2024. aug 03.

Márkaként a TikTok-on – ma már kötelező?

írta: Sáringer Viktória
Márkaként a TikTok-on – ma már kötelező?

pexels-ivan-samkov-7676828.jpgA TikTok egy olyan felület, ahol bárki érhet el hatalmas sikereket egyetlen jól sikerült tartalommal. Azonban márkaként nem túl jó ötlet a szerencsében bízni és arra várni, hogy egy tartalmunk virálissá váljon. Persze tudatosan is tehetünk ennek érdekében, ami nem rossz irány, de egy alaposan átgondolt és megtervezett stratégiára is szükségünk lesz, ami nem csak az organikus lehetőségeket illetni, hanem a fizetett opciókat is.

Mit kell tudni a TikTok-ról, mielőtt belevágsz? Máris mondjuk!

Szinte mindenki itt van

Rengeteg embert érhetünk el és akár olyan felhasználókat is, akik más közösségi média felületet nem használnak. A TikTok berobbant a köztudatba és egyre csak népszerűbbé válik, így egyre szélesebb az a demográfiai csoport, akiknek posztolhatunk és hirdethetünk a felületen.

Az alapok

A TikTok-on való jelenlét nem csupán a márkaismertség növeléséhez járulhat hozzá, de az eladások növeléséhez is, ha okosan használjuk. Mielőtt belevágsz, mindenképp tudd meg, hogy célközönséged aktívan jelen van-e a felületen, hiszen sok esetben ezen áll vagy bukik a siker.

Első a tartalom

A Tiktok-on bárkinek a tartalmát felkaphatja az algoritmus – mindezt követőszámtól függetlenül. A felület felfedezésre van optimalizálva, így a felhasználóknak az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakat és alkotókat mutat a rendszer.

Ezek az érdeklődési körök a felhasználók által is szabályozhatók (mindjárt letöltés után megkérdezi a platform, mit látnánk szívesen), de az is alakítja, hogy milyen tevékenységet végeznek a TikTok használata közben. Az algoritmus többek között azt is figyeli, hogy milyen típusú tartalmakat nézünk, mit mennyi ideig nézünk, mi az, amire reagálunk és így tovább.

Így elég specifikusan meg tudja állapítani, hogy mi az, ami tetszik nekünk és tud olyan videókat ajánlani, amik megfelelnek igényeinknek. Ez pedig az alkotók oldaláról is jó, ugyanis olyan emberek látják majd a felfedezésre való oldalukon (For You Page/Neked oldal) a videóikat, akiket az jó eséllyel valóban érdekel.

Itt nem feltétlenül kell üldözni a követőket és a nézőket, megfelelő tartalmakkal könnyebben elérhetjük őket, mint mondjuk más felületeken, amik nem annyira felfedezés fókuszúak.

Teljes élmény

A zene és a hang a legközvetlenebb módja annak, hogy érzelmileg kapcsolatba lépjünk a közönséggel, és megragadjuk a figyelmet. A márkák átveszik a képernyő 100%-át a tartalmak elrendezéséből adódóan, így zavaró tényezők nélkül mutathatják be üzenetüket a felhasználóknak.

Az éppen trendi elemek használatával pedig a vállalkozások egészen új arcukat is megmutathatják.

Egyszerű hirdethetőség

Habár igaz, hogy nem minden felületen és nem mindig érdemes igénybe venni a hirdetéskezelők ajánlásait, mert ezeknél egyénileg lehet jobb célokat és optimalizálást is beállítani, de mindenesetre jó lehetőséget kínálnak, hogy a kevésbé jártas hirdetők is bele tudjanak vágni a reklámozásba.

A TikTok Ads Manager is ajánl hirdetési lehetőségeket, de mi magunk is egyszerűen beállíthatunk specifikációkat (még ha nem is olyan sokat), mivel átlátható a felület.

300217154_2888258884652747_2479846417993718281_n_1.jpgSzeretnél profi lenni a TikTok használatában? Válassz kurzusaink közül és ismerd meg az újgenerációs platformokat és trendeket! Részletek ITT!

Forrás: https://getstarted.tiktok.com/gofulltiktok

Szólj hozzá

marketing tartalom hirdetés tipp ötletek tanácsok közösségi média tiktok posztolás TikTok alapok