2024. jan 09.

A tartalomnaptár használatának előnyei

írta: Sáringer Viktória
A tartalomnaptár használatának előnyei

cover_4.pngA tartalomnaptárakat iparágtól függetlenül széles körben alkalmazzák. Ez nem véletlen, hiszen számtalan előnyös tulajdonsággal rendelkeznek: segítenek megérteni a tartalmi stratégiákat és ütemtervet készíthetünk általuk a teendőinkről. Továbbá segítségünkre vannak az együttműködések egyszerűsítésében és a marketingteljesítmények nyomon követésében, ideális esetben hozzájárulnak a szervezettség megőrzéséhez is.

Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, mi is az a tartalomnaptár és milyen célra szolgál.

Mi is az a tartalomnaptár?

A tartalomnaptár egy keretrendszer, amellyel hatékonyan kezelhetjük a tartalommarketinggel kapcsolatos teendőinket. Segítségével megtervezhetjük a tartalomgyártási és -terjesztési folyamat minden szakaszát. A többféle ügyfelek és feladatok miatt a tartalomgyártás megterhelő lehet. A tartalomnaptár azonban megbízható rendszert hoz létre marketingstratégiánk életre keltéséhez, a következetesség biztosításához és a pozitív megtérülés (ROI) irányába.

A tartalomnaptár különböző formátumokban áll rendelkezésre – lehet egy szimpla táblázat vagy szoftverbe beépített eszköz, melyen belül nyomon követhetjük a különböző tartalomformátumok előállítását és karbantartását egészen a közösségi média bejegyzésektől, blogoktól az e-mailekig, illetve különféle eseményekig.

A tartalomnaptár bizonyított előnyei

A tartalomnaptár segít a tartalommal kapcsolatos tevékenységek egyszerűsítésében, a termelékenység javításában, megkönnyíti az együttműködést és versenyelőnyt biztosít vállalatod számára. Bár nem helyettesíti a tartalomstratégiát, nagyobb esélyt ad a csapatodnak arra, hogy tartalmaitok révén sikeres eredményeket érjetek el. 

  • Vizualizálja a tartalmi stratégiát

Tartalomnaptár létrehozásával és rendszeres kezelésével mindig láthatjuk az aktuális, a régebbi és a jövőbeni posztjainkat. Emellett pedig a témakörökre is könnyen rá tudunk pillantani, ami nagymértékben segíti a tartalomstratégiánk kialakítását és/vagy módosítását. 

  • Versenyelőnyt biztosít

Egy jól elkészített és kezelt tartalomnaptár óriási változásokat hoz egy vállalat életében. Egy felmérés szerint a legsikeresebb cégek 64%-a rendelkezik dokumentált tartalomstratégiával, amely tartalomnaptárt is tartalmaz.

A tartalomnaptárak használhatóak célzott tartalom létrehozására és a tartalom teljesítményének nyomon követésére. Segít abban, hogy találgatások helyett tudatosan hozzunk létre tartalmat, nagyobb hatékonyságot és lehetőséget teremtve márkánk megkülönböztetésére.

  • Időt takarít meg és konzisztenciát biztosít

A tartalomnaptár időt takarít meg azáltal, hogy rendszerezetten tartja a tevékenységeket, különösen akkor, ha több közösségi felületet is kezelünk.

Ha havonta vagy negyedévente megtervezünk egy tartalomnaptárat, rengeteg időt szabadíthatunk fel magunknak, hiszen nem kell naponta, vagy hetente több alkalommal is energiát fektetni a tartalomgyártásba.

A tartalomnaptár segít a tartalommarketing-tevékenységek következetességének megőrzésében is. Szilárd ütemezéssel rutint alakíthatunk ki a tartalomkészítéshez, ez biztosítja, hogy tartalmaid rendszeresen és időben megjelenjenek.

  • Növeli az átláthatóságot és az együttműködést

A tartalomgyártás folyamata általában több munkatársat is magában foglal. A tartalomnaptár segítségével a munkatársak is könnyen nyomon követhetik egymás feladatait és azok állapotát. 

A tartalomnaptár megkönnyíti a vezetők vagy vezetők számára a tartalomfejlesztési tevékenységek láthatóságát és visszajelzést adnak. Ezenkívül összehangolja a különböző részlegeket és gyakran segít megtervezni a további tartalomigényeket.

evtervezos.PNGTe is szeretnéd egy helyen, rendszerezve látni, milyen aktivitások, kampányok és bejegyzések mikor fognak futni? Habár már nem január van, évtervezőnk még most is remek szolgálatot tehet Neked! Online formában kapod kézhez, amit aztán kinyomtatva kedved szerint rendezhetsz és használhatsz. Évtervezőnkkel nem csupán kitöltendő feladatlapokat, hanem segédleteket és konkrét példákat is kapsz minden közösségi média felületre. Ha érdekelnek a részletek, KLIKK IDE!

Forrás:

https://sproutsocial.com/insights/content-calendar/

Szólj hozzá

tartalom stratégia tanácsok előny átláthatóság vizualitás versenyelőny ütemterv rendszerezés stratégiakészítés tartalomformátum tartalomnaptár előnytippek