2023. már 23.

Hol tölti a gyereked az online idejének jelentős részét?

írta: K.Klarissza
Hol tölti a gyereked az online idejének jelentős részét?

cover_3_3.jpegTény, hogy a Z generáció sok időt tölt online, vásárlóerejük pedig egyre csak erősödik. A Morning Consul a közelmúltban végzett egy felmérést, hogy többet megtudjon a Z generáció közösségi média használatáról.

  • Hol tölti online idejét a Z generáció?
  • Mennyi időt tölt a Z generáció a közösségi médiával?
  • Mit jelent ez azoknak a márkáknak, amelyek el akarják érni a Z generációt?

Alábbi cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.

A Morning Consult felmérése szerint a YouTube a leggyakrabban használt platform a Z generáció számára – 88%-uk ezzel az alkalmazással tölti az idejét. A második helyen az Instagram áll 76%-kal, ami arra utal, hogy a platform fejlődése még koránt sem ért véget. Ezt követi a TikTok (68%) és a Snapchat (67%), amelyek szintén vezető helyet foglalnak el a palettán. Mindazonáltal figyelemre méltó visszaesés tapasztalható a Facebook (49%) és a Twitter (47%) esetében.

1_5_3.png

A felmérésből az is kiderül, hogy több férfi válaszadó használ olyan platformokat, mint a YouTube, a Twitter, a Discord, a Reddit és a Twitch. Az Instagram, a TikTok, a Snapchat és a Facebook pedig inkább a nők körében népszerűbbek.

Mennyi időt tölt a Z generáció a közösségi média platformokon?

A Morning Consult jelentése szerint a Z generáció 38%-a több mint négy órát tölt naponta a közösségi média platformokon.

Összehasonlításképpen, az Egyesült Államokban élő felnőttek mindössze 18%-a tölt ennyi időt az interneten – ez jól mutatja a generációk közötti különbségeket a közösségi média használat során.

Ha pedig összevetjük a Z generáció közösségi média használatát, a felmérésből kiderül, hogy több időt töltenek társaikkal online, mint személyesen.

Mit jelent ez azoknak a márkáknak, amelyek el akarják érni a Z generációt?

Ha el szeretnéd érni a Z generációt, a közösségi médián keresztül kell megtenned – ők nem ok nélkül digitális szakértők. A Z generáció ugyanis imád online lenni és egyelőre a YouTube a kedvenc platformja. 

A Z generációhoz tartozó közönséggel való kommunikáció érdekében fontos, hogy ne az eladásra helyezd a fókuszt! Ahelyett, hogy vásárlásra való felhívással bombáznád őket, fontos elnyerni a bizalmukat. Ezt úgy teheted meg, hogy megmutatod a közönségednek, hogy pontosan mivel foglalkozol, miért teszed és kiknek szeretnél segíteni a termékeid/szolgáltatásaid által.

Az általuk leginkább kedvelt YouTube platformot általában olyan tartalommal társítják, amely oktató vagy szórakoztató jellegű, legyen szó „hogyan kell” videókról, vlogokról vagy vicces tartalmakról.

Oktatóanyag a legújabb termékedhez, vagy egy adott témával kapcsolatos mélyreható tájékoztatás? Minél többet tanítasz a Z generációnak a saját résedről, termékeidről, annál jobban felkelted az érdeklődésüket. Ha pedig nincs kapacitásod YouTube-stratégia felépítésére, fontold meg a rövid formátumú videós tartalmak létrehozását az Instagramon vagy a TikTokon.

Az idősebb generációkhoz képest a Z generáció közösségi média használata több teret hagy az online eléréshez, kapcsolattartáshoz és értékesítéshez. Ha még nem kezdted el, 2023 tökéletes alkalom erre!

ujg.PNGHa Te is szeretnéd az Alfa- és a Z-generáció nyelvét beszélni, akkor ismerned kell a legújabb közösségi média platformokat és trendeket!

Tarts velünk legújabb könyvünkben és engedd meg, hogy felfedjük az újgenerációs felületek és az influencerek titkait!

digitalis_d.PNGTudtad? 
A közösségi média platformjai ugyanazt az idegi áramkört aktivizálják, amelyet a szerencsejátékok, vagy a diszkódrogok is, annak érdekében, hogy a fogyasztók a lehető legnagyobb mértékben használják termékeket.

Az erre irányuló tanulmányok kimutatták, hogy a különféle értesítések, kedvelések és megosztások folyamatos áramlása befolyásolja az agy jutalmazási területét, és ugyanolyan kémiai reakciót vált ki, mint más drogok, például a kokain. Az agyra gyakorolt ​​hatása miatt a közösségi média mind fizikai, mind pszichológiai szempontból is addiktív.

Épp ezért érdemes - akár alkalmi jelleggel - tudatosan lekapcsolódni a rendszerről, egy kis digitális detoxot tartani... RÉSZLETEK ITT!

Forrás:

https://later.com/blog/gen-z-social-media-usage/

https://www.globalgiving.org/learn/how-to-engage-gen-z-at-your-nonprofit/

Szólj hozzá

kutatás felhasználók generációk generáció platform közösségi média z generáció felhasználási szokások generációk közötti különbségek közösségi média generáció közösségi felületek