2023. ápr 03.

Hogyan csoportosíthatjuk az influencereket a követőik száma szerint?

írta: K.Klarissza
Hogyan csoportosíthatjuk az influencereket a követőik száma szerint?

cover1.pngAz influencer marketing nagyon divatos szó manapaság. Már nem korlátozódik néhány vállalkozásra vagy ügynökségre, hanem standard marketingtechnikává vált. Ennek eredményeként szinte minden jelentős iparágban megszaporodtak az influencerek és a márkák minden eddiginél jobban alkalmazzák az influencer marketinget. 

Hogy kit nevezünk pontosan az influencernek és mi az az influencer marketing, egy korábbi cikkünkben már kifejtettük. Ha szívesen elolvasnád, kattints ide!

Alábbi cikkünkben pedig nézzük meg, milyen sémák szerint tudjuk felosztani a különféle influencereket.

Számuk ugyanis rohamtempóban nő és a különböző típusú influencereket többféleképpen is tudjuk csoportosítani. A legelterjedtebb módszerek a követők száma, a tartalom típusa és a befolyás mértéke szerint különbözteti meg őket. Az influencereket ugyanakkor csoportosíthatjuk aszerint is, hogy milyen területen véleményformálók. Lehet valaki a követői száma szerint mega-influencer, ha nincs valódi befolyása a közönségére, mert hiányzik belőle a szakértelem. Míg egyes mikro-, sőt nano-influncerek viszont óriási hatást gyakorolhatnak a követőikre a saját szakterületükön. Így jelentős előnyökkel járnak az adott ágazatot megcélzó terméket értékesítő cég számára.

Követői szám szerint az alábbi influencerekről beszélhetünk.

  • Mega-influencer

A mega influencerek azok az emberek, akiknek nagy számú követőjük van a közösségi média oldalakon. Bár nincsenek fix szabályok a különböző típusú követők közötti határokra, általános nézet szerint legalább egy közösségi platformon több mint 1 millió követőjük van.

Sokan közülük olyan hírességek, akik offline szereztek hírnevet – filmsztárok, sportolók, zenészek, médiaszemélyiségek. Egyes mega-influencerek azonban online és közösségi tevékenységeik révén tettek szert hatalmas követőtáborra.

Tevékenységeiket minden bizonnyal csak a nagy márkák engedhetik meg maguknak. Szolgáltatásaik költségesek, posztonként akár milliós nagyságrendű összegeket is elkérhetnek és nagy valószínűséggel nem is állnak szóba „akárkikkel”. Minden esetben ügynökeik dolgoznak a nevükben, ha marketingügyletről van szó.

  • Makro-influencerek

Egy lépéssel a mega-influencerek mögött járnak, viszont pont emiatt jobban elérhetőek influencer marketingesként. Makro-infleuncereknek tekinthetőek azok a befolyásolók, akiknek egy közösségi platformon 40 000 és 1 millió közötti követőtáboruk van.

Ez a csoport általában kétféle emberből áll. Vagy B-kategóriás hírességek, akik még nem jutottak el a nagy sikerig, vagy sikeres online szakértők, akik jelentősebb követőtábort építettek ki, mint a tipikus mikro-influencerek. 

A makro-influencerek általában magas eléréssel rendelkeznek és kiválóak a figyelemfelkeltésben.  Ugyanakkor óvatosnak kell lennie az ilyen szintű befolyásolókkal. Ez az a kategória, ahol a legvalószínűbb az influencer csalás – néhányan ugyanis csak a megvásárolt követőknek köszönhetően jutottak el jelenlegi pozíciójukhoz. A közös munka előtt ennek mindenképp érdemes utánajárni!

  • Mikro-influencerek

A mikro-influencerek teljesen hétköznapi emberek, akik valamilyen speciális résszel kapcsolatos tudásuk által váltak ismertté. Mint ilyenek, általában jelentős közösségi média követőkre tettek szert az adott területen. Általában 1000 és 40 000 közötti követővel rendelkeznek egyetlen közösségi média platformon.

Ezek az influencerek gyakran megválogatják, kivel dolgoznak együtt. Sokan közülük pedig szívesen reklámoznak egy márkát akár teljesen ingyen, mások valamilyen fizetési módot várnak el. Ez sokszor nem anyagi vonzatot jelent, sokkal inkább barterezést az adott céggel. Valójában a mostani mikro-influencerek a jövő befolyásolói. 

  • Nano-influencerek

Ezeknek az influencereknek csak kevés követőjük van, de általában egy nagyon speciális terület szakértői. Sok esetben 1000-nél kevesebb követővel rendelkeznek, ugyanakkor követőik általában nagyon lelkesek és aktívak. Míg sok márka jelentéktelennek tekinti az ilyen kevés követőszámmal rendelkező influencereket, rendkívül fontos szerepük lehet azoknál a cégeknél, amelyek speciális termékeket készítenek.

Bár a közösségi média a legtöbb esetben nem a gyors eredményekről szól, hanem a kitartó, folyamatos munkáról, sok cég mégis azonnali eredményt vár az influencerekkel való közös munkától. 

A közös munka eredményessége viszont azon alapul, ha megfelelően választjuk ki, kivel szeretnénk együttműködni és ahogy a cikkből is kiderül, csak és kizárólag a követőszám nagysága nem indokolja a projekt sikerességét.

ujg.PNGSzeretnél többet megtudni az influencerekről és a legújabb, trendi felületekről? Legújabb könyvünkben mindent elárulunk! Kattints!

Forrás:e

https://www.nfi.edu/social-media-influencer/

https://influencermarketinghub.com/what-is-an-influencer/

Szólj hozzá

együttműködés kollaboráció influencer influencer marketing influencerek influencer együttműködés nano influencer makro influencer mega influencer mikro influencer