tartalmak nem többek, mint az erőforrások elvesztegetése. A KPI-k segítségével többet tudhatsz meg közönségedről, tartalmaidról és eredményességedről, amik mind azt szolgálják, hogy fejlődni tudj. Ezáltal pedig közelebb kerülsz a kitűzött célokhoz.

Tehát a KPI-k követése elengedhetetlen a közösségi média hatékony kezeléséhez és a célkitűzések eléréséhez. Az adatvezérelt döntéshozatal és a stratégia finomhangolása lehetővé teszi, hogy javítani tudj közösségi média jelenléteden és optimalizáld a teljesítményt.

cover_4_3.jpgSzeretnéd Te is profin kezelni közösségi felületeidet és a legtöbbet kihozni jelenlétedből? Engedd meg, hogy kurzusainkon megtanítsunk az alapvető feladatoktól kezdve a hirdetéseken át a legújabb felületek marketingjéig mindenre! Nézz körül ITT!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-kpis/

https://sproutsocial.com/insights/index/

Szólj hozzá

marketing célok tippek kpi mutató közösségi média követő mutatók teljesítménymutató mérőszám mérőszámok közösségi felületek közösségi média célok